![]() |
|
Jag finner det på något vis lite lustigt att siten är gjord i asp och körs på en IIS.
|
Jag har alltid tyckt att det är skumt med människor som optimerar en sida för Firefox men använder teknologier som ASP.net och IIS. Kanske är jag bara en fanatisk Firefox-anhängare men man kan inte delta i "kriget" genom att hoppa i säng med Microsoft-produkter.
|
Det skulle bli ett lustigt land om varken patent, mönsterrätt eller varumärkesskydd skulle existera...
Det värsta av allt, är att jag faktiskt tror att de kommer lyckas få de där 4%. |
Citat:
Inget fel med att göra så alls. Kan bli kul att se hur det här går. Jag är dock besviken på Bodström. Man skall inte sätta okunniga människor vid IT-rodret. |
Jag tror inte det kan bli sämmre än dagens regering är, dock bör det finnas andra frågor som är viktigare.
Dock tycker jag det är fel att den nya lagstiffningen inte är demokratiskt vald utan endast via mutor och maktmissbruk från film och musikbolagen. Inte fan har Svenska folket röstat ja på den. |
Tja, just nu så känns det mest som det kvittar hur det går i det kommande valet. Men det är kanske bara jag som känner så?
|
Finns en intervju med "partiets" skapare:
IDG Tycker själv det hela verkar lika seriöst som Kalle Anka-partiet. |
Citat:
Men det slöddret som idag sitter i riksdag / regering är inte värt sitt namn. Det är lögnare, klåpare, idioter och fuskare som gör allt för att tjäna sin egen vinning och inte medborgarna som valt dom. |
Vilka dårar.. det är ju en befängd id´e.
(angående patriks inlägg så, ja, du lyckades få in gnäll på regeringen i denna tråd med) |
Citat:
|
Tror inte att ett piratparti har så mycket att tillföra i riksdagen, däremot välkomnar jag om det medför att frågan tas upp av de andra partierna.
|
världens sämsta idé någonsin!
sånadär personer ska hängas om man vill överdriva lite! |
Webbteknik skriver "Nu ställer piratpartiet upp i riksdagsvalet". Vad jag förstår håller man fortfarande på att samla in signaturer till valmyndigheten för att få dem att acceptera deras registrering ;)
|
Citat:
|
Nu ska de tydligen börja om namninsamligen på papper.
Någon annan som ser att projektet är dödfött? :) |
Jag hoppas på att de stjäl röster ifrån "rätt" sida iaf. ;)
|
Citat:
Att starta ett helt parti bara för att man har en sak man vill propagera för tyder på politiskt okunskap. Dessutom anser jag inte att deras ide någonsin borde förverkligas. Hur licensen ska se ut, tycker jag ska vara upp till programmakaren. Jag skulle vara lika förbannad ifall någon sa att det jag gör MÅSTE kunna distribueras fritt, som om någon försökte tvångsskydda det jag gör. |
Dom är inte mer idioter än nuvarande som sitter, så folk känner väl att det inte kan bli sämmre.
Dom är mycket bättre än alla idioter som vill ta bort kärnkraft etc. |
Om de själva tror att de har chans på 4% är det ju nästan lite gulligt, fast mest skrattretande. Om det däremot bara är ett politiskt jippo är det faktiskt rätt smart.
|
Citat:
|
http://piratpartiet.paketpris.se/
Jag blev så sugen... vad ska jag göra med den? :) Det skulle vara kul att komma i en diskution ang. upphovsrätten med dom som har gjort sidan. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Intressant åsikter ni för fram även om jag inte håller med om att åsikter kan definieras som "idioti".
Ang. piratpartiet så önskar jag dom all lycka och välgång, men jag håller inte med om att upphovsrätten ska avskaffas. Eftersom de ger sig in i politik kommer de snart inse (om det inte redan vet det) att ett förslag ofta slutar i en kompromiss. Och om de vet Det, så är de smarta som siktar högt redan i starten. |
Synd att man inte får rösta bara... annars skulle de fått min underskrift. Mest som protest mot antipiratbyrån och liknande lobbyorganisationer.
|
Immaterialräten och upphovsrätten är grunden för allt ekonomiskt utbyte.. utan den skulle vi på 0tid befinna oss på stenåldern. Att folk pallar driva sådana ideer, ens som en "grej" övergår mitt förstånd..
(deras med btw, det är kanske därför?) |
Citat:
|
Finns det något vettigt argument för att ta bort upphovsrätten?
|
Jag tror de kan gå rätt långt faktiskt. Många är besvikna på riksdagen som den är och ännu fler är besvikna på de beslut som tagit kring upphovsrätt. Proteströsta är inte direkt ovanligt.
|
Citat:
|
Citat:
|
1337pm.
Citat:
Det här partiet bör ju kunna få några röster från snåla och lata webmasters. Får de igenom sina krav är det bara att börja sno de webbplatslayouter och bilder på andra webbplatser man gillar och använda dem efter eget tycke. Men jag håller nog med webbteknik, de flesta som tycker att deras ideer är bra är nog inte riktigt torra bakom öronen och har ingen rösträtt. |
Citat:
|
men man kan väl inte bara avskaffa upphovsrätten sådär? det borde ju vara omöjligt..
om man tar fram den vildaste fantasin man har och upphovsrätten avskaffas. Då har det vart rätt så onödigt för mig att gå på Rytmus Musiker & Artist-gymnasium och sen de som gått estetlinjer.. jag håller fortfarande på att man bör spotta de som har den åsikten i ansiktet. |
Citat:
|
Det som gör mig än mer upprörd är att de vill stärka ”integriteten” på Internet. Jag vill inte heller att storebror ska läsa mina mail, självklart inte. Men jag begriper inte varför ip adresser är så skyddade. Att Internet är så anonymt tar verkligen fram det sämsta i människor. Varför skulle man vilja dölja sin identitet om man har rent mjöl i påsen? När det kommer till Internet så beter sig alla som små kriminella femtonåringar. Inte så konstigt eftersom man inte behöver ta personligt ansvar för det man säger och gör. Alla som bedriver handel på nätet vet hur förargande det kan vara att få tillbaks outlösta postförskott efter en månad. ”Kunden” behöver bara hävda att denna inte beställt något så slipper han/hon betala för portot och man får själv ta den kostnaden. Ip adress och tidpunkt finns loggade, men till ingen nytta. Ip adresser borde inte vara mer skyddade än registreringsnummer på bilar tycker jag. Så länge man sköter sig har man ju inget intresse av att dölja sin identitet.
|
Citat:
Man väljer det man är bäst på om man vill bli rik, om du inte visste. Utnyttjar sin talang eller liknande, annars gör man fel! |
Citat:
Det är beklagligt om du känner dig påhoppad personligen när jag påstår att man inte väljer estetisk linje eller musikgymnasium om man är ute efter att bli rik. Jag har dock den bestämda uppfattningen att ens gymnasieval i första hand ska styras av vilka intressen och talanger man har. Om sedan utbildningen leder till att man blir rik bör vara sekundärt. Musiker och konstnärer har aldrig varit rika. Nuvarande situation är en parentes i världshistorien. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson