![]() |
Konverteringen sjunkit när Royal Design bytte till Zanox
Jag är mindre än helnöjd med att Royal Design valde att gå från Adtraction till Zanox. Dels för att Adtraction är ett av de bästa systemen på affiliatemarknaden och Zanox ett av de värsta, i min mening.
Än värre är dock att jag hade riktigt bra försäljning och konvertering när Royal Design låg på Adtraction, något som försvunnit helt när de gick till Zanox. Jag vet inte om jag får avslöja konverteringsgrader men det gick ner till en femtedel från "ett fåtal procent" till "under en procent". Jag trodde först att det hade att göra med cookie-sales men bara 10% av mina sales var gjorde dagar efter klicket. Är det någon annan som har haft samma problem med Royal Design efter flytten? |
Jag flyttar aldrig med till zanox då zanox medför extra arbete med periodisk redovisning och de är kassa på produktfeed.
|
samma här, har två kanaler som tillsammans gett bra provision/månad till ingenting nu i april när det ligger hos zanox.... (har dubbelkollat mina spårningslänkar)
Har inte sett det förrän du förde det på tal så jag ska kontakta dem imorgon Citat:
|
Om det är samma erbjudande ni marknadsför kan det vara beställningsformuläret, minsta lilla ändring kan vända upp och ner på konverteringen.
Be dem testa konverteringen med egen trafik innan dem använder er som betatestare. |
Samma erfarenheter även här. Konverteringen störtdök efter flytten från Adtraction till Zanox.
Citat:
|
Samma här. Hade riktigt bra konvertering innan på Adtraction nu efter flytten till Zanox har något hänt. Är riktigt besviken och tror jag lämnar Royal designs program tyvärr.
|
Högst troligt trackingen som inte fungerar/fungerar annorlunda.
|
får mail dagligen från zanox om att trackingen ligger nere på diverse program...
|
Varit i kontakt med Zanox om ett stort problem som uppstått denna vecka. Alla mina 18000 kopplade urler hade blivit fel då Zanox gjort en större djuplänksuppdatering. Denna information hade inte gått ut utan gjordes utan kommunikation. Genom att många sajter ink min ligger ute med en hel del kostnader på Google osv så är detta helt oacceptabelt.
Vill inte att mina besökare får känslan av att min sajt inte håller kvalitet pga av brutna länkar. Hoppas nu att detta kommer att lösas ASAP. |
Ja, detta är fruktansvärt irriterande. Systemet är så otroligt tillkrånglat jämfört med svenska sajter som Adrecord och Adtraction. Det gäller generellt för de internationella programmen och det är alltid lika surt när de går från tex Tradedoubler (som iofs är internationellt) till Zanox.
Jag har tyvärr inte lyxen att kunna promota något annat istället utan sajten jag har driver mycket trafik till Royal Design enbart. Vi får hjälpas åt att pusha gentemot Zanox så att det fixar detta! |
Hej!
Tack för er feedback. Det är tråkigt att läsa att några av er har stött på problem. Vi arbetar ständigt med att förbättra våra rutiner och vill givetvis lösa problemet så fort som möjligt. Har ni möjlighet att slå oss en signal på 08 441 52 30 eller mejla oss på [email protected] så ser vi till att hjälpa er direkt! Hälsar, Filip på zanox |
Citat:
http://www.telehomo.se/ |
Samma erfarenheter här också. Konverteringen är i princip helt borta efter bytet till Zanox. Dessutom drabbades jag också av trasiga länkar efter någon justering från Zanox sida - inte heller fick jag någon information från deras håll om att de hade ändrat något.
|
Nu är det mesta åtgärdat och länkstruktur är tillbaka i sin ordning. Fick bra support av Zanox via både telefon och mail så ett stort plus på den biten. Tack!
|
ja "länkarna fungerar " så att kunden når deras webbplats men där blir fortfarande inga sale registrerade... :-(
|
sebbe888: Mina länkar har fungerat sedan dag 1 men jag får ändå knappt några sales registrerade (som matzii också påpekar). Om din konvertering vänder uppåt så säg gärna till vad det var du behövde åtgärda!
Jag får också rätt snabb support från Zanox men de pratar bara om länkstrukturen men om länkarna går igenom så kan det väl inte vara något fel där? Jag var dock förvånad över vilken bra konvertering jag hade när Royal Design låg på Adtraction. Kan det vara så att det var en "positiv" bugg hos dem som nu normaliserats? Hur upplevde ni andra det? |
Jag förstår inte varför ni lägger er tid på detta nätverk? Ett krångligare system som fungerar sämre får man leta länge efter. Till och med TradeDoubler är bättre...
På den tiden som jag jobbade med affiliateverksamhet (ca 4-5 år) så var Zanox den sämsta upplevelsen av dem alla. Lägg er tid på seriösare nätverk som AdRecord och AdTraction om ni vill att saker ska fungera. Spelar ingen roll hur attraktiva program de må ha, det är inte värt tiden. |
Citat:
|
Citat:
|
Clirre: Jag ska låta det gå några veckor nu så får vi se. Rapporterar hur det går. Men det är precis samma här. Min konvertering har sedan flytt minskat många procent och fortsätter det så blir det nog en paus tillsvidare.
|
Citat:
Jag tyckte att Tradedoubler var illa förut men de är ju fantastiska jämfört med Zanox, eller CJ.com för den delen. Vi får köra en kickstarter för att få Adtraction/Adrecord att få råd att satsa internationellt (vilket är enda anledningen till att butikerna går till Zanox till en början)... |
Jag såg precis nu att Royal Design även finns hos CJ. Någon som har testat där?
|
Följer tråden.
Det borde vara självreglerande, sjunker konverteringen så slutar man till slut med programmet och gör till räckligt många det så borde RD byta tillbaka till ett nätverk som ger merförsäljning. |
Tyvärr så jobbar Royaldesign.com inte med oss i Norden utan bara i resten av världen.
Med vänliga hälsningar Maria |
Jag ser fortfarande ingen ljusning på min försäljning för Royal, den är i stort sett obefintlig sedan zanox tog över dem...
|
hur går det för er andra?
hos mig är där ingen förbättring :-((( |
Kan ni inte bara testköpa något så får ni något humm om köpen går igenom.
|
givetvis går de inte igenom eftersom jag tidigare hade ca 40 sale per månad
nu har jag haft 1 sale på snart 2 månader |
Kan inte Royaldesign arbeta med andra också?
Tror inte Zanox kan ha exklusiv rätt. Dem kan ha kopia av samma hemsida på Royaldesign.se/se/ och jobba med ett företag på den delen som funkar för er. Bara att kontakta royaldesign om det, lär gå att ordna till ganska snabbt bara att ändra lite länkar och annat enkelt. |
Citat:
|
Jag har varit i kontakt med både Zanox och Royal Design. Zanox har gjort ett testköp och konstaterat att det funkat och ser ärendet som utagerat. Royal Design har jag bett kolla upp det närmare.
Det är inte så enkelt som att bara sluta promota dem, jag har arbetat upp en position för just Royal Design som gör att det är svårt att byta till något motsvarande. Börjar bli dags att skapa ett Affiliate-fackförbund! :) |
borde vara väldigt lätt för Royal Design att se vad respektive affiliate presterar nu jämfört med tidigare i vår. För mina två sajter är det en störtdykning som sagt.
Uppskattar om du kan pm:a Royals kontaktuppgift så kan jag förhöra mig också med dem. |
RoyalDesign är säkert bara glada för den extra trafiken som dom dessutom inte behöver betala för. Tror dom anstränger sig måttligt just nu...
|
Det kan ju givetvis vara så men då tänker de väldigt kortsiktigt..
Det är bara en tidsfråga tills man ger upp dem och tar andra istället. |
Kan ni inte göra egna provköp för att se om ni får betalt för dem?
|
givetvis kan jag göra det , men det hjälper föga eftersom försäljningen är 0 nu de sista två månaderna
tidigare i januari till mars var det sale närapå varje dag. Att där är något fel behöver jag inte konstatera utan det är där |
När kritiken här var som mest samlad mot Zanox så registrerades (av en slump?) några sales på RoyalDesign via dem, nu är det dock lika dött som tidigare. Har gått från ett antal sales/månad till i princip ingenting. Planerar att plocka bort produkterna från Royal Design till förmån för andra annonsörer/nätverk under kommande vecka. Är det fler som gör det samma kanske det sänder tydligare signaler?
|
jag kommer att göra detsamma
|
Uppskattar om någon kan pma mig Royals kontaktuppgift!
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson