WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   SEO tävling (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=11262)

andla 2005-12-09 12:34

Ville höra mig för hur stort intresset är för en SEO tävling i syfte att lära av varandra.
Exempel:
Man gör ett inlägg som startdatum med nyckelord man tänker använda.
Bygger en webbsida.
Lägger in en adsenseruta.
Sedan tar man tid tills man hamnar högst upp på sökmotorn på sina valda nyckelord.

Var och en rapporterar hur det går och så kommer man med tips för dom som fastnar (snäll tävling).
Kan vara kul också att rapportera hur mycket man tjänat under en viss tid.

MVH Andla

Gustaf 2005-12-09 12:47

grejen är att man måste ta samma nyckelord, annars är det meningslöst. Och det blir nog inte lätt att enas om....

elofsson 2005-12-09 12:50

Låter riktigt skoj. Problemet är väl kanske att alla inte har samma förutsättningar. Vissa kanske sitter på en bunt webbplatser med hög PR och får genast schyssta inlänkar utan att anstränga sig. :)

Edit: gramatikfel

hubbert 2005-12-09 13:18

Idén är intressant men som elofsson säger förutsättningarna är helt olika.
Samma nyckelord skall det väl gå och enas om under förutsättning att folk tycker det är intressant att delta.
Får leta upp något som inte är så gångbart i sådana här sammanhang.
Fast är folk intresserade av att delta, det blir ju fullständig transparens vad som krävs för att komma först ifråga om tekniker?

andla 2005-12-09 13:54

Så om man sätter upp regler:
Typ man får endast använda Svenska webbkataloger.
Hjälp mig med fler regler.

Det här med att alla använder samma nyckeord tror jag kan hämma kunskapsutbytet samt att det blir jobbigt för den som livnär sig på ämnet. Tänk er en tävlingsklunga som sparkar ut en stackare :D. Visst kan kanske bli mer sportigt att använda samma nyckelord men då blir det nog mer en tävling mellan SEO experter.
Eller vad tycker ni?

HenrikAI 2005-12-09 13:55

Skulle vara kul. Misstänker att alla sökoptimeringsföretag kanske inte är så intresserade av att delta/dela med sig, men för glada SEO-amatörer (som mig själv :)) skulle det nog vara intressant.

Har för mig det var någon tidning i Tyskland som hade en tävling, de hittade på ett nåt namn på en fisk och så skulle man sökmotoroptimera en sida efter den.

http://www.google.com/search?q=Hommingberg...Gepardenforelle

Fast det kanske är roligare att optimera för något ord som redan finns och används..

Angående ord så kan det bli "orättvist" beroende på vilka ord man väljer.. 'sökmotoroptimering' är säkert svårare att bli nummer ett på än om man väljer ' hundbajs'.

andla 2005-12-09 13:57

Något positiv med denna tävling kan vara att folk är nyfikna att veta hur det går för olika personer och klickar troligen på sökresultaten i Google. Google registrerar intresset och höjer upp positionen på den länken.

hubbert 2005-12-09 13:59

Tja ang regler.
Den webbsida som skall optimeras kommer ju troligtvis ligga under en befintlig sida så då bör start PR för huvudsidan vara samma för alla.
Men samma nyckelord är ju faktiskt lite roligare.

andla 2005-12-09 14:04

Ytterligare regel skulle kunna vara att man får inte välja något favoritämne bara för att göra saker och ting jämnare. Samtidigt så utvecklas man att kunna hantera ett bredare område.

Ämnen kan slumpas fram av administratorn. Pratade med Nobody på webbforum och han kan ställa upp med en forumarea för deltagarna.

andla 2005-12-09 14:09

Citat:

Originally posted by hubbert@Dec 9 2005, 14:59
Tja ang regler.
Den webbsida som skall optimeras kommer ju troligtvis ligga under en befintlig sida så då bör start PR för huvudsidan vara samma för alla.

Detta fattade jag inte :). Hur menar du?

Angående nyckeord så kan vi göra en tävling med samma för alla nu och en senare tävling med valfria av utdelat ämne.

Jim_Westergren 2005-12-09 14:14

Intressant! :)

Jag har studerat ett par tidigare stora SEO tävlingar.

Jag tycker att alla ska ha samma förutsättningar med länkar och samma ord etc.

Alla bör ha samma inlänkar.

Sen är tävlingen helt enkelt endast relevansoptimering, blir ju lite orättvist annars.

Det andra alternativet är klart en riktig tävling med ett påhittat ord och vem kommer vara #1 vid ett visst datum ...

hubbert 2005-12-09 14:14

Jag menade så här.
Tror inte någon är så intresserad av att köpa domännamnet som skall optimeras utan man gör så att man lägger den sidan som skall optimeras som en undersida till en befintlig webbplats.
Om den webbplatsen har PR6 gör det en viss skillnad mot den som lägger upp sin nyckelordssida på en med PR1.

andla 2005-12-09 14:32

Citat:

Originally posted by hubbert@Dec 9 2005, 15:14
Jag menade så här.
Tror inte någon är så intresserad av att köpa domännamnet som skall optimeras utan man gör så att man lägger den sidan som skall optimeras som en undersida till en befintlig webbplats.
Om den webbplatsen har PR6 gör det en viss skillnad mot den som lägger upp sin nyckelordssida på en med PR1.

Shit du har rätt där.
Kanske någon kan fixa undersidor på sin webbsida för alla deltagare.

andla 2005-12-09 14:40

Citat:

Originally posted by Jim_Westergren@Dec 9 2005, 15:14
Intressant! :)

Jag har studerat ett par tidigare stora SEO tävlingar.

Jag tycker att alla ska ha samma förutsättningar med länkar och samma ord etc.

Alla bör ha samma inlänkar.

Sen är tävlingen helt enkelt endast relevansoptimering, blir ju lite orättvist annars.

Det andra alternativet är klart en riktig tävling med ett påhittat ord och vem kommer vara #1 vid ett visst datum ...

Med inlänkar tror jag att om alla letar efter webbkataloger så kan alla få nytta av det senare. Alltså fritt fram att söka efter webbkataloger.

Förslag på ytterligare regler. Alla måste kunna se varandras statistik. T.ex Nedstaträknare

Jim_Westergren 2005-12-09 14:49

Det borde vara ett påhittat ord så att det inte stör det vanliga indexet med massa skräpsidor. Och jag tror inte diverse katalaloger blir så glada att lägga in dem :)

Jag är villig att erbjuda lite länkar till deltagarnas sidor så att de bli indexerade etc. Har nog även en domän med webbkonto över som vi kan leka med.

Har dock lite fullt upp just nu med jobb ...

Nikke Lindqvist 2005-12-09 14:54

Roligt ämne för min första postning här.

Kul idé, men jag skulle nog inte vilja riskera mitt adsense-konto i en sådan tävling.

En ny domän och ett års hosting kan man ju skaka fram för bara 400 kronor, och det kan det väl vara värt som anmälningsavgift.

Vi kan väl dessutom sätta upp alla domänerna som vinst i tävlingen?
Med 50 tävlande skulle det innebära 50 domäner till vinnaren, som man kunde leka med under ett år, eller behålla om de utvecklas bra.

Jim_Westergren 2005-12-09 15:04

Ja, adsense ska inte vara del av det.

Det mest roliga är nog ett påhittat ord och ett datum också inga regler.

EDIT: Välkommen till WN Nicke!

andla 2005-12-09 15:10

Citat:

Originally posted by Jim_Westergren@Dec 9 2005, 15:49
Det borde vara ett påhittat ord så att det inte stör det vanliga indexet med massa skräpsidor. Och jag tror inte diverse katalaloger blir så glada att lägga in dem :)

Alltså om alla skickar in sidor som handlar om guldfiskar så blir det lite nedskräpning. Kan tänka mig det :)
Förslag: Vi kanske får gå tillbaka till blandade ämnen annars blir de som registrerar sig sist utslängda från diverse kataloger.

Webbkataloger är nog bra för att erbjuda mer realistisk kunskap för dem som vill lära sig internetmarknadsföra sig på webben.

Förslag: Man ska kunna välja att ha en gratis undersida eller betala för ett domän och webbhost.
Jag kan annars erbjuda mig att regga ett domän och webbhost för att hjälpa till med undersidor för deltagarna.

andla 2005-12-09 15:18

Citat:

Originally posted by Jim_Westergren@Dec 9 2005, 16:04
Ja, adsense ska inte vara del av det.

Det mest roliga är nog ett påhittat ord och ett datum också inga regler.

EDIT: Välkommen till WN Nicke!

Kan man köra tradedoubler eller något annat affiliatenätverk?
Kan vara kul att veta hur det går för deltagarnas vinstinsamling :)

Vet inte hur känsligt detta kommer bli.

Jag är annars med på att adsense eller annan reklam ska vara frivillig.

hubbert 2005-12-09 15:59

Varför inte köra ett nyckelord i stil med?
östgotisk kransbjörn ett nyupptäckt däggdjur på sluttningen av berget i Xerowmass.
För eller senare kommer det hamna i en skoluppsats :D

Edit: Om man tar ett påhittat nyckelord så för att undvika nedskräpning i kataloger lägger man upp länkar till alla som deltar i tävlingen från en enda sida. De olika deltagarnas sidor finns under samma domännamn men i olika kataloger. På det sättet behöver det endast en enda länk och det är till den första sidan där länkarna till alla finns.

HenrikAI 2005-12-09 16:16

Citat:

Originally posted by hubbert@Dec 9 2005, 16:59
östgotisk kransbjörn ett nyupptäckt däggdjur på sluttningen av berget i Xerowmass.
För eller senare kommer det hamna i en skoluppsats :D

Edit: Om man tar ett påhittat nyckelord så för att undvika nedskräpning i kataloger lägger man upp länkar till alla som deltar i tävlingen från en enda sida. De olika deltagarnas sidor finns under samma domännamn men i olika kataloger. På det sättet behöver det endast en enda länk och det är till den första sidan där länkarna till alla finns.

Tycker det låter utmärkt!

Om man vill så skulle man när den här tävlingen är slut (man bestämmer ett sista datum) ha ett steg till som går ut på att deltagarna får flytta sina sidor till en egen server, med egen domän, skaffa egna inlänkar, osv. för att på så vis se hur de kan påverkar det hela..

Jim_Westergren 2005-12-09 16:24

Citat:

För eller senare kommer det hamna i en skoluppsats biggrin.gif

Bra ide :)

Den gillar jag ... 50 man som förtvivlat försöker hitta fakta om detta nya djur, haha

Eller kanske WNSEOTÄVLING ...

Citat:

Bra ide. Då gynnas alla lika mycket av fler länkar. Länkar till testsidorna borde resultera i diskvalificering.

Jim_Westergren 2005-12-09 16:26

Jag har en domän och webbhotell där jag inte hunnit göra en sida på som kan användas till detta syfte.

EDIT: Eller vi kör två tävlingar. En med bara innehåll och ett fixt antal länkar och en med inga regler alls på egna domäner.

Nikke Lindqvist 2005-12-09 16:38

Tack för välkomnandena.

Citat:

Förslag: Man ska kunna välja att ha en gratis undersida eller betala för ett domän och webbhost.
Men vore det inte roligt att ha ytterligare en morot i form av en fet vinst bestående av en massa domäner också?

Citat:

Jag kan annars erbjuda mig att regga ett domän och webbhost för att hjälpa till med undersidor för deltagarna.
Jo, det skulle jag också kunna göra, men det finns faktiskt ett problem här. Åtminstone Google lär prioritera den första sida den får tag på här. Det kan ju ibland vara stört omöjligt att få mer än två sidor från samma domän att ranka för ett nyckelord och det vore mer spännande om man fick se hela förstasidan hos både Google och MSN vara full av listningar till det sökta nyckelordet.

Citat:

Varför inte köra ett nyckelord i stil med? östgotisk kransbjörn ett nyupptäckt däggdjur på sluttningen av berget i Xerowmass.
Blir inte det lite väl enkelt? Det är mer utmanande med nyckelord som det finns tusentals sidor om men som kanske inte har något särskilt stort kommersiellt värde. På så sätt finns det ändå lite konkurrens.

Redigerat stavfel

hubbert 2005-12-09 16:40

Citat:

EDIT: Eller vi kör två tävlingar. En med bara innehåll och ett fixt antal länkar och en med inga regler alls på egna domäner.
Är det inte bättre att börja med en först, enligt alternativ 1 (påhittat nyckelord fixt antal länkar) som uppvärmning. Får intrycket av att den inte kräver så mycket tid, bortsett från att hitta på en vettig brödtext till nyckelordet.
Så ser vi hur det fungerar.
Alt 2 (fritt blås, inga regler) kräver ju lite mer arbete.
Eftersom det är 1:a gången (?) vi gör det så tycker jag att vi börjar lite mjukt.

hubbert 2005-12-09 16:42

N!kke:
Citat:

Blir inte det lite väl enkelt?
Nja du konkurrerar ju med andra tävlanden om ordet, som alla satsar vad de kan på att optimera ordet, så enkelt vet jag inte.
Men skall det vara svårt så kör på poker då.

Edit:
Sedan tycker jag det är roligare om det är ett påhittat ord, då räcker det med att slå in det google och träffarna som kommer upp tillhör de tävlanden. Enkelt att kolla placeringen och utvecklingen.
Skall det vara ett befintligt ord kan det bli ett himla letande före man hittar sina medtävlares placering, eller sin egen :P

Gustaf 2005-12-09 17:03

detta att man inte får ha länkar verkar lite långsökt, då är det ju hur lätt som helst att sabba för konkurrneterna.

jag tror det snyggaste är om alla har sidorna på samma domän (så att inte domänen avgör, vilket blir en fråga om pengar-onödigt att göda diverse registrarer+sidorna ligger på samma plats så vi inte får skillnad beroende på serverns placering) och sedan gör vad dom vill på sin del av sidan. Påhittade sökord är nog bäst. Vi måste komma överens om varifrån vi ska kolla resultaten (olika från olika ip) och vilka sökmotorer som ska "räknas".

Nikke Lindqvist 2005-12-09 17:19

Citat:

poker
Dumt att ta något som kanske kolliderar med flera tävlandes strävanden. Kanske trots allt att påhittade termer är bäst, eller perssonnamn i stil med Theobert Jansson, där man mest konkurrerar med alla dessa geneologi-sidor som väl (oftast) inte har kommersiella intressen.

Citat:

detta att man inte får ha länkar verkar lite långsökt, då är det ju hur lätt som helst att sabba för konkurrneterna.
Klok synpukt. Om vi kör påhittade nyckelord bör väl nästan alla inkommande länkar vara likartade i det här fallet (förutom vad gäller PR, men det är ju sökresultat vi tävlar om och inte PR). Det finns ju inte många auktoritetssajter om nordgotisk kramsbjörn (eller vad han nu var för något).

andla 2005-12-09 18:10

Har jag fått detta korrekt?
*1 domän med undersidor för varje medlem.
*Endast huvudsidan används i webbkataloger. Alla får då samma inlänkar och sköts av alla.
*JW Fixar domän och webbplats.
*Den som skickar in länkar till sin egen sida blir diskad.
*Tävlingen diskuteras och anmäls i www.webbforum.se
*Alla använder samma ämne och nyckelord.
*Nyckelorden ska inte redan existera på webben.
*Alla använder samma trafikmätare.
*Adsense och annan reklam är frivillig.
*Vi kommer ha flera tävlingar och den första är en mjukstart.

Förslag på trafikmätare www.nedstatbasic.com

Preliminära förslag på tävlingar:

Tävling 1.
Punkterna ovan gäller för denna tävling.
Första tävlingen startar om 1 vecka nästa fredag. Den ska vara enkel och inte kosta några pengar. Tävlingen ska vara så jämn som möjligt.

Tävling 2.
När tävling 1 är klar startar vi en tävling som ska vara en reallife tävling. Den är inte lika jämn och man väljer sitt ämne och nyckelord. Man är ansvarig själv för webbsida och inlänkar från webbkataloger. Det enda krav är att man använder en publik trafikmätare. Tävlingen skulle kunna delas in i vem får in mest pengar, mest trafik eller får bäst placering.

In rapportering till forumet bör ske några gånger i veckan så att alla kan ta del av kunskapen och ge förslag till förbättringar.

Tävling 2 är ett förslag och måste kanske förbättras.

Själva grundtanken till tävlingarna är att de ska vara lärorika och behandla alla hinder som dyker upp på vägen till att skapa en lyckad webbsida med en liten inkomstbäck.

hubbert 2005-12-09 18:24

andla:
Lite detaljförslag. Fö är det ok enligt mig.
- Varje deltagares sida ligger i en mapp som namges något som 01-02 osv annars finns en viss risk för tjafs om filnamnen om alla ligger i rotmappen. På det här sättet kan alla även optimera filnamnen på lämpligt sätt.
- En sida maximalt 10kb med text.
- Två bilder får finnas på sidan. (Hittar man inget lämpligt bildmotiv till nyckelordet får man väl lägga in svarta bilder med en texten som "Den östgotisk kransbjörn är bara vaken mitt i natten och svår att fånga på bild" eller vad vi bestämmer oss för nyckelord)

Hm en liten röstning om antalet intresserade kanske vore på sin plats?

Edit: korr

andla 2005-12-09 19:52

Citat:

Originally posted by hubbert@Dec 9 2005, 19:24
andla:
- Varje deltagares sida ligger i en mapp som namges något som 01-02 osv annars finns en viss risk för tjafs om filnamnen om alla ligger i rotmappen. På det här sättet kan alla även optimera filnamnen på lämpligt sätt.
- Två bilder får finnas på sidan. (Hittar man inget lämpligt bildmotiv till nyckelordet får man väl lägga in svarta bilder med en texten som "Den östgotisk kransbjörn är bara vaken mitt i natten och svår att fånga på bild" eller vad vi bestämmer oss för nyckelord)

Okej :)

Ska man ha max en sida?
Med tanke på begränsningen på max 10kb med text?
Mappnummer låter väl annars bra.
Hoppas nu att folk inte härmar varandra alltför mycket :)

Man skulle kunna morpha en björn med en fågel kanske och alla lägger upp olika bilder av detta.

Nobody håller på att lägga upp ett nytt forum för detta och jag fixar regler.
Vi rapporterar hur det går med förberedelser och tävlingen på det nya forumet.
JW du meddelar oss när du blir klar.

Det här blir skoj :)

Nobody 2005-12-09 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av andla
Har jag fått detta korrekt?
*1 domän med undersidor för varje medlem.
*Endast huvudsidan används i webbkataloger. Alla får då samma inlänkar och sköts av alla.
*JW Fixar domän och webbplats.
*Den som skickar in länkar till sin egen sida blir diskad.
*Tävlingen diskuteras och anmäls i www.webbforum.se
*Alla använder samma ämne och nyckelord.
*Nyckelorden ska inte redan existera på webben.
*Alla använder samma trafikmätare.
*Adsense och annan reklam är frivillig.
*Vi kommer ha flera tävlingar och den första är en mjukstart.

Förslag på trafikmätare www.nedstatbasic.com

Preliminära förslag på tävlingar:

Tävling 1.
Punkterna ovan gäller för denna tävling.
Första tävlingen startar om 1 vecka nästa fredag. Den ska vara enkel och inte kosta några pengar. Tävlingen ska vara så jämn som möjligt.

Tävling 2.
När tävling 1 är klar startar vi en tävling som ska vara en reallife tävling. Den är inte lika jämn och man väljer sitt ämne och nyckelord. Man är ansvarig själv för webbsida och inlänkar från webbkataloger. Det enda krav är att man använder en publik trafikmätare. Tävlingen skulle kunna delas in i vem får in mest pengar, mest trafik eller får bäst placering.

In rapportering till forumet bör ske några gånger i veckan så att alla kan ta del av kunskapen och ge förslag till förbättringar.

Tävling 2 är ett förslag och måste kanske förbättras.

Själva grundtanken till tävlingarna är att de ska vara lärorika och behandla alla hinder som dyker upp på vägen till att skapa en lyckad webbsida med en liten inkomstbäck.

I och med att inititiativet till tävlingen kommer från andla och mig på Webbforum.se så erbjuder vi självklart att tävlingen kan hålla där annars. /tavling/tavlandes_nick-name/filnamn01.xxx

EDIT Tog bort länk till egen webbplats efter synpunkter från Thomas. /Nobody

Jag rekommenderar att vi tar någon annan räknare än Webstats4U, de har popups och det finns dessutom mer tillförlitliga gratisräknare. Annars kanske Yancy från Webbanalys skulle vara intresserad av att ställa upp och sponsra tävlingen...? B)

Citat:

Ursprungligen postat av hubbert
andla:
- Varje deltagares sida ligger i en mapp som namges något som 01-02 osv annars finns en viss risk för tjafs om filnamnen om alla ligger i rotmappen. *På det här sättet kan alla även optimera filnamnen på lämpligt sätt.
- Två bilder får finnas på sidan. (Hittar man inget lämpligt bildmotiv till nyckelordet får man väl lägga in *svarta bilder med en texten som "Den östgotisk kransbjörn är bara vaken mitt i natten och svår att fånga på bild" eller vad vi bestämmer oss för nyckelord)

Det skulle vara bättre om det lottas ut tal istället eller först till kvarn, dvs de som anmälar sig först får tidiga tal.

Hehe, jag gillade din idé med bilden. :D Men jag tycker snarare att det ska vara frivilligt hur få eller hur många bilder man vill ha. Tycker inte heller att det ska vara någon begränsning i storlek på sidan. Tror inte att många skulle använda mer än 100 k ändå i och med att Googles max-rekommendationer ligger däromkring.

Thomas 2005-12-09 20:06

Nobody vi börjar tröttna på din egenrekalm nu, nästan i varenda inlägg är det en länk till ditt webbforum.se. Visst är det passande publik men snälla det är så genomskinligt. Måttlig reklam för din konkurrerande verksamhet borde väl duga?

Nobody 2005-12-09 20:07

Citat:

Originally posted by Thomas@Dec 9 2005, 21:06
Nobody vi börjar tröttna på din egenrekalm nu, nästan i varenda inlägg är det en länk till ditt webbforum.se.
Sorry gubben, inte menat så. Rensa länken om du känner för det. -_-

EDIT Tog bort den själv. Tack för din synpunkt och hoppas att du tycker att det är OK nu.

hubbert 2005-12-09 20:13

Andla:
Citat:

Hoppas nu att folk inte härmar varandra alltför mycket
Då gör vi så här. Sidorna skickas till domaren/regelkontrollanten (vem?) i god tid och alla publiceras samma dag. På det sättet kan ingen annan (mer än domaren) se vad de andra har gjort.
Inga korrigeringar tillåts under tävlingstiden.
Skulle föreslå att en viss anonymitet tillåts, dvs sidan kan inte direkt kopplas till vem som har gjort den, om inte sidskaparen väljer att stå offentlig.

Edit: Vill föreslå att du Andla väljer nyckelord.

Edit2:
Citat:

Tycker inte heller att det ska vara någon begränsning i storlek på sidan. Tror inte att många skulle använda mer än 100
Har en stor betydelse annars är det bara att klistra in text som är sökbar i för stor omfattning.

Edit3:
Citat:

I och med att inititiativet till tävlingen kommer från andla och mig på Webbforum.se så erbjuder vi självklart att tävlingen kan hålla där annars. /tavling/tavlandes_nick-name/filnamn01.xxx
Nicknamn ej.

Hm en del inlägg gör mig lite tveksam om medverkan.

Decibel 2005-12-09 20:26

Min spontanta tanke.

Om nu Ni kommer på en idé som ni vill ska hållas på ert forum, varför diskuterar ni inte allt där då ?

Att dra upp en idé som handlar om en tävling eller liknande på ett forum, men ska hållas på ett annat forum kallar jag för egenreklam el-grande.

Bra idé
Bra initiativ
Men känns som du/ni sparkar er själv i röven med att hålla det utanför WN där ni för det första diskuterar saken.

andla 2005-12-09 20:41

Är det inte bättre att göra detta på ett fristående forum där man har lite mer frihet att t.ex lägga in ett nytt forum.

Jag frågar nu snällt om det är OK att driva tävlingen på det nya forumet?

Nobody 2005-12-09 20:45

Citat:

Originally posted by Decibel@Dec 9 2005, 21:26
Min spontanta tanke.

Om nu Ni kommer på en idé som ni vill ska hållas på ert forum, varför diskuterar ni inte allt där då ?

Att dra upp en idé som handlar om en tävling eller liknande på ett forum, men ska hållas på ett annat forum kallar jag för egenreklam el-grande.

Bra idé
Bra initiativ
Men känns som du/ni sparkar er själv i röven med att hålla det utanför WN där ni för det första diskuterar saken.

Tjena

Kul att du gillar idén! Syftet med andlas tråd var att kolla efter intresse. Ha i åtanke att både andla och jag är aktiva medlemmar på WN. Vi diskuterar saker här OCH i det egna forumet och det finns ingen motsättning däremellan.

Tanken från min och andlas sida var i första hand att skapa ett eget "dedikerat" forum om det, eller nåt sånt. Ska jag tolka det som att du vill att tävlingen ska ha sin bas på WN, typ? :P

Nikke Lindqvist 2005-12-09 20:46

Jag, som är ny medlem här på WN inser att jag genast har klampat in i ett getingbo...

Tävlinen är fortfarande intressant, och jag bryr mig inte över hövan om var en sådan tävling skulle ligga, men jag anser inte att en sådan här tävling går att genomföra med undersidor under en enda domän. Den första och andra länken som Google hittar in till tävlingen kommer att vinna och alla andra förlora, d.v.s. inte synas alls utom på en site:-sökning.

Decibel 2005-12-09 20:47

Jag uttryckte bara min personliga åsikt.

Det är inga problem att få saker klistrade eller liknande på WN heller.

Som sagt, de va bara min åsikt, moderering och agerande över denna tråd överlåter jag till admins.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson