![]() |
|
Hur många tror du inte glömmer avbeställa detta? Jag gissar på att dom tar betalt per år så missar du att avbeställa så blir du skyldig ~2000kr. Enkla pengar för dom.
|
Tyvärr är det så, kostnadern för dom är så sätt 0 kronor för paketen.
Rätt halv cool bild dom fått till alla fall, sedan hur snygg den är en annan sak. Men funderar på hur många vanligt folk är det som surfar på julafton och som letar webbhotell tro? Sedan är dom inte ensamma med att erbjuda jul erbjudande. |
Kan man inte beställa nu och avbeställa direkt när man har fått det? Eller tas kontot bort direkt då?
|
Du borde kunna avbeställa det till nästa år direkt, dock har jag inte läst avtalet om dom lagt in något fult.
Men ingen vettig person skulle våga ha FS-DATA pga du lär få fakturor från dom fast du sagt upp det, verkar vara det FS-DATA lever av att blåsa folk på med icke giltiga fakturor. |
När loopia had sin kampanj... (webhotell för 1 krona) beställde jag ett.. och avbokade en månad därefter.. jag har fortfarande kvar kontot till abbonemangstiden är slut.
|
"Kontot kan sägas upp senast 2006-09-30 (avslutas 2006-12-31) och då debiteras ingen kostnad. Ni kan naturligtvis fortsätta att använda kontot 2007 och då till FS Bas kostnad (fn 125 kr/mån)."
I övrigt gäller deras allmänna villkor. Och då hittar jag bara: "Uppsägning av tjänster skall ske tre månader före fakturerad periods utgång. I annat fall förlängs avtalet med ytterligare en period (faktureringsperiod). Om faktureringsperiod är tre månader eller mindre gäller tre månaders uppsägningstid. Uppsägning skall ske skriftligen och bekräftas brevledes till senast aktuell faktureringsadress inom en månad. I annat fall är uppsägning ej giltig. Uppsägning ska skickas med vanlig post (ej rek), fax eller som helpdeskärende." Har man gett sig in på något jävligt dumt nu? |
fan jag missade det med 32 minuter :(
|
Undrar varför man inte kan skicka uppsägningen via rekommenderat brev.
Skall dom skylla på att brevet inte kommit fram eller??? |
Är detta verkligen i rätt kategori?
|
Jag kanske är helt dum i huvudet men dom skriver ju bara "Kontot kan sägas upp SENAST 2006-09-30..."
Då borde man väll kunna skicka in en uppsägning redan nu? Tänkter på det som Spindel skrev: Kan man inte beställa nu och avbeställa direkt när man har fått det? Eller tas kontot bort direkt då? |
Man borde kunna säga upp kontot direkt när man fått det och därmed få ett år gratis. Ett problem är dock att man jävligt ofta hör om folk som sagt upp sig hos FS-data och sedan ändå får en massa felaktiga fakturor som är ett helvete att rätta till.
|
Citat:
|
Om dom skulle sattsat mer på vara ett seriöst företag istället för lägga mass miljoner på reklam så kanske dom borde kunnat hantera faktura saker bättre och försöka slippa blåsa folk.
Är det inte FS-DATA ägare/VD som har snott digikom.se med? |
Citat:
Citat:
Är det inte lite oproffsigt att domännamnet är reggat på en privatperson och inte FS DATA som företag? |
Jag gillar inte FS Data. Deras Support svarar aldrig på mail.
|
Det kan tyckas oproffsigt att regga domänen privat men det finns fördelar tex: du kan hyra ut domänen till företaget för dyra pengar och bara behöva skatta för inkomst av kapital istället för som lön
Har du ett bra namn kanske du inte vill "riskera" det på en osäker ide (ev konkurs) lyckas du och en försäljning är aktuell kan du klämma ut lite extra för namnet inte särskilt seriöst men så går det till |
Citat:
Säger man upp kontot så är det bara att spara bekräftelsen på detta, kan inte vara speciellt svårt, en gaffelpärm ligger på runt 20 spänn. |
Problemet finns nog hos alla företag ja, dock FS-DATA gör det mer eller mindre alltid. Dom verkar ha gått in att försöka blåsa folk genom skicka fakturor på konton som är uppsagda. Tror säkert många betalar dom "falska" fakturorna med och inte har koll.
Om man läser alla inlägg om FS-DATA som finns överallt så verkar det inte vara någon som inte fått faktura fast dom sagt upp det. Sedan självklart har man med lyckas få ut felaktig faktura men då löser man det lätt och smidigt med kund, FS-DATA verkar vara ett helveta att ens kunna få en faktura markulerad hos. |
FS DATA är iallafall ett registrerat företag.
|
Citat:
Snälla Patrikweb, sluta spy galla över allt och alla. Se över ditt eget hus innan du kritiserar och spekulerar vilt om andra. FS Data må ha/haft bristande faktureringsrutiner, men jag är fullt övertygad om att de lär utav sina misstag och givetvis arbetar med sina svagheter. Det är någonting varje (sunt) företag gör. |
Citat:
Sedan hur dom hanterar det nu vet jag inte, har inte hört så mycket om det blivit bättre hos dom. Dock har dom själv ställt till sitt ryckte för är som sagt inte 1 faktura som dom skickat ut fel. Hur dom är annars vet jag inte, ren tekniskt verkar dom vara bra. Citat:
|
Hoppas inte att det här är för off topic, jag anser att det ändå på sätt och vis har att göra med FSDATA.
Finns det någon risk att jag får problem med min .se-domän om jag skulle vilja byta webbhotell med tanke på strulet med FSDATA och fakturor? Att dom inte släpper den och sånt men det är väll bara att använda autoompekning? |
Det tror jag inte blir några problem, alla fall inte på .SE domäner så länge den står på dig och din mail som kontakt mail.
Dock bör du begära att få skriftligt att dom tagit emot uppsägningen om du nu skulle säga upp det. |
Tack för tipset patrikweb! En sån där smågrej som man inte alltid tänker på.
|
Citat:
Om du mot förmodan syftade på något annat ber jag om ursäkt. (Sitter småleende efter att ha läst de senaste inläggen) Snälla PatrikWeb, det har redan framgått att du tycker att Loopia suger, att FS Data blåser sin kunder, att Oderland har för dålig internetanslutning o s v. Men det börjar faktiskt bli lite tröttsamt att höra hur illa du tycker om alla konkurrenter. |
Har aldrig sagt att Loopia suger, bara mina åsikter om domänpriser och IDG gratis reklam för minsta lilla prisändring eller nyhet.
FS DATA är inget unikt utan det är en mycket stor grupp som blivit blåsta och fått massa felaktiga fakturor. Oderland är det inget fel med förutom att dom har en dålig ISP utan redundans (B2), vet inte om du tycker det är bra att det är så dålig redundans om en väg dör så dör många o flera städer, områden. Men denna tråden handlade just om man skulle "våga" skaffa konto hos FS DATA utan få problem, och då tycker jag folk bör veta att extremt många får/fått felaktiga fakturor ifrån dom och problem när dom ska säga upp det. |
Citat:
Men Patrikweb påpekade att domänen är registrerad på en privatperson, men iofs, normala företag registrerar på företaget. |
Citat:
Ser inget fel att IDG skriver om Loopia, de är trots allt marknadsledande och bedriver flera olika kampanjer med bl.a. .se priserna, vilket uppenbarligen har skett med gott resultat eftersom de nu är Sveriges största webbhotell. Du får väl se till att växa så att även det som sker i ditt företag får ett medialt intresse av fackpressen. Citat:
Det finns ju massor av konkurrenter som skulle dra nytta av detta. Citat:
Det är som sagt en kostnadsfråga och då får man prioritera detta då det rör sig om en rejäl investering. Av den statistik som jag hittade på nätet så växer de, vilket måste tyda på att det gör något rätt. Citat:
Så jag måste nog hålla med tidigare inlägg om att det låter som avundsjuka från din sida. När det gäller fakturafrågan så tror jag som JonathanS skrev tidigare om att de försöker komma till rätta med detta. Dock så ser jag detta inte som ett bra argument för att inte rekommendera dem. Så se till att lägga ner lika mycket energi på din egen verksamhet som du verkar tillbringa på dina konkurrenters så ska du se att det säkert går bra om några år. |
Nappade på deras gratiserbjudande. Det var de mest värdelöst spenderade 0 kronorna någonsin. Dom har redan krånglat tillräckligt för att jag ska säga adjö. Supporten gav mig ett gott skratt iaf.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Vi brukar intervjua kunder som flyttar till oss... Ingen har sagt något om att FS Data blåst dem... Att de flyttat därifrån har haft andra anledningar (hackig support, osäker redundans/backup m.m.).
Det var dock FS Datas ägare som köpte digikom.se, ja, och det kan man ju tycka vad man vill om... |
Julen vara ända till påska:
www.fsdata.se/iw3 |
Någon här som mot förmodan har kvar en utskrift från den sidan? www.fsdata.se/iw3? Eller har innehållet tillgängligt på annat sätt?
|
vet inte vad som fanns på iw3, men här är julerbjudandet i alla fall:
http://web.archive.org/web/20051224234816/.../www.fsdata.se/ |
Tack, men de ändrade ju detta villkor så att man även sent förra året, efter sommaren, kunde beställa gratis abonnemang, det är det som jag söker...
Fsdata följer sannolikt inte de regler de själva satt upp, enligt kund, så jag försökte lista ut vad som stod i det där erbjudandet... |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:51. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson