WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Active24? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=10740)

gastronomen 2005-11-07 11:45

Tittade i webbhotellsguiden men såg inget om Active24 där. Någon som har erfarenheter av dom?

Har Loopia idag (som Active24 ju köpt!), men dom klarar inte av att leverera MSSQL (utan bara MySQL) och kan heller inte säga NÄR dom kommer kunna erbjuda detta.

Active24 har något som kallas Webbhotell Developer som verkar intressant med ASP.NET och MSSQL till ett hyfsat månadspris. Någon som använder detta?

Hur funkar deras support/admin-GUI/...?

Funkar det bra att flytta sina domäner till dom?

Annat bra att veta? Eller kanske bättre alternativ???

/Gastronomen

Gastronomen Sverige
Din blogg för svensk gastronomi
http://www.gastronomen.se

TeleJack 2005-11-07 13:01

Jag har haft active24 på några enstaka mindre sajten jag utvecklat. Aldrig haft problem med dem men som sagt - enbart asp och access db i mitt fall.

Bjarne 2005-11-07 21:44

Har lite med dem att göra då och då. Tycker de är lite onödigt dyra och deras kontrollpanel lämnar mycket att önska. Supportgränssnittet är rätt ok och de är mycket bra att ha att göra med per telefon, mycket hjälpsamma. Har aldrig haft några problem med domänflyttar, varken från eller till dem (om inte den andra parten krånglat förstås).

jihoakim 2005-11-08 07:48

Active 24 är enligt min mening ett företag som växt sig över huvudet och tappat kontakten med allt som goda kundrelationer heter. räkna med 30 min i kö om du prata med supporten (sist avbröt en operatör min väntan och frågade om dom skulle ringa upp mig när supporten fick chansen, dom ringde 2 dagar senare).
Kontrollpanelen är hemsk.
Om du har konto i linux kan man få åka på att sätta attribut själv på alla filer man laddar upp till ftp:n...

ehm. ja.. det är mina erfarenheter.

Staffconsulting 2005-11-12 14:09

Jag är återförsäljare för Active 24, funkar fint.. jag sköter support till "mina" kunder..

ProjectZ 2005-11-16 16:52

Gick på Active24-julerbjudande om att köpa domännamn. Inga problem så länge du inte vill peka namnet på en sajt vilket man ofta vill göra. Men då måste du köpa pekning eller host av dom....inte så roligt då dom är typ fetdyra
Nåja, jag lärde mig min läxa och flyttade mitt domännamn till annan registrar.

Jan Eriksson 2007-02-06 12:19

För en kundräkning har jag nu skickat samma supportärende två gånger (31/1 samt 4/2) till Active24 utan svar. Satt nu idag i deras supporttelefon i 8 minuter och sen kopplade den vidare men ingen svarar så efter 3 minuter gav jag upp. Får rekommendera kunden att flytta till ett annat webbhotell. :(

Kaffe 2007-02-06 12:54

Jag har haft med dem att göra under en praktik för "kunds" räkning.

Det är mycket av jargongen: "Jag lämnar över det till teknisk support" och så vidare. Och som ursäkter till en rad förseningar och rena blundrar; som att byta kontotyp men strunta i att peka om domännamn, så hävdade de att sådant som egentligen var supportärenden inte skulle gå till sälj och så vidare.

Vid tillfälle la de även på mitt i samtalet, ringde inte tillbaka och lyckades dessutom registrera ett Windowskonto utan .NET.

Allt som allt tog en uppgradering av konto, byte av plattform och ompekning av domännamn över fyra veckor. Detta var också på den tiden då de hade kontoutrymmen på 50mb för motsvarande samma pris som de har idag, då de delar ut 2 gigabyte.

Vi hade en säljansvarig som var under all kritik. Han hade avslutade samtalet med darrande röst och uttryckte sina innersta förhoppningar om att han slapp höra av oss igen.

Nej, Active24 rankar jag inte särskilt högt. Det hade varit en sak om de var ärliga och kunde erkänna sina misstag och inte hade fått mothugg av supportpersonalen för att vi skulle ha "påmint dem tidigare".

Mickee 2007-02-06 13:07

Jag hade heller inte rekommenderat active24 tyvärr, beställde 25+st domännamn genom dom för något/några år sedan och efter otaliga mail till supporten och dom lovade fixa blabla , men inga domäner syntes till minst. Efter några veckor tröttnade jag och beställde genom annan registar.
Mycket märkligt sätt att behandla sina kunder på. Men dom kan ju ha bättrat sig!

Polis_ttt 2007-02-12 20:13

Om man nu ska fortsätta prata om erfarenheter från dom, så vill jag nämna att sedan nyår (då mamut tog över dom) så är deras service och support katastrofal i mina ögon. Har lyckats få en ny kontaktperson i norge nu, samt numret till norska supporten (kortare telefonkö och enklare att komma fram än svenska) men handläggningstiden hos dom är lång, segdragen och har flera kunder till mig som valt att byta webhotel. Bla. så släckte aktive24 ner en mailserver som drabbade flera av mina kunder, vilka fick vara utan mail i ca 40h, och utan våra servrar på vägen så hade all mail gått förlorad, innan den kom upp igen. Vad som skulle göras var att peka om mx, samt skapa nya mailboxar på nya mailservern (vilket de skulle tvinga mina kunder att göra, ålder 45+ utan större datorvana, samt ett problem som innebar att man inte kunde skapa nya mailboxar på den aktuella servern)

Joppedi 2007-02-13 01:05

Helt enig med er som uppdaterat denna tråd sen årskiftet.
Jag har varit kund sen tiden då de hette Vegasys och sedan sommaren 2005 (då fakturaavdelningen kapsejsade o skickade mina kunder minst fem fakturor var på olika belopp) har det bara gått utför. Då hette de Carambole.
Mejlservrar som försenar post flera dygn utan att de kan ge förklaring; skript som plötsligt inte funkar utan att de vet vad de gjort; support som inte svarar på vänliga o korrekta frågor.
Just nu har jag ett ärende som de i exakt 4 veckor inte gett mig besked om, trots (tålmodiga o vänliga) påminnelser o telsamtal.

Tror inte att Mamuts inblandning kommer att vara till fördel. När jag talade med Mamut om Active24 så låter det som om det vore skilda världar. Ingen integrering att vänta av Mamuts admin.tjänster med Actives webbhotell.

En elefant på lerfötter.

Jan Eriksson 2007-02-16 16:52

Flera som har problem...

http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.a...c6705&src=xlink

stakes 2007-02-16 17:03

Har haft att göra med dom och vill inte ha det igen. Finns väldigt många fler bättre alternativ.

bjoahl 2007-03-13 10:29

Dom har långsamma servrar, har dålig support, dålig kontrollpanel. Är rätt sur på dom.

Dbob 2007-04-12 09:20

Köpte några domäner via A24 för några år sedan, flyttade bort från dem någon timma efter att jag fick kontroll över domänerna samt kontaktade dem att de skulle stänga ned alla tjänster och kontot.
Har efter det fått en faktura som jag varit tvungen bestrida VARJE år på "dns-hostning", varje gång samma visa att man kontaktar dem och de tar bort EN domän ur listan, så nästa år så är det något domän kvar.
Efter ett ovanligt argt samtal detta år så tror jag att de slutligen lyckats stänga ned mitt konto så jag slipper långa telefonköer och "skall skicka dig till teknisk support/sales/what ever" igen.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson