![]() |
Nu är jag trött på alla dessa "reklam-musmattor" som jag var avverkat, det är blanka, matta, sträva och glatta och alla har dom en sak gemensamt och det är att dom inte funkar i längden.
Nu sitter man där igen och pekaren bara slinter och släpar... Finns här någon som kan rekommendera en riktig "proffsmatta" som håller och som är skön och vilsam att arbeta med. Musen jag kör är en optisk Logitech Mx900 // Mats |
Func Surface kostar mellan 250-300:-
|
Använder func surface och har en logitech mx500 mus och kan bara säga att musmattan är kanon!
Den finns att köpa på overclockers.se för 295kr |
Tackar för tipset!
Såg att även Dabus hade den i lager för samma pris så det blir till att styra dit i morgon. Återkommer även jag med en kommentar om den givetvis... // Mats |
300 spänn för en musmatta, då måste den verkligen va utöver det vanliga..
Den jag köpte på ikea för 5 spänn fungerar fortfarande bra, det va något år sen :) |
Jag förstod inte heller varför man skulle lägga så mycket på en musmatta, men nu vet jag, det är värt det! :)
(Använder Func och MX500) |
Jag använder ingen musmatta övht. Men många gillar Func, så skall man ha en musmatta är det nog ett bra alternativ.
|
Är det ingen som har en bild så man kan se hur den ser ut?
Kommer inte ihåg vad min heter, men den är svart med en gelékudde. Trivs bra med den, har dock inte optisk mus så jag kan inte säga hur den funkar med en sån... |
Använder också en func-mussmatta, perfekta till CS , bara vända på ytan ;).
Sedan en microsoft-mus på den ock saken är kanon! (P.S. Det finns glidmedel till musmattor också, eller om man föredrar så finns det små cliffs som man kan fästa på musen, funkar utmärkt) |
Jag kör faktist med musmatta och stöd för handlederna som jag köpt på ikea för ca 2 år sedan, tror dom kostade 49kr eller nått, och funkar otroligt bra faktist.
|
|
Var och hämtade den idag och jag säger bara en sak.
Jag kommer aldrig att gå tillbaka till reklam mattor igen. Den var ruggigt skön... :D Tack för tipset! // Mats |
Kan annars starkt rekommendera de gamla hederliga "våtdräkts-mattorn".
Sitter med en Timon&Pumba-matta med "våtdräktsmaterial". Mycket härligt =] |
Citat:
|
Citat:
// Mats |
Vad hände med Everglider? Förut hette det att dom var bäst till optiska. Ser dock inte så bekväma ut (en tjock plastskiva). Om nån annan är ute och letar så spana in dom. Har själv inte testat dem.
Apropå dyra möss med dyra musmattor. Min mus är en enkel Compaq-kulmus som följde med Pentium II-dator. Fungerar klockrent! Kör dessutom på en 4 år gammal musmatta från Clas Ohlson för 99:- med silikonkudde för handleden. Nästan lite charmigt att pilla bort lort från rullarna lite då och då... |
Jag har sparat mitt musludd i en burk. Tio år till och jag ska sticka mig en tröja.
:) |
Citat:
|
Citat:
|
Jag köpte min på Claes Ohlson. För runt 198kr tror jag.
Mörkgrå, oval och med en skön kudde för handleden. Kan sitta 15+ timmar utan att handleden börjar tjura. :P |
Citat:
|
Femkronors ikea musmattor rockar ju :P
Har nog kört med min i 3 år nu och är väl på gränsen till en sanitär olägenhet :unsure: |
Trode bara kul-möss behövde musmattor pga friktionen gummiklädd kula vs gummimatta. En optisk mus mår väl bra om underlaget har lite synligt strukturmönster, min fungerar iaf perfekt på mitt träunderlag. Sen har den ju (MS Explorer 3) små glidplastmojjänger i varje hörn, så glidet är det inga problem med... B)
|
Vill verkligen rekommendera logitech's mus med stor kula "marble mouse".
Då slipper man den tråkiga musmattan och tycker dessutom att den är mycket snabbare att arbeta med. |
Själv inhandlade jag en ny mus och musmatta idag. Jag har aldrig haft musmatta innan, men försäljaren rekommenderade (surprise?) att jag skulle köpa en ändå.
Mitt enda krav på musmattan var att den skulle vara stor, hatar små 15*20 cm mattor. Så det blev en: http://www.komplett.se/k/k.asp?ck=1&r=1&ac...on=info&p=44514 och än så länge är jag mycket nöjd. |
jag har en icemat och jag har en "vanlig" tyg musmatta.
Jag föredrar faktiskt min vanliga musmatta... även fast det är reklam på den.. men om du har tröttnat så grovt på reklamen så kan du ju alltid designa din egna musmatta.. url: vet ej |
tror det går att göra på www.fuji.se eller något sådant.
har gjort det som en present till en polare. |
Ingen som kör med IceMat? Den är kanon också :)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:05. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson