![]() |
Binero Strular?
Binerodrift.se säger 0 fel och att allt ska fungera som det ska.
Men flera av mina sidor buggar, de ligger uppe men vissa funktioner fungerar inte, verkar vara på api anrop fel uppstår som jag inte sätt tidigare. "php_network_getaddresses getaddrinfo failed name or service not known" Kan inte logga in på kontrollpanelen hos binero heller. Uppdateras driftstatusen manuellt hos binero? Någon mer än jag som upplever strul? Tänkte se om det är binero som strular innan jag felsöker mina sidor. Edit: 2016-07-17 kl 10:19 Nätverksproblem som påverkar samtliga tjänster Ej åtgärdad Binero uppdaterade nu, 10:19, strulet började redan runt 9 för mig? |
Nu ligger samtliga av min sajter nere men det står inget under drift?
|
Snart 3tim senare är alla sidorn fortfarande nere och jag har tittar med andra sidor som ligger hos Binero och dom är också nere. Men det står inget på Binerodrift.se nu heller. Skönt och veta att dom jobbar på det. Obs ironi.
Nu byter jag hotell. Det har kostat mig runt 5000kr redan idag så jag måste helt enkelt lägga mer pengar på att få ett hotell som levererar. |
Fick SMS från Binero tidigare idag där dom hälsar att dom ska ringa upp mig imorrn för att se hur jag trivs som kund osv. ( har bara reggat domäner där ) Ska hälsa från er.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Bara som en FYI så ringde inte Binero som dom meddelade att dom skulle... säger väl en del om deras kvalitet kanske.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Summa kardemumma är kanske ändå: välj en leverantör som finns där när det brinner till :) |
Citat:
Tar man lite betalt så självklart måste man översälja en del för att kunna gå med vinst eller så är företaget så pass litet att man inte har några anställda. Man får vad man betalar för "oftast" - förr eller senare |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Binero = extremt oseriösa
Binero = Oseriösa och oproffsiga!
Hej Har legat med min hosting för samtliga webbplatser hos Binero i snart 6 år men idag efter att de agerat extremt oseriöst i över en veckas tid så har jag anlitat en annan part. Vill bara kort beskriva ärendet så ni andra inte väljer dem som leverantör. Haft i snitt ca 300 webbplatser sedan 2 års tid (jag vet mycket men det funkade) Alltid haft småseg server respons tid när jag kört i Google Speed och Tools Pingdom men legat mellan 0.5 till 2 sek så har funkat För 3 veckor sedan började jag märka att det var extremt många "downs" på olika sidor Det eskalerade sedan så att alla sajter jag höll på med (minst 20 om dagen) någon gång under dagen inte gick att komma åt samt att tools pingdom bara sa nope pga extrem respons tid, Fick rådet att rensa ner antalet webbplatser vilket jag gjorde från 320 till 85 - Det roliga är att då ÖKADE downsen på alla sajter. Har ringt och mailat typ 20 gånger denna vecka då vi ska lansera ganska stort imorgon fredag. Då vi knappt gjort någon fröändring på sidorna så ville jag veta vad som var pronblemet. Fick inget svar mer än "goddag yxskaft Har du tänkt på GZip mm" Oavsett vad så idag tog jag prinstscreen på en sida som hade info enligt bilden Då var det tuydligen ett kapacitets problem När jag då ville veta exakt vad vi skulle göra för att lösa detta, vi är villiga att betala då lanbseringen är viktig, ja då ville de inte prata med mig utan fick ett sista pucko mail från "han" jag haft kontakt med där han typ skällde ut mig Inte särskilt förvånad att sånt här händer i Sverige men lite förvånad att det just var Binero som varit ok innan. Kontentan är att jag fått mycket SEO stryk av Google samt att lanseringen av 3 e-butiker försenas. Jag har beställt ny lösning med flytt och rekommenderar alla att undvika ett oseriöst Binero Markus |
Min åsikt: om din verksamhet är kritisk, undvik shared hosting i form av webbhotell. Satsa hellre på VPS eller egen hårdvara.
Det har inte nog poängteras i trådar om just webbhotell (vilket egentligen gäller det mesta du köper): du får vad du betalar för. |
Citat:
|
Binero har enormt stor skillnad i kvalitet mellan olika supportpersoner, nya och erfarna gissar jag. När jag får ett första goddag yxskaft-svar så brukar jag alltid sluta resonera redan där och be att få eskalera till supportchefen eller liknande, det brukar fungera.
|
Hej Markus!
Har kollat ärendet som du hade med supporten och kan inte annat säga att vi beklagar att du inte fick den hjälp du behövde från oss. Problemet är komplext men du ska få bättre bemötande och hjälp från oss. Om du känner att du vill göra ett försök till så kan jag hjälpa till och kolla på problemet om du vill, har i alla fall lagt mig själv som kontaktperson i ärendet så om så är fallet så tveka inte att höra av dig där i så fall så tar vi det där ifrån. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:32. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson