WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Gate 9 byter namn! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=11829)

BoISaren 2006-01-16 14:43

Nu har Gate 9 bytat namn. Det nya namnet är Neno!

http://www.neno.se

patrikweb 2006-01-16 14:47

Någon som vet vad namnet ska stå för? tänker bara på nano när jag hör det.

Dock ser deras nya sida lite mer seriösare ut än förra kanske.

Spindel 2006-01-16 14:58

Tycker att Gate9 är ett mycket tuffare namn än Neno...

Jon A 2006-01-16 15:19

Det blev inte iWebbhotell i alla fall, alltid nåt.

Mattias 2006-01-16 17:21

Citat:

Originally posted by patrikweb@Jan 16 2006, 15:47
Dock ser deras nya sida lite mer seriösare ut än förra kanske.
Känns dock lite tråkigt att komma in på den, kommer inte ihåg exakt ut hur deras tidigare såg ut men röd vet jag :)
Annars undrar jag nog också varför de bytte namn, de har väl "skapat sig ett namn" med gate9

jonny 2006-01-16 17:40

Är det statliga ägare kanske? :)
Snart får vi höra att loggan kostat 3,2 MSEK att ta fram :P

Sidan ser ju lite mer seriös ut, får jag hålla med om.

hagklint 2006-01-16 19:00

Jag är väll konstig men jag gillade den förre designen bättre tror jag ;)

Alex 2006-01-16 19:02

Citat:

Originally posted by hagklint@Jan 16 2006, 20:00
Jag är väll konstig men jag gillade den förre designen bättre tror jag

Det gjorde jag med.
Denna ser oseriös ut på något sätt.

alexut 2006-01-16 19:49

denna designen ser ut som den e rippad från nån template tjänst... jag vill också veta varför de byter namn, gate9 var ett nice namn ju, hoppas nån berättar för oss ? :D

Decibel 2006-01-16 19:53

Citat:

Originally posted by alexut@Jan 16 2006, 20:49
denna designen ser ut som den e rippad från nån template tjänst... jag vill också veta varför de byter namn, gate9 var ett nice namn ju, hoppas nån berättar för oss ? :D
Beror nog på bilderna på sajten får dig att tänka på det, typiskt amerikanska stock-bilder.

Jag reagerade lite på bruden på startsidan som har trasiga byxor på sig, känndes inte passande.

ric 2006-01-16 20:02

Citat:

Originally posted by Zn4rK@Jan 16 2006, 19:02

Skulle vara intressant att veta hur den designen kan ge ett oseriöst intryck.

Bejjan 2006-01-16 20:46

Citat:

Ursprungligen postat av ric
Citat:

Ursprungligen postat av Zn4rK

Skulle vara intressant att veta hur den designen kan ge ett oseriöst intryck.

Den ser så 2000-tal ut. Jag håller med om att den känns oseriös, och tycker dessutom att den är väldigt ful. Jag gillar heller inte den nya företagsprofilen. Jag tycker att den känns tråkig och opersonlig

ztream 2006-01-16 20:49

Jag reagerade också på de trasiga jeansen :)

jihoakim 2006-01-16 20:55

Jag kan inte alls förstå varför dom bytte.

Tycker nya färgen och loggan är ett steg tillbaka.
Deras nya sida känns inte speciellt förtroendeingivande med alla blåa och pastellfärger + väldigt slarvigt frilagda bilder lite här och där. Och som Alexut säger.. den känns väldigt template.

Tycker dom hade lyckats väldigt bra med att arbeta in Gate9 på webbhotellsmarknaden.
Lyckas fortfarande inte riktigt komma ihåg deras nya namn trots att jag besöker dom varje dag.

Ett plus är att dom har kvar sin gamla kontrollpanel

BoISaren 2006-01-16 22:08

Jag frågade en som heter Anders som jobbar på neno.

Så här svarade han:

"Namnbytet har varit planerat sedan länge. Det finns många anledningar, en är att belysa de nya tjänster som vi kommer släppa under våren."

patrikweb 2006-01-17 01:45

Vad för tjänster kan passa under "Neno"?

Dock grund designen för sidan ser bra ut med innehållet lite mer ful USA stil på något vis som brukar ha massa bilder på folk. Så liknar lite templates med USA stil.

Sedan även lite rörig att surfa på.

Alpha 2006-01-17 02:35

Ojoj vilken nyhet, Gate9 byter namn. Jag ska nog ta och skriva upp det på väggen här ;)

mvh

acidflash 2006-01-17 07:02

Jag känner ägarna av företaget och prata med dom varför dom bytte namn, och jag anser att deras nambyte av godaskäl.
Och dom som har koll på Gate9 ifrån start kanse förstår en av anledningarna..

Storen 2006-01-17 07:41

Citat:

Originally posted by acidflash@Jan 17 2006, 07:02
Jag känner ägarna av företaget och prata med dom varför dom bytte namn, och jag anser att deras nambyte av godaskäl.
Och dom som har koll på Gate9 ifrån start kanse förstår en av anledningarna..

Ojojoj... varför? varför? ;)

jonny 2006-01-17 08:18

Har man inlett samarbete med Nenos Pizzeria? Pizza på köpet när du tecknar webbkonto? :)

Det finns nämligen bara ett aktivt företag med namnet neno enligt bolagsverket och det är just "Neno's pizzeria".

Alex 2006-01-17 08:50

Som sagt, känns betydligt oseriösare nu.
Innan har jag rekommenderat Gate9 till en del kunder, men nu vet jag inte om jag vågar göra det. Liksom för blått och amerikanskt.

Westman 2006-01-17 10:20

1. Trasiga jeans. Jag tycker att det ser mycket oprofessionellt ut.
2. Felstavningar. Det blev lite av "finn fem fel" för det finns felstavningar lite här och där. Man blir lätt hemmablind men är det bara jag som sett bl.a. webbpakt? Fast deras nya tjänst kanske är som Kings of Chaos att man ska bilda webbpakter numera.

Ganska snygg men stel sida. I övrigt så instämmer jag att det ser väääldigt angloamerikanskt ut.

EDIT: Jag kan också stava fel. Skillnaden är att jag hittade det snabbt. :D

Milad 2006-01-17 15:29

Sluta haka upp er på små saker grabbar. Av erfarenhet så går funktionalitet och service för all flashig design och snygga bilder och det vet ni om.

Och för övrigt så kan jag fortfarande rekommendera de.

PKaze 2006-01-17 17:15

Jag blir alltid misstänksam mot företag som byter namn.
Jag tycker att Gate9 var ett väl inarbetat namn på webhotellmarknaden.

Tummen upp för att det inte var några flashanimationer på siten!

/Peter

Pochen 2006-01-17 17:34

Bara jag som reagerar på :
"I den röda rutan kan du se vår rekommendation om vilket webbpaket vi tror är mest lämpligt för ditt konto"

När man vill se vilket konto som passar. Jag menar... rutan är brun? för övrigt gillade jag inte namnet gate9, men jag gillar neno mindre :/

jesper@neno 2006-01-17 19:17

Hej

Vi tackar givetvis för den feedback vi fått i denna tråd. Det mesta verkar handla om nya utseendet på hemsidan samt varför vi bytt namn. Vad gäller utseendet på hemsidan har vi medvetet valt en mer stilren utformning. Vi har full förståelse för att den inte tilltalar alla.

Gate9 började som ett hostingföretag som delvis körde servrar och utustning i USA. Inriktningen var enbart webbhotellskunder och klassades av många som ett lågbudgethotell. I takt med att vi utvecklat tjänster, kvalitet och kundservice har vi sett att vi mer och mer växt ifrån det namnet en gång stod för.

Namnbytet har varit planerat under väldigt lång tid och en av orsakerna är också att det nya namnet passar bättre med de framtida tjänster vi har planerade. Gate9 var ett varumärke vi köpte som inte längre passar in i vår långsiktiga strategi. Neno är det nya varumärket vi kommer att använda för våra webbhotellstjänster.

Hoppas detta svarar på de flesta frågor :)

M.v.h.
Jesper Ohlsson

Robert 2006-01-18 13:47

Slinker in med en fråga av ren nyfikenhet: Varför ligger Gate9 med på den publika blocklistan över Government/p2p-siter (som bla används av Peerguardian)?

abrakadabrafem 2006-01-18 14:31

Den nya sajten förmedlar en känsla av ett modernt fräscht företag med nytänkande människor. Att säga att tjejens byxor är trasiga och att det inte förmedlar ett seriöst intryck tycker jag är konstigt. Ett utmärkt val av bilder och en stilren sajt som gör att man blir köpsugen är vad det är.

Dock har de "missat" att ta bort lite vit bakgrund på tjejen. Använd förstoringsglaset!

Robert 2006-01-18 14:46

Visst är det kotym att stoppa en stockart tjej i "receptionen" på förstasidan, men jag kände när jag såg sidan att; Fan, det här är en av de få brancher där jag inte vill se en galant dam som ska representera det företag där jag ska köra min server, utan jag vill tametusan ha ett äkta unixtroll med birkenstocks. Jag vill att HAN tar hand om min server, inte Samanta Fox...typ. :)

Allt har sin plats...

Johnny 2006-01-18 17:46

Denna designen är betydligt bättre än den förra som jag verkligen inte gillade.. namnet vill jag inte uttala mig om men loggan e snyggare iaf. Håller dock med om att det är lite template över det hela.

Minns på den gamla goda tiden då dom hade ungefär samma design som http://www.tixit.se/ :)

Decibel 2006-01-18 17:54

Citat:

Originally posted by Johnny@Jan 18 2006, 18:46
Minns på den gamla goda tiden då dom hade ungefär samma design som www.tixit.se
Det var samma, annan färg bara :)
Va väl 2003 om inte minnet sviker helt.

PRQ 2006-01-19 00:19

Jag tycker sidan är rätt skoj - den gör lite parodi på alla stock-template-webhostingsidor med sitt lite udda val av personer och klädsel. Man skulle nog kunna utveckla det konceptet lite mer med mer vågad design i övrigt (exempelvis lite sned och asymmetrisk design etc.).

Yepp 2006-01-19 02:24

Jao, nu får ni som klagar på trasiga jeans ta och kamma er lite här va? Har heller inte tid att tjacka nya jeans i tid och otid - och dessutom är juh ett par välingångna jeans ruskigt bekväma, inte sant...

Noterade också att en viss förändring i paketen har skett, om jag inte missminner mig helt fel eller? Gate9 var i mina ögon ett budgetalternativ - här är åtminstonde summorna något högre, om det ger resultat i andra änden skall bli intressant att följa.

Tobias Turesson 2006-01-19 04:47

Är detta verkligen en nyhet?

jonny 2006-01-19 08:07

Om Loopias utspel är nyheter så får väl Gate9/Nenos namnbyte också anses vara nyhet.

Jag undrar bara vad som händer om Nenos Pizzeria vill ha neno.se. :P

Jonas 2006-01-19 08:40

Klart det är amerikansk template över det hela.

"US Mail"-låda... Kunde varit ett brevinkast istället...

http://www.neno.se/img/domannamn/start_mail.jpg

BoISaren 2006-01-19 10:06

Tycker det liknar svenskt :)

Danielax2 2006-01-20 11:30

Blir intressant och se vilka tjänster NENO kommer att lansera i vår.

Jag är mycket nöjd med allt utom att det ibland kan ta lite tid att få svar från supporten.

Angående att Gate9 förknippas med lågbudget-alternativ så var DELL väl också ett lågbudget-märke till att börja med för att sedan gå emot toppen och bli en av de största med kvalitetsdatorer (?).

Jag tror starkt på att Nenos framtid.

PgD 2006-01-20 20:03

Från vanligtvis felunderrättad källa har jag erfarit att Gate9 ursprungligen hade för avsikt att byta namn till nänu jäklar, men efter att ha konsulterat språkexpertis kom man till insikt om att ä inte var någon gångbar bokstav internationellt, och därför valde man i stället att använda den fornnordiska motsvarigheten neno jeklur, eller i kortform endast neno.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson