![]() |
Är det inte dags att WN börjar tillåta länkar i medlemmarnas signaturer?
|
Varför då?
Känns som det skulle bli fler meningslösa posts än vad det är nu. Stör man sig otroligt mycket på att dom inte är klickbara så finns det plugings till Firefox som löser det. //Björn |
Argh, nej. Kan tänka mig att acceptera det om det kombineras med en NOFOLLOW, men annars lär det snabbt resultera i 'signaturspammande' (som b_andersson antyder) och bidra till att WN drar mer åt teenagewasteland-hållet.
|
Det är väl bara att låta bli att klicka om man inte är intresserad... (?)
Själv kollar jag gärna andras sajter, jag tycker det skulle underlätta en hel del. |
Handlar inte om att ge fasen i att klicka.
Det handlar om att så mycket onödiga inlägg skrivs bara för att personen som har en viss signatur ska synas, tillkommer massor av sådana skräpinlägg varje dag, och om dom är klickbara tror jag tyvärr bara dom ökar. |
Men tar det inte ut sig själv? Om någon skriver onödiga inlägg kommer ju folk ändå att ignorera postaren i fråga till slut...
|
jo, men itne sökmotorerna. WN ligger ganska långt upp i sökresultaten och många skulle dra nytta av det för att komma upp en bit där!
jag säger bestämt nej till förslaget!....jag menar hur jobbigt är ctrl+c, ctrl+v |
Instämmer i att de inte skall vara klickbara. Vi vill väl inte ha ännu mer inlägg av typen "hur kommer man högst upp i google" ?
|
Håller med flera redan. Jag hänger på andra forum där signaturen är en stor bild eller massor av text, så att det som skrivs i tråden är ibland en fjärdedel av vad signaturen innehåller. Jag tycker det funkar kanon som det är nu, som sagt; är man intresserad av något använder man Ctrl + C/V. Länkarna skulle möjligen kunna flytta fokus från annars väl författade inlägg.
|
Något som skulle kunna fungera är att endast medlemmar som nått upp en viss nivå, alltså förtjänat att få lite hjälp med PR, får sina länkar klickbara, resten får jobba upp sig...
|
Davve; typ en sådär 1135 inlägg eller? :D
|
:) regler får väl moderatorerna sätta upp :)
|
Citat:
|
Allt måste väl inte handla om antal inlägg?
|
absolut inte säger jag, som nämnst ovan finns det forum där folk har 10 länkar i sign och innehållet i tråden knappt går att uppfatta bland allt skräp. Ingen kan vara så lat att man inte orkar kopiera. Nu skriver man något väsentligt i sign, om det blir riktiga länkar kommer folk bara lägga till alla sina sidor för att få PR.
|
Det tillför inte något extra till forumet, att göra länkarna klickbara. Det är diskussionen i respektive tråd som är relevant, inte vilka webbsidor personerna som har postat inläggen är innehavare av.
|
Blir det inte också så att om länkarna blir klickbara så kommer PR att läcka ut så att WN's PR sjunker?
|
Det går väl att fixa länkarna så att de både blir klickbara men inte läcker PR eller ger PR?...
|
Personligen tycker jag det vore kanon om länkar vart tillåtna. Har under de senaste 10 åren varit mer eller mindre aktiv i ett stort antal webbrelaterade forum, främst utländska men även svenska och detta är nog det enda jag varit med om där man inte får länka.
Då personer skriver intressanta och givande inlägg blir jag ofta intresserad och går då in på sidor i deras signatur för att se vad de gjort och så. Tycker det är mycket irriterande att behöva kopiera länkarna och klistra in för att kunna besöka sidorna i stället för att bara klicka på en enkel länk så som det är på andra forum. SJÄLVKLART skall det finnas vettiga regler för vad som får finnas med i signaturerna, hur mycket de får innehålla osv. Skulle en person bryta mot denna regel så varnas dom, upprepas det stängs de av. Har aldrig upplevt detta varit något problem alls på andra forum, inte så länge forumen hållit en hög nivå och vänt sig till professionella användare. |
Nej! WN är redan nu tillräckligt fylld med reklam och skit i trådar/signaturer.. tänk er "kalle14" med cs-klanhemsidan utspammad i signaturen frågandes efter färdiga javascript för en lunarstormkopia. Att signaturen dessutom skulle vara klickbar hade varit droppen, fy fan B) Även om PR'n inte läcker vidare så kommer nybörjarna inte fatta det utan kommer göra allt för att få PR-boost på sina siter. Alltså: Nej.
|
Jag tycker det borde finnas klickbara länkar. Dock lär det utnyttjas på något sätt säkerligen tyävrr.
Men Davve är inne på några bra ideér faktiskt. |
Citat:
Maxgräns på länkantal Formulär där det går bara skriva vissa saker vilket visas sedan i signaturen typ [adress] - [besökareantal] sen inget mer. |
Citat:
|
Déjà-vu känsla i den här tråden som vanligt? :D Jag röstade nej, men kan i och för sig tänka mig länkar i signaturen om de inte ser annorlunda ut än omgivande text (så att de inte drar uppmärksamhet till sig) och om de har rel="nofollow".
|
Undra om det finns ett statistiskt säkerställt samband mellan de som är nöjda med sin PR / ranking på google och de som röstar Nej i den här frågan? :P
Jag röstar starkt nej iaf, med delade åsikter som andra nej-sägare i tråden. |
Vart är knappen "Spela roll?" ;)
|
Nej nej. För min del fick gärna signaturerna försvinna helt och hållet. I så fall hellre en mer utbyggd profilsida.
|
Jag har egentligen lite delade åsikter om detta.
Jag förstår mycket väl att man inte vill ha massa reklam på forumet för att det drar ner kvaliteten. Speciellt sådana som lägger ut affillitate länka direkt och inte förstår att folk vill slippa det. Å andra sidan kan jag förstå att lägga in en länk i signaturen för att förbättra positionen på webbsidna kan vara mycket bra. Om jag byggde ett eget forum så skulle jag prova olika metoder. T.ex genom ett röstningssystem för inlägg. Om inläggen är bra och är värdefullt för forumet så röstar man för ett bra inlägg och senare skulle man kunna få status som lämplig att få url i signaturen. Vad tror ni om det? |
Citat:
Eller det har säkerligen hänt vid nått enstaka tillfälle, men då har den personen stängts av så fort att ytterst få användare någonsin märkt att den funnits. 1. kalle14 har ingen aning om vad pagerank är. 2. om länkar är tillåtet eller inte spelar ingen roll för kalle hade inte läst reglerna ändå så hade kalle velat spamma sin länk hade han redan gjort det i dag. Då jag inte ser detta som ett problem i dag har jag svårt att se att något skulle ändra sig då det självklart skulle finnas tydliga regler för vad som gäller. Däremot tycker åtminstonde jag att det skulle underlätta en hel del i användarbarhetssynpunk om riktiga länkar användes i stället för text som man måste kopiera och klistra in osv |
Hmm... Konstigt att ja-sidan leder knappt, det verkar inte finnas så många företrädare som vill propagera för ett ja. Som sagt, jag är klart för, det är ett i-landsproblem att man måste sitta och klicka på profillänkar och leta efter webbadresser och blaha blaha....
|
Sätt någon deadline på den här omröstningen. Jag anser att det alternativ som leder efter att omröstningen stängs skall införa/behållas. Personligen är jag för och är Ja-sägarna större än Nej-sägarna bör WN inför det. "Vi" är WN och om "vi" vill ha klickbara länkar i signaturen bör inte WN säga något emot det, även om de förlorar PR or what-ever...
|
Hur jävla många gånger måste denna fråga tas upp?
Har inte Thomas gett tillräckligt många förklaringar på detta? |
Citat:
|
Och så var vi igång igen... Trådskaparen har ändå hängt här så länge och kan inte missat alla diskusioner som varit uppe. Det är konstigt när alla de andra trådarna resulterat i samma bestämda svar från moderatorer/admins att denna tråden ens skapats.
Detta är inget som de hittat på och tagit från luften utan beseras på tidigare erfarenheter på forumet. |
Citat:
Och med handen på hjärtat, varför skulle jag vara intresserad av en url (& besökarantal) som står i någons signatur? Jag är intresserad av diskussionen som förs på WN, och där är länkarna klickbara (för de som postat ett visst antal inlägg). Jag ser ingen nytta med att tillåta det då det kommer ge oss mer problem att hantera på WN, vilket förmodligen kommer sänka kvaliteten på inläggen (vi ser problemen redan idag, onödiga inlägg för att användarens signatur ska synas t ex). Vill jag klicka på random länkar kan jag lika gärna besöka dmoz. För inte kan du påstå att du hade klickat på massa länkar i signaturerna bara för att dem hade varit klickbara? Nej, intressantare saker finns nog att diskutera.. om vi alla hade lagt tiden det tagit att skriva dessa inläggen på att ctrl-c - ctrl-v'a så hade vi nog inte behövt klaga på klickbara länkar förräns sisodär 2017.. |
Citat:
Ofta är det personer som är väldigt kunniga men som även lyckats extremt bra med de webbsidor de gjort genom åren, därför tycker jag att man kan hitta mycket inspiration och idéer genom att besöka deras sidor. Även har en del av dessa personer bloggar eller skriver olika former av artiklar, något som jag gärna besöker om jag finner personer vars inlägg alltid är givande, då dessa bloggar och artiklar då har en tendens att överlag vara bra de med. Ett forum som jag ofta besöker flera gånger om dagen är http://www.sitepoint.com/forums/ Tror inte det går en dag utan att jag inte besöker någon eller några sidor där som det länkats från i någon signatur. |
I dont care really.
Jag har ändå inga länkar i min signatur, inte ens textlänkar. |
Jag bryr mig inte så hårt ang detta ämne.
Tur som det är kan man tänka logiskt, därmed så är det inget argument att kalle14 kommer och spammar om sin CS-sida. Varför? För att varje person som vill regga sig på detta forum måste accepteras och jag antar att ingen accepterar en kille som har en CS-klan sida som referens... Tack och hej, leverpastej! |
Förstod inte ett tag varför man inte fick ha klickbara länkar.
Sedan skapade någon en tråd om det i våras och då gav Thomas en väldigt bra förklaring. (Liknande den Tobbe gav ovan.) Diskuterade även detta med Thomas på WN-träffen i somras och även där fick man en lysande förklaring. Kvaliteten på WNs inlägg har på sistone sjunkit rätt rejält, dels eftersom många in vet att sök knappen uppe till vänster fungerar utmärkt utan snarare skapar ett inlägg om det. Känns som när man går igenom inläggen här så upprepas mycket gång på gång. |
Citat:
Det där måste vara en ganska intressant utmaning. Att inte tappa nivå på forumet. Vore kul att få höra lite funderingar/planer som WN, hoppas jag, har kring detta. Men det händer väl tyvärr inte. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson