WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Google störtdyker på börsen.. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=12118)

Maccke 2006-01-31 22:25

Google rasade 17 % i efterhandeln på börsen.. Läs mer på CNN eller ifall ni vill se vad som händer i efterhandeln kan ni kolla här.

Jon A 2006-01-31 22:30

Härligt, nu köper jag!

hubbert 2006-01-31 22:33

Jon A:
Citat:

Härligt, nu köper jag!
Så sa några jag känner när Ericsson dippade under 200:-.
Själv köpte jag när de stod i 4:75 men, inte tillräckligt många :(

svensktinternet 2006-01-31 22:40

Som om detta var en överraskning, när Larry Page och Sergey brin samt googles andre VD sålde av en hel del av sina aktier bara för några dagar sedan desperat.
sånt ska man alltid ta i beaktning. folk som inte anade får skylla sig själva.

Tobias Turesson 2006-02-01 03:36

Inte direkt oväntat.

omid 2006-02-01 06:30

Citat:

Originally posted by svensktinternet@Jan 31 2006, 15:40
Som om detta var en överraskning, när Larry Page och Sergey brin samt googles andre VD sålde av en hel del av sina aktier bara för några dagar sedan desperat
Den försäljningen var planerad i över ett års tid, så slutsatserna du drar är nog inte helt korrekta.

Tobias Turesson 2006-02-01 07:10

Googles resultat var ju högre än väntat, verkar ju vara något med att de blev högre beskattade som gjorde att resultatet blev lägre.

MrWize 2006-02-01 07:56

Finns ju en hel del andra saker att ta i beaktning också ... vad skrivs om Google idag? ... deras "kina censur" ser inte bra ut i en "jänkares" ögon. De, likt jag, hatar alla typer av censur, ordet, tanken och livet ska vara fritt!

cya,
/PatrikB

zoran 2006-02-01 08:22

Citat:

Ursprungligen postat av omid
Citat:

Ursprungligen postat av svensktinternet
Som om detta var en överraskning, när Larry Page och Sergey brin samt googles andre VD sålde av en hel del av sina aktier bara för några dagar sedan desperat

Den försäljningen var planerad i över ett års tid, så slutsatserna du drar är nog inte helt korrekta.

Annars hade man väl misstänkt insiderbrott.

Alex 2006-02-01 09:43

Vad ligger aktien på nu?

patrikweb 2006-02-01 15:58

Google och liknande kommer alltid vara osäker börs, dom lär säkert gå upp igen så man kan säkert kanske tjäna på köpa nu. Men frågan är om man kanske riskerar att den rasar mer.

Google börjar bli sämre, cencur och inte bryr sig om sina kunder.

Tobias Turesson 2006-02-01 16:19

Google kommer växa, de har ju planer att erbjuda gratis internet i framtiden tom.
Är det dåligt att de går på den kinesiska marknaden?

Nu snackar vi om pengar, vem bryr sig om de censurar sin kineska sajt när hela kinas internet ändå är censurerat?

Aktien kommer stiga, det här handlade ju mest om någon skatteregel som sänkte resultatet.

patrikweb 2006-02-01 16:36

Citat:

Originally posted by Tobias Turesson@Feb 1 2006, 17:19
Google kommer växa, de har ju planer att erbjuda gratis internet i framtiden tom.
Är det dåligt att de går på den kinesiska marknaden?
Nu snackar vi om pengar, vem bryr sig om de censurar sin kineska sajt när hela kinas internet ändå är censurerat?
Aktien kommer stiga, det här handlade ju mest om någon skatteregel som sänkte resultatet.

Det tror jag på när jag ser det, att erbjuda gratis internet till alla? Då lär deras pengar ta slut innan allt är klart.

Även om vissa skulle fått gratis internet skulle något våga ha det? Kommer det bli samma sak som Adsense dom stänger av folks internet utan anledning? Och inte svarar på varför?

Nobody 2006-02-01 16:49

Citat:

Originally posted by patrikweb@Feb 1 2006, 17:36
Även om vissa skulle fått gratis internet skulle något våga ha det? Kommer det bli samma sak som Adsense dom stänger av folks internet utan anledning? Och inte svarar på varför?
Eller att Google kommer anklagas för att missbruka sin tillgång till statistik om användarna som i fallet Google Analytics. Gratis är inte alltid gott.

omid 2006-02-01 18:36

En rolig sammanfattning om Google på börsen :P

http://money.cnn.com/2006/01/31/tech...coaster.03.jpg

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson