WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   mm-medier (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=11817)

razta 2006-01-15 18:48

hej

någon som provat www.mmmedier.se/ ???

:ph34r:

Yepp 2006-01-16 13:28

Verkar inte så - åtminstonde ingen som verkar dela med sig av några eventuella erfarenheter (lade själv in en tråd för ett tag sedan) - funderar på att ge det ett försök, med har inte riktigt tiden just nu.
Hör av dig med erfarenhter om du ger det en chans.

Conth 2006-01-16 15:48

Vi kör en test nu men kan inte säga varken bu eller bä ännu.
Återkommer när vi kört ett tag....

Profero 2006-03-29 15:21

Jag var intresserad av att testa MM Medier (efter deras kontakt med mig). Men när det första som händer är att dom ber mig maila mitt bankkontonummer blir jag lite tveksam.

Kanke inte illasinnat menat, men lite naivt.
Hade väntat mig inloggning och test till deras affiliate-system och presentation av annonsörer först.

thorsell 2006-03-29 16:56

Vi har kört den lite smått också, har har inte upplevt något negativt än som jag kan säga..

Emil_P 2006-03-29 21:09

Är det någon som fått några pengar ifrån dem? Jag har tjänat in cirka 1500 kr men har än så länge inte fått några pengar.

Profero 2006-03-31 10:12

Jag fick inloggning till deras affiliate-system som verkar smidigt och användarvänligt.
Det var tydligen ett missförstånd först då dom trodde jag redan hade loggat in.

Nu väntar jag bara på mer uppgifter om en tävling som verkar passa mina besökare i en resesajt. Tyvärr ger anmälningen till denna tävling ingen information om vilka regler, deadline, dragning, etc som gäller. Men det är kanske upp till annonsören.

Frågan är om det ofta är så? Jag kan i alla fall inte tänka mig locka mina besökare till något (som alltid kräver någon form av motprestation) som inte sköts seriöst.
Men den diskussionen, om tävlingar, kanske förtjänar en tråd för sig.

robertsson 2006-03-31 10:20

Jag signade upp mig i början på mars, fick till några snabba avslut, skickade in kontouppgifter förra veckan och fick pengar denna vecka. Klart snabbare än advertising.com och adpepper.

bivald 2006-03-31 11:03

Jag har inte börjat använda deras annonser men jag mailade dem nyligen med lite frågor jag hade. Fick ett snabbt, personligt och utförligt svar så deras support är det inget fel på i alla fall..

Timofey 2006-03-31 15:09

Citat:

Originally posted by MissDomain@Mar 29 2006, 21:09
Är det någon som fått några pengar ifrån dem? Jag har tjänat in cirka 1500 kr men har än så länge inte fått några pengar.

Du kanske borde höra med deras support om detta.
Jag har också börjat använda mig av MM Medier nyligen.

robertsson 2006-03-31 15:54

Nånting som jag reagerat på hos mm-medier är deras undersökningskampanjer. Den första blev en stor framgång så nu har dom lanserat en till.

Det marknadsförs som en marknadsundersökning... Fråga ett "hur gammal är du", fråga två "man/kvinna" och så fråga 5, "vill du ha en gratis rakhyvel"... Kryssar du ja binder du upp dig på ett rakhyvelsabonnemang... och så fortsätter det.. var femte fråga finns risken att man binder upp sig på nått om man svarar fel. I och för sig har dom lagt en liten länk som heter "villkor" efter men jag tycker att det är fult dölja försäljning med falska marknadsundersökningar. I ver 1 av undersökningen fungerade dessutom inte scriptet för att läsa villkoren. Näää.. mycket smaklöst tycker jag.

Conth 2006-03-31 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av alltinggratis
Citat:

Ursprungligen postat av MissDomain

Du kanske borde höra med deras support om detta.
Jag har också börjat använda mig av MM Medier nyligen.

Dom har 2000 som utbetalningslimit.
Iallafall var det svaret jag fick.

robertsson 2006-03-31 16:25

http://www.mmmedier.se/ads/m/mmm_familieun...d=20073&bid=535
(här är undersökningen. länken innehåller mitt affiliate id. Jag hoppas ingen fullföljer undersökningen eller beställer något. Jag är inte ute efter pengarna utan tänkte att ni skulle få se hur det ser ut. Stäng bara ner fönstret sedan så genereras inga lead/avslut. Någon som får villkor knappen att fungera?)

Om någon anser länken olämplig får ni radera inlägget.

Pasi 2006-04-13 14:04

Något som jag reagerat på med mm-medier är att informationen kring pengar över huvudtaget är bristfällig. Vad man får betalt för i varje kampanj är inte heller klart. Övervakningssystem på sajten visar inte heller antalet visningar man gett respektive kampanj.

milko 2006-04-13 14:09

Citat:

Originally posted by robertsson@Mar 31 2006, 16:25
Någon som får villkor knappen att fungera?)

Vilkorslänken fungerar inte.

Emil_P 2006-05-17 09:28

Nu har jag fått min första utbetalning, det som jag dock reagerat på är att inte fick ut hela det belopp som jag tjänat in utan endast 135 euro, en summa som dessutom ligger under den utbetalningsgräns (2000 kr). Helt ologiskt, ifall det inte är så att dom har satt i system att aldig betala ut hela kontobalansen utan alltid ser till att det ligger mellan 1000-2000 kr så att alla affiliates måste fortsätta att marknadsföra deras kunder så de får ut dom sista slantarna.

robertsson 2006-08-14 12:49

Fick detta från mmedier precis... Joels pest sprider sig...

Kära publisher!

Nu kan vi med glädje presentera dig för vårt helt nya koncept: MSN Merge. Vi lanserar i dag den allra första kampanjen MSN Merge 1.

Konceptet är, precis som med mergekampanjer, att din användare enkelt kan anmäla sig till en spännande tävling där man kan vinna en plattskärms-TV till ett värde a v 25.000 kr. Allt vi kräver är namn och e-mail. Samtidigt accepterar användaren att börja prenumerera på en rad nyhetsbrev.

Det nya finns på sida 2, där tävlingsdeltagaren har möjlighet att öka sina vinstchanser med 100% genom att tipsa sina msn-vänner. Allt din deltagare ska göra är att skriva in sin MSN-email och sitt lösenord, så tipsar vi hela listan åt henne/honom via e-mail och med din unika länk.

Det betyder att du får pengar genom hela kedjan. Alla som blir tipsade och deltar genom dina användare kommer du att få pay out för.

Med andra ord: nu kan du få dina användare att tjäna pengar åt dig utan att du ska lyfta ett finger. Du startar motorn och dina användare håller den igång.

Mycket nöje!

Har du frågor, ris eller ros till det nya konceptet är du naturligtvis välkommen att kontakta oss!

Emil_P 2006-08-14 15:28

Citat:

Originally posted by robertsson@Aug 14 2006, 12:49
Fick detta från mmedier precis... Joels pest sprider sig...
Kära publisher
Nu kan vi med glädje presentera dig för vårt helt nya koncept: MSN Merge. Vi lanserar i dag den allra första kampanjen MSN Merge 1.
Konceptet är, precis som med mergekampanjer, att din användare enkelt kan anmäla sig till en spännande tävling där man kan vinna en plattskärms-TV till ett värde a v 25.000 kr. Allt vi kräver är namn och e-mail. Samtidigt accepterar användaren att börja prenumerera på en rad nyhetsbrev.
Det nya finns på sida 2, där tävlingsdeltagaren har möjlighet att öka sina vinstchanser med 100% genom att tipsa sina msn-vänner. Allt din deltagare ska göra är att skriva in sin MSN-email och sitt lösenord, så tipsar vi hela listan åt henne/honom via e-mail och med din unika länk.
Det betyder att du får pengar genom hela kedjan. Alla som blir tipsade och deltar genom dina användare kommer du att få pay out för.
Med andra ord: nu kan du få dina användare att tjäna pengar åt dig utan att du ska lyfta ett finger. Du startar motorn och dina användare håller den igång.
Mycket nöje
Har du frågor, ris eller ros till det nya konceptet är du naturligtvis välkommen att kontakta oss

Grymt, men var det inte så Smssidan.se gjorde och blev anmälda av MSN?

Nicklas 2006-08-14 16:09

Det verkar vara vin nonli ne.se som ligger bakom denna kampanj.

Kurdix 2006-08-14 20:38

Bad dom att ta bort mig som Affiliate, men då blir jag ifrågesatt varför osv.
Det ska inte behövas.

Emil_P 2006-08-14 20:52

Citat:

Originally posted by Kurdix@Aug 14 2006, 20:38
Bad dom att ta bort mig som Affiliate, men då blir jag ifrågesatt varför osv.
Det ska inte behövas.

Dom vill väl få feedback på vad de kan göra för att förbättra sin tjänst så de kan behålla kunder som dig.

robertsson 2006-08-14 21:35

Även jag har nu sagt upp mitt samarbete med MM-medier. Efter en längre mailkonversation tyckte Sara att det är OK att Spamma eftersom "andra ändå gör så".

jonny 2006-08-14 21:44

Den där "marknadsundersökningen" var riktigt ful. Javascriptet slänger dessutom upp felmeddelanden på norska eller danska.

jonny 2006-08-14 21:44

Citat:

Nu har jag fått min första utbetalning, det som jag dock reagerat på är att inte fick ut hela det belopp som jag tjänat in utan endast 135 euro, en summa som dessutom ligger under den utbetalningsgräns (2000 kr). Helt ologiskt, ifall det inte är så att dom har satt i system att aldig betala ut hela kontobalansen utan alltid ser till att det ligger mellan 1000-2000 kr så att alla affiliates måste fortsätta att marknadsföra deras kunder så de får ut dom sista slantarna.

Citat:

Har du fått någon förklaring till varför du inte fått hela beloppet?

coredev 2008-01-31 10:20

Hej.

Jag puffar upp denna tråden och undrar om någon har några nya erfarenheter av MMMedier. Eftersom de inte har någon tröskel / anslutningsavgift (som t.ex. affiliator har) så överväger jag att testa dem - men efter att ha läst denna tråden blir man ju minst sagt tveksam.

Conth 2008-01-31 10:31

Vi har använt dom till och från ett tag utan problem.

Dock har dom ibland coreg kampanjer som antagligen inte är tillåtna i Sverige. Dvs dom kör en blandning av frågor man ska svara på kopplat till reklamerbjudanden. Gråzon kanske... Någon som vet?

RobinGbg 2008-08-11 12:33

Hur skapar man ett login konto på Mmmedier?

evomedia 2008-08-11 13:59

hehe sidan ser ut som en tvättmaskin:P

Da Bear 2008-08-14 23:00

Citat:

Originally posted by RobinGbg@Aug 11 2008, 12:33
Hur skapar man ett login konto på Mmmedier?

Du slänger iväg ett mail till dem.

casper mm medier 2008-08-20 10:31

http://www.mmmedier.se/

tryk på webmaster og tryk på anmäl - så kommer der en signup form :)

Er der nogen spørgsmål omkring MM Medier - så kontakt mig.
Vi er et fullsize afffiliate netværk med webamstre i Danmark, Norge, Finland, Tyskland og UK.

Vi har været i branchen i mange år og anser personlig kontakt som det vigtigste.
Det betyder at du kan få os på din messenger, hvis du beder om det, eller du har flere spørgsmål - hvor vi normal siger at du kan få vores Messenger account så du kan spørge alt det du vil.

Noget af det som vi har stor success med er vores undersøgelser.
Ofte giver disse 3-5 kr. pr klik igennemsnit, da der er mange relevante kampagner som folk elsker.

Jeg er i Stockholm næste uge - 27 og 28 August.
send mig en mail på [email protected] og så aftaler vi at tage en snak over en kaffe eller en øl :)

Henkezan 2009-02-06 12:09

Hur kontaktar man dom??

Jag har sedan tidigare ett konto hos dom och har nu gjort en ny sida som jag vill använda med deras kampanjer..min fråga är om jag kan använda den nya sidan med samma konto som jag har sedan tidigare.

Jag har försökt nå dom på [email protected] och [email protected]

Har inte fått något svar på 2 veckor.

Da Bear 2009-02-06 13:39

Prova att maila daniel @ mmmedier.se

StefanBergfeldt 2009-02-18 12:14

Något nytt om detta? Jag tänkte signa mig för ett konto...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:57.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson