WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Box Hosting (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1186)

Webdesignbyrån 2004-01-13 20:12

Vill bara informera/varna er alla om Box Hosting.
Det är helt okej servrar och dom har bra erbjudanden.

Dock så är supporten riktigt usel. Ta som exempel;
Min mail slutade fungera i slutet av november.
Jag har skickat fem mail men inget har besvarats.
Dessutom så svarar dom inte alltid i telefon under
kontorstid.

Rätt och slätt: Go not Box!

ZN 2004-01-13 21:15

Jag vet, dom är helt värdelösa, känns som om dom skiter i allt, har haft massor med problem med dom.

Per 2004-01-13 21:19

Vad betalar ni? 19kr/mån?

Två kvällstidningar, tre bananer, en påse godis -- vad kan man begära är väl frågan.

Filip 2004-01-13 23:27

Grundaren till box hosting är en riktig lurendrejare. Du kan läsa ett tidigare inlägg om box här.

Dock vet jag inte om ägarbytet, som skedde 1 Juli verkligen skedde, om ni förstår vad jag menar... :ph34r:

Infocore 2004-01-14 00:46

Personligen så hatar jag Box Hosting. De bryr sig liksom inte om sina kunder, mailade till dom i flera veckor för att få hjälp med en sak men de svarade aldrig.

ZN 2004-01-14 01:24

Citat:

Originally posted by Jome@Jan 13 2004, 18:19

Två kvällstidningar, tre bananer, en påse godis -- vad kan man begära är väl frågan.

Att dom inte ska ljuga...?

Per 2004-01-14 10:51

Citat:

Ursprungligen postat av Zed7
Citat:

Ursprungligen postat av Jome

Att dom inte ska ljuga...?

Där var ju exemplet med kvällstidningar rätt träffande :P

Nej, jag håller förstås med samtidigt som man får vad man betalar för. :)

Webdesignbyrån 2004-01-14 16:11

B-one har lägre priser, men otroligt mycket bättre support!

ZN 2004-01-15 01:08

Citat:

Originally posted by Jome@Jan 14 2004, 07:51
Nej, jag håller förstås med samtidigt som man får vad man betalar för. :)
Ja det är sant, man får vad man betalar för, skulle själv inte vilja lägga någon viktig site där..

Linkan 2004-01-21 14:23

Håller med de andra. MYCKET saktfärdig och svag support. Dessutom mycket slö server!

martinh 2004-01-24 00:11

Jag har använt mej av box hosting i snart 1 år och är (som många andra) väldigt missnöjd. Det började med att det tog nära 2veckor att registrera en domän(!), sen väldigt mystisk support.
När jag mailade frågor fick jag svar från olika personer (utifrån signaturen i mailen), men när det gick alldeles för sakta att få svar på mailen ringde jag och då fick jag svar att det bara var en person som satt och svarade på all support, både mail och telefon...det lät lite konstigt..

Under en kort period fungerade ingen ASP på min sida, och det har varit allmänt slö att öppna sidan samt att min mail då och då slutar fungera.

:(

lesoft02 2004-01-25 12:09

Under en period hösten 2003 hade jag en site hos Box.se, det största problemet var att få tag på supporten för att få svar på om det kund tillhandahålla vissa tjänster. Hamnade ständigt i oändliga telefonköer, kom dock på ett sätt att gå runt problemet (kanske inte riktigt vad de nya ägarna tänkt sig) men jag tog direktkontakt per telefon med www.citynetwork.se (som tydligen numera äger och driver Box.se) där brukade de svara inom 1-2 minuter...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:28.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson