![]() |
Hoj,
1. Jag skriver detta inlägg för att få reda på såväl god som negativa aspekter. Något som ser fult/Oprofessionellt/stavfel eller vad som skriv det gärna här eller PM:a. 2. Denna sajt ligger på "mervinst" (här på WN) server och alla ville ju ha nån adress. För mig går det snabbt! 3. Använd inte mail adresserna där och ge ingen adressen (än). Bara mina kära WN kamrater som får ta en smygtitt :D Hejsvejs! |
|
Snyggt, snabbt och lättnavigerat. Tummen upp från Lastbryggan.
Det enda som jag retar mig på (lite) är att loggan laddas om för varje undersida. // Mats |
Citat:
Tack än en gång Mats! |
Citat:
Och som sagt, jag gillade vad jag såg, återkommer med fler kommentarer. // Mats |
Citat:
Stilren och schysst sida. Säger, som Mats, att det var lite jobbigt med loggan som uppdaterades. |
Citat:
Ja det lärde jag mig också som liten "Alltid stavas alltid med två L och aldrig stavas aldrig med två L" Jag hade även svårt för att skilja på B och D då lärde min lågstadielärare mig att med vänsterhanden forma ett litet b och med höger handen forma ett litet d och b var först i alfabetet och handen vänster är först vågrätt. Aja blev krångligare än jag hade tänkt mig! Mer kommenterare, tack! /D |
Håller med tidigare svar om att det ser bra ut, men det är å andra sidan ingen överaskning med Logicfive :)
När du frågar om språkfel så tog jag mig en liten extratitt på det och måste säga att ett par extra genomgångar av person(er) med bra språkbruk för stilen ni vill använda skulle vara lämpligt. I o m målgruppen ni vänder er till och produkten ni säljer tror jag att språket blir extra viktigt. Två punkter mitt i ett stycke, 'kolla tillbaka' och liknande småsaker som man ofta inte märker kan göra en skillnad i uppfattningen som fås av era potentiella kunder, speciellt då ändå mängden text är någorlunda liten. |
Citat:
|
Lite gnäll då :-)
Partners: Med flera förkortas inte "Mfl." utan "m.fl." Kontakta oss: Hela sidan är på svenska och ofta omskrivs ordet "sajt" och då tycker jag att du skall använda svenskan även för ordet "mail" alltså skriva "mejl" i stället. // Mats |
Citat:
Tackar ödmjukt för ni tar er tid till detta! |
Blev naturligtvis nyfiken på att undersöka saken om mejl alt. mail.
Enligt Svenska Akademins Ordlista så finns inte ordet mail i svenskan. När man däremot söker på mejl så får man upp följande svar: mejl s. -et; pl. = ávard.ñ e-brev, e-post Även ordet e-post alt. epost är "godkännt" Det lustiga var att när man reggade sig för att få tillgång till WordFinder Online så fick man fylla i sin E-mail :lol: Citat:
// Mats |
Citat:
|
Ja, vad finns det att säga. Snabbt ihopsatt och ändå: enkel, snygg och stilren!
I like the eye! Fast jag skulle nog bli riktigt rädd och hoppa till om ögat skulle blinka till typ 1/gång per visning efter kanske 1 minut på sidan. Den ser rigt bra ut! |
Ok. här kommer lite synpunkter på designen:
Jag gillar inte ögat, jag skulle hellre sett ett stiliserat öga, och gärna mer kontrastrikt. En vitare ögonvita, svartare hårstrån. Varför dubbla radavstånd i menyn? Och highlighten med en ruta vid mouse-over är snyggt, men man luras att tro att man kan klicka i rutan för att göra ett menyval. Jag brukar också uppskatta när menyn skiljer sig från brödtexten med t.ex. en annan bakgrundsfärg eller utformning. Lägg era personliga mejladresser i "medarbetare", och använd ett formulär i "kontakta oss" istället så blir det lättare att ta kontakt. Nu måste jag först klura ut vem jag bör kontakta med min fråga, och sedan starta min epostklient. Slutligen skulle jag gärna prova med en sans-serif (typ Arial) i brödtexten också, och kanske lägga till nån kontrastfärg (orange?) för att liva upp sidan ytterligare. Tja, det var mina 50-öre i all vänlighet :) |
jag kan säga att jag gillar designen med.
och ögat e klart min favorit med! hehe. :ph34r: :ph34r: :ph34r: :blink: o shjit. are they here again? |
Citat:
Inga konstigheter men inget direkt lysande. |
Citat:
|
Hejsan!
Jag har tagit till mig kritiken ni gett och så har jag gjort ett par ändringar; här. Vad tycker ni? Bättre? Sämre? Citat:
Mvh, Ted |
Ränderna till höger om loggan gör att den blir lite mer 'spejsigare' dock så blir det svårt att läsa texten under då ögat lyses upp så starkt och blicken fästes vid den. Du borde kanske tona ner den på något sätt utan att 'skärpan' i ögat ska försvinna. Svårt att förklara.
Menyn blev ju bra mycket snyggare. Inge invändningar hittils som jag kan se. Något som är mindre, men dock så irriterande, är att på den 'riktiga' sidan (med text) så står det under 'webbplatser': 'Inom kort presentationer av ett 10- tal sajter till.' Det tycker jag att det låter som skryt och att ni egentligen inte har några sidor att lägga upp. Jag tror till 100% att ni har ett 10-tal sidor till att lägga upp men jag tror inte att alla tror det. |
Citat:
Citat:
och när dessa 10 sidor (som jag kan intyga på att daggen håller på med) kommer upp. då blir dessa pessimister rejält slagna på fingrarna. sanningen är att det kommer fler sidor. varför inte skriva det? dom som inte tror på det är bara löjliga. varför misstro en sådan sak. jaja.. jag gillade den gamla designen. men den nya var helt KLART ännu bättre! jag tycker det ser ut som om du fixade det där med att det känns som om man kan klicka i "mouse over" rutan på den nya designen. blir det bilder eller är det fortfarande text? lättast är nog om det är bilder då folk inte måste klicka exakt på texten utan kan råka hamna på lite av det runt om. bra jobbat! jag ser fram emot att se dom andra sidorna.. mvh dennis holm |
Citat:
Det är upp till vara och en att tro och värdesätta det som står på sajten. Själv jobbar jag seriöst och vänder mig endast till seriösa företag. Hur ni gör som du jobbar och samarbetar med vet jag inte och bryr mig inte heller, men sanning vara längst. Jag kan sedan bekräfta vi håller förtillfället och dem närmaste 2 månaderna att utveckla en rad ni olika sater inom olika genrer bl.a. ett par som jag tror kommer bli riktigt stora, med gratis sms och lite sådant smått och gott. |
Citat:
Vad menar du med det? Verdana som vi kör på nu är lika mycket sans-serif som Arial. Mvh, Ted [/quote] nya designen är klart förbättrad. |
"Blue-Eye Network driver idag ett stort antal Internet sajter och har även stor annonskapacitet i flera medier på Internet."
Internet sajter = hemsidor Låter som det borde ändras =) |
Trots stavas med ett T (under webbplatser)
|
Citat:
Några mer skrivfel? |
Ni bör definitivt gå igenom all text ordentligt.
|
Citat:
Citat:
Den nya designen är mycket bättre; prydlig meny, klar avgränsning mellan marginal och brödtext, kontrastfärg. Om inte mina ögon bedrar mig så har du ökat radmellanrummet också. Bra! Bara en liiiten sak kvar. Menyn och "Se Hit" rutan borde ha samma bredd. För övrigt, två entusiastiska tummar upp! :) |
Ser ok ut.
Den gröna och oragena färgen har samma desaturering vilket är bra (många gör fel på detta), men topbannern känns lite för stark. Den uppfyller ju ingen funktion i sig, ändå så dras ögonen mot den. Försök få besökare att kika på innehållet istället. Den svarta pupillen sticker ut väldigt mycket, testa att tex "interlacea" bilden, dvs lägga ett band av linjer tvärs över med en mörkare eller ljusare nyans, eller något liknande. Tycker att dina marginaler är för små. Om du tänker dig ett A4 papper så ska alltid marginalerna vara större åt den längre sidan (dvs kortsidorna) på ett proportionellt sätt. Svårt att beskriva men vänstermarginalerna på brödtexten och i den gröna "info" rutan bör kas upp kanske 3-5 pixlar. Tycker att du ska ta bort tittarens fokus på den dubbelsträckade linjen oxo, kanske genom att göra den svagare eller använda en enkel streckad linje. Det är även vanligt att köra med *1* färgtema på sidan, dvs man blandar inte alltför många olika färger som inte är komplimentfärger vill säga. Sen så bör man ha dubbla radavstånd (2 tommrader) ovanför en underrubrik och enkelt radavstånd (1 tomrad) under; du har 1 tomrad ovanför och en under. |
Den nya designen är bra. Men textstoffet bör gås igenom. Särskrivningar, dem istället för de etc, sänker helhetsintrycket.
|
Citat:
|
Citat:
Internet sajt Webhotell paket Domän namn Linux server webbmail konton mail support brons paketet domän kostnad |
Har inte läst igenom allt, men läste bl.a. om era webbplatser mobilwebb och allavinner (som jag fö tycker är mycket snyggt designad). Dem används istället för de, allavinner är en stor vinnare och inte en storvinnare, och lite lustiga formuleringar.
|
Jag gillar topraden med det blåa ögat, annars känns sajten proffsig men ganska standard. Hittade även ett stavfel under medarbetare och programmerare "som www.AllaVinner.se.. Jonas och Petter" (en punkt för mycket)
|
Måste bara säga det att sidan så riktigt fräsch ut, keep up the good work.
|
| Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson