![]() |
Såg på debatt att Tobbe ska vara med angående SMS betalning =)
|
Även om man kan kolla upp det själv så kanske det skulle vara på sin plats att skriva Kanal och tidpunkt?
|
Jag såg det nyss på SVT 1 om jag inte missminner mig. Slutar dock om typ 2 minuter eller nåt...
"Uppdrag granskning" Själv rusade man ju ut till datorn då man såg det, hehe... Skoj med en WN:are på TV! |
Citat:
Kanal 1, 20.30.... |
2 bifogad(e) fil(er)
Osså en bild!
|
Ja, det var inte en som postade same time. *raderar tidigare information om tider*
Hoppas det smakar bra, nu när du är tv kändis :) Tråkigt att vi inte fick se mer av dig dock. |
Repris går imorrn på SVT1 23.50...
|
|
Citat:
|
Tobbe, ni äger.
Vet inte om urlen funkar, men direktlänk till klippet är: http://svt.se/content/1/c6/53/43/39/060207_sms.asx (wmv) |
snacka om att comviq fick sig en rejäl känga
|
Såg själv precis reportaget och kan själv meddela att Tobias alltid ställt upp och hjälpt oss med diverse problem. En eloge till honom! :)
|
sms för 30 000 på en timme....ojoj
Hinner man spärra telefonen innan man blivit av med en förmögenhet. |
Ja, en riktig smäll på käften fick dom ju där.
Men jag gillar fortfarande comviq. |
Mycket intressant reportage.. Har ett par kompisar som fått diverse fuldebiteringar, dock inte bara från Comviq bör tilläggas.
Edit: stavfel |
Tummen upp för Tobbe och Cellsynt!..
|
Satt hela tiden och tänkte på denna spärr som ska finnas. Inte bara den man kan ställa in själv, utan operatörernas spärr som ligger någonstans runt tusenlappen för betalsms. Finns inte den fortfarande?
|
Lundstedt: Den finns på 1500:- på Tele2/Comviq.... Men den hade inte gått in... Dom vågade inte erkänna det själva...
|
Sådärja, det var mina 15 seconds of fame :)
Orsaken till att spärren inte gått in, var som jag uppfattade det, att SMSen hade skickats in under en så kort period (ca 1-2 dygn). Huruvida det är en kort period i sammanhanget låter jag vara osagt, jag förmodar dock att alla operatörer ser över deras saldotak/spärrar inom kort. |
I reportaget fick man känslan av att det är Cellsynt som driver dekrim.se, är det som vanligt de som gjort programmet som själva inte förstår vem de pratar med?
Jag är generellt sätt extremt skeptisk till dylika program. Nu gjorde ju Comviq bort sig också iofs. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Jag ska personligen se till att domänen flyttas till rätt ägare så att inga sånna här spekulationer kan uppkomma. Och på samma gång upprepar jag igen: Vi äger/driver inte dekrim. Ev. frågor besvaras gärna :) |
OK... Dom fick det att se ut som att det var ni som ägde och drev Dekrim..
|
Citat:
|
Tobbe börja 11:36 in i filmen på svt.
Grattis Tobbe! |
Det borde stå "As seen on tv" under din avatar, Tobbe. :)
|
Ja, nu kommer du inte kunna gå ut på stan längre.
- Där är ju sms-killen |
Någon som tycker att Comviqs informationschef ser falsk ut i repotaget? "I TV kan vi inte göra bort oss"
Jag kan tillägga att jag har ett comviq abonnemang som inte jag använt på snart 2år. SIM-kortet har legat på hyllan nästan lika lång tid och nu i julas så debiterades jag för innehållstjänster hos Comviq. Lite underligt men det rör sig om en liten summa så jag orkar inte ta kontakt med dem. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson