WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   reklam på DI.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=11121)

Fredrik 2005-12-01 14:31

Gå in och kolla på Dagens industri's första sida en gång.....annonsören måste öppnat stora plånboken.....det var det värsta jag sett...
man tror ju man gått in på fel sida ju

Länk till DI

Jonas 2005-12-01 14:58

2 bifogad(e) fil(er)
Ser inget annorlunda?

Fredrik 2005-12-01 15:30

2 bifogad(e) fil(er)
så här ser det ut för mig:

patrikweb 2005-12-01 15:37

Skumt, för jag får inte ens det. Känns skumt att den bara skulle visa hos random personer.

Fredrik 2005-12-01 15:44

kan iofs vara inställt att bara visas i vissa regioner!

Fredrik 2005-12-01 15:45

har ni flash på förresten?

Jon A 2005-12-01 15:49

Ser inget här, fet annons dock

b_andersson 2005-12-01 16:11

Citat:

Originally posted by patrikweb@Dec 1 2005, 15:37
Skumt, för jag får inte ens det. Känns skumt att den bara skulle visa hos random personer.

Kanske känner av vilka som har råd att köpa en Lexus ;)

//Björn

KaKaN 2005-12-01 16:11

Grym reklam.. Men den äv väl inte speciellt mer unik än den reklam som är på aftonbladet i mellanåt?

Bifrost 2005-12-01 16:13

undrar vad det kostade....

Fredrik 2005-12-01 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av b_andersson
Citat:

Ursprungligen postat av patrikweb

Kanske känner av vilka som har råd att köpa en Lexus
//Björn

hehehe isåfall får man väl anse sig vara nöjd om de tror det...men nej...ingen lexus för min stackars tunna plånbok ;)

Verkar skumt att bara jag ser den...

Det är väl ändå bra mycket värre än aftonbladet....denna täcker ju nästan hela siten, med undantag för en liiiiten ruta!

b_andersson 2005-12-01 16:22

Jag ser den förövrigt i IE men inte i FF eller Opera.

//Björn

crona 2005-12-01 16:23

Jag får upp den här också...

Jag undrar hur många av di.se´s regelbundna besökare som skriver in www.di.se och sen klickar sig vidare om man vill läsa nyheterna. Själv skriver jag alltid in www.di.se/Nyheter direkt. Undrar därför hur stor andel av besökarna som verkligen ser den feta annonsen.

omid 2005-12-01 16:50

Fast annonsen är ju ganska trögladdad. Tog ca 5 sekunder för mig innan den dök upp, så frågan är om inte de flesta hinner trycka sig förbi till nästa sida innan annonsen ens dyker upp.

elofsson 2005-12-01 17:03

Citat:

Originally posted by b_andersson@Dec 1 2005, 17:22
//Björn

Samma här. Kör man Firefox har man inte råd med en Lexus. :D

Andreas Bard 2005-12-01 18:16

Jag ser den. Ganska ofta det varit sådana annonser på DI. I somras vat det Volvo som körde ett tag kommer jag i håg.

Spindel 2005-12-01 18:24

Citat:

Originally posted by crona@Dec 1 2005, 16:23
Jag får upp den här också...

Jag undrar hur många av di.se´s regelbundna besökare som skriver in www.di.se och sen klickar sig vidare om man vill läsa nyheterna. Själv skriver jag alltid in www.di.se/Nyheter direkt. Undrar därför hur stor andel av besökarna som verkligen ser den feta annonsen.

Samma här...

1337pm 2005-12-01 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av elofsson
Citat:

Ursprungligen postat av b_andersson
//Björn

Samma här. Kör man Firefox har man inte råd med en Lexus. :D

Word!

Och vill man slippa massa annan reklam finns det ju det där javascript-blockerande plugin:et till FF, men då kan man i gengäld inte logga in på Lunarstorm :blink:

Jonas 2005-12-01 20:39

Citat:

Originally posted by elofsson@Dec 1 2005, 18:03
Samma här. Kör man Firefox har man inte råd med en Lexus.
Varför inte?
Iom att du kör MSIE så känns det väl som att du sitter med farfars gamla VW bubbla och bläddrar sidor...
Vi som kör Firefox sitter ju med en Koenigsegg som webläsare ;)

#EDIT: Bytade till världens snabbaste bil istället (+ Sveriges stolthet)

elofsson 2005-12-02 23:14

Citat:

Originally posted by Jonas@Dec 1 2005, 21:39
Iom att du kör MSIE så känns det väl som att du sitter med farfars gamla VW bubbla och bläddrar sidor...
Jag har aldrig sagt att jag använder Internet Explorer. Använder Firefox 99,99 % till mitt webbsurfande.

Mitt tidigare inlägg var menat som ett skämt vinklat mot de som kör fria operativsystem med Firefox och inte har råd med Microsofts varianter. Tanken var då att de heller inte har råd med en Lexus. Nu vet jag att så inte är fallet men jag kände bara för att skriva det som en rolig och långsökt kommentar.

Jonas 2005-12-03 00:52

Citat:

Ursprungligen postat av elofsson
Citat:

Ursprungligen postat av Jonas

Jag har aldrig sagt att jag använder Internet Explorer. Använder Firefox 99,99 % till mitt webbsurfande.

Mitt tidigare inlägg var menat som ett skämt vinklat mot de som kör fria operativsystem med Firefox och inte har råd med Microsofts varianter. Tanken var då att de heller inte har råd med en Lexus. Nu vet jag att så inte är fallet men jag kände bara för att skriva det som en rolig och långsökt kommentar.

Bara för att man köra tex. Linux så betyder det inte att man inte har råd med Microshits produkter.
Jag använder Windows emot min vilja.
Enbart för att majoriteten utav programmen jag använder har ingen likvärdig variant i Linux.

Och bara för att man kör fria varianter så betyder det inte heller att man inte har råd utan kanske att man inte vill köra det.

kers 2005-12-03 01:20

Det är väl rimligast att anta, att om man kör linux och kan sin sak - då har man möjlighet att köpa en lexus om man vill.

Folk som har ett brinnande teknikintresse brukar knappast ha problem att få ett arbete med väldigt förmånliga villkor.

tdh 2005-12-04 12:56

Jag vill se reklam för Lastbryggan på det viset, på DI.se. Det hade varit något... :wub:

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson