![]() |
Saknar en forumskategori där man kan skriva pressmeddelanden och läsa andras pressmeddelanden. Som det är i nuläget kan bara "de riktigt stora" göra "reklam" via Nyheter på WN.
Personligen hade jag gärna både läst och skrivit i ett sådant forum om när någon t.ex. köper upp en annan sida eller liknande. Vad tycker ni? |
Det kommer bli spamdeluxe med värdelösa pressmeddelanden.
"Olles hemsida köper Svens hemsida för 200:-" |
Citat:
|
Tycker helt klart det vore intressant.. Jag hade gärna läst det!
|
Intressant ide. En spärr som gör så att endast de som postat minst 100 inlägg eller nått skulle nog funka bra som en spärr mot en stor del av spammet.
|
Om man skulle ha ett sådant forum så bör det ju som spindel säger vara hårt modererat så att ingen utan moderators godkännande kan lägga in något.
|
jag tycker att det är en utmärkt ide! hård moderering är nog tyvärr en nödvändighet, hoppas adminsen här på WN orkar med ännu en sån tråd...
|
Det får väll ta in en till Admin i såna fall
|
Jag tycker i alla fall att den här omröstning visar att WN admins bör diskutera om det är möjligt att genomföra och sedan meddela sitt beslut i den här tråden.
|
Då kanske vi skulle slippa se egna pressmeddelanden i nyhetstråden också.
|
Tycker helt klart att det låter som en intressant idé men upp till ansvariga att bestämma.
|
Då är frågan vad är värt räknas som något seriöst? Ska det vara som IDG X sänker priset på .SE domäner med X kronor eller lite mer seriös nivå?
Visst kan det vara intressant veta om olika nyheter / tjänster från olika företag men pressmeddelanden om prissäkning på domäner och liknande kanske inte är mycket värt. |
Simpla saker som prissänkning på domäner är en sån sak som inte borde godkännas.
|
WN skulle kunna ta ut en liten avgift från dom som vill posta sin reklam. På så vis borde spammet försvinna?
Förslag på rimlig avgift!? Ingen aning men någon hundring eller en 50 lapp? Man får ju trotts allt bra reklam ;) |
Visst men då känns det som det kommer bli förmycket skit, då tänker folk att om dom nu betalt för inlägget så kan dom posta vad som hellst.
Då lär det bli mycket onödigt skit, som exempel säkert 100 inlägg i veckan från olika företag som kör olika kampanjer som igentligen inte är något värde i. För 50-100:- är ju inget så skulle ju personer betala bara för få skriva "det är fint väder idag så vi bjuder alla på en extra gratis domän" |
Har man en bra nyhet så kommer man med ändå, oavsett hur stor eller liten man är.. känns lite som att jaga billig reklam i mina ögon :)
|
Citat:
Så ovanstående kommentarer är överflödiga, är ämnen inte intressant, ge fan och kolla. Köper du en dagstidning så läser man det som man anser vara intressant, sedan så kan det vara sport för någon och IT för någon annan. Tycker att detta vore ett bra initiativ, tycker själv att detta vore ett smidigt sätt att hålla sig uppdaterad på vad som händer, oavsett om det är intressant eller ej. |
Du glömmer en sak, är lätt att säga att man bara ska läsa det som är intressant. Men blir kanske inte så lätt om det blir 100 inlägg i veckan i tråden med rent skit igentligen.
|
Jag tycker det låter som en bra ide, kör modererat och regler självklart för pressmeddelanden.
|
Jag håller med majoriteten! Jag har själv funderat på att något liknande fattas, men då inte bara för pressmeddelanden, utan jag skulle tycka att det är intressant att läsa när någon wn-medlem släpper en ny hemsida t.ex.
Jag tror inte att spam-risken är jättestor, tror det räcker med att ha en gräns på 100 postade meddelanden för att få posta där. Märker man sen att det blir på tok för mycket reklam/spam där kan man väl skärpa till reglerna och införa "förhandsmoderering" senare. /Peter |
Pressmeddelande borde inte kunna läggas ut av den som är ny medlem, dvs. det ska inte kunna gå att bli medlem och direkt posta en pressmeddelande.
|
Är det inte läge för någon admin att göra ett uttalande i denna frågan snart? Fast dom är väl på en mycket välförtjänt jul/nyårsledighet.
|
Dom behöver nog lite ledigt, dom sitter säkert och tänker "Nu har dom fått massa jobbiga ideer igen"
|
Varför inte skicka ett pressmeddelande till IDG om det istället?
Men seriöst, känns mer som att spamrisken ökar, och skall man sätta moderatorer på det så känns det som ett heltidsjobb. Misstänker att alla admins/moderatorer gör detta ideelt och många av dom idag har heltids jobb med det dom gör. Ser inget positivt med det utan att moderatorerna kommer att få ännu mera jobb. |
Citat:
Ett forum som inte syns för gäster där medlemmar med xx antal poster, kan posta info om nya projekt. Sedan är det ju upp till var och en att läsa. eller Ett forum som syns för gäster där medlemmar kan posta info om nya projekt. 175 kr per pressmeddelande, då skulle det bara bli seriösa. |
Med tanke på tråden om priset på .se domainer vi hadde för några veckor sedan kommer vi inte få många pressmedelanden om de kostar 175;- tyvär!
|
Thomas du har en poäng där, vill man synas så får man betala.
Men för att vara extremt kritisk. Skall WN en nyhetssite eller är det ett forum för webmasters? Nivån på WN skulle nog sjunka om det skulle komma ett sådant forum tror jag. Citat:
|
Om man vill synas publikt med sitt presmeddelande är inte 175 kr något att gnälla om.
Jag tycker det var en bra idé från Thomas. |
Jag är personligen varken för eller emot detta förslag, men om man ska betala för pressmeddelanden så är det inte längre pressmeddelanden utan istället betald reklam.
|
ja, tycker jag nog okså. vi kan ju vara mer restrikta med nyheterna istället?
|
Om man nu trots allt vill ta betalt vore det väl lämpligare att ta betalt för Nyheter också då? Där syns man ju trots allt MER och för kostnaden 0 kr...
Personligen tycker jag att man ska göra ett forum, där både gäster och medlemmar kan läsa, sedan sätta en gräns på 100 inlägg. Moderatorer bör sätta upp regler om vad som får publiceras eller inte. Personligen ser jag att Pressmeddelanden med vinstsyfte inte bör publiceras, alltså pressmeddelanden i form av "JX.se sänker priserna på .se-domäner till 50 kr!! KÖP NU OCH FÅ WEBHOTELL GRATIS!!". Istället bör det var pressmeddelanden i stil med "QU.com köper Loopia för 100 miljarder" som jag tycker är intressanta att läsa om. Det bör givetvis vara helt gratis att skriva pressmeddelanden, som sagt, utan vinstsyfte. |
Citat:
|
Instämmer med att inläggen bara skall synas för medlemmar inte för gäster.
100 inlägg för att posta verkar vettigt, spammarna som blir medlemmar har inte den uthålligheten, de flesta kroknar efter 3-4 inlägg plus de som moderatorerna tar hand om och kastar. |
En sida som tjänar pengar på att visa pressmeddelanden? Seriöst?
Hade någon tyckt det vore ok om Dagens Nyheter eller Aftonbladet gjorde samma sak? Att WN tjänar pengar på att visa annonser på sidan är helt ok. Men jag har inte för avsikt att läsa en massa reklam på sidan i form av pressmeddelanden. Att påstå att man tar betalt för att hålla oseriösa pressreleaser borta är lika fel om WN gör det som att om t.ex. Dagens Nyheter skulle ta betalt för att ta med ett pressmeddelande. Om pressmeddelandena är modererade så kan ju admin själva avgöra (utan vinstintresse) vad som ska publiceras och vad som inte ska publiceras på sidan. På det sättet håller man en hög nivå på det som postas och jag som besökare vet att det jag läser inte är reklam. |
*Bump*
Att fixa ett nytt forum är inget svårt. Tråden är från 2005... |
Oj, haha, jag trodde den var ny!
Tycker det låter som en bra idé! |
Onödig grej. På Newsdesk.se finns det ju kategorier för web.
|
Citat:
|
Citat:
|
håller med ztream där, men som jag nämnde tidigare så skulle jag kunna tänka mig att betala för WN om man skulle satsa mer tid på att kontrollera materialet som lanseras samtidigt som jag tror att det skulle leda till en större seriositet.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson