WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   MissDomain (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1066663)

micha69 2016-04-18 13:37

MissDomain

Börjar ledsna lite grand på ovanstående där jag för tillfället har flera ärenden liggande.

Det mest egendomliga är dock följande: Köpte ett antal domäner av en säljare med domäner hos MissDomain i slutet av augusti i fjol och eftersom jag själv hade ett konto där (utan större aktivitet) tänkte jag att ”Jamen, vi kör väl affären där då”. Tog lite tid att få det hela i hamn (ca 5 veckor) men detta beroende på att säljaren hade problem att få in en godkänd överlåtelseblankett.

I början av oktober fick jag så skriftlig bekräftelse från MissDomain att överlåtelsen var genomförd samt koder för att flytta domänerna till min huvudhanterare av domäner. Detta gick, till synes, utan problem. Men när jag skulle sälja en av domänerna nu i slutet av mars uppstod problem. Enligt företaget där domänen ligger nu står jag inte som ägare till denna (och i förlängningen inte de andra heller)! Kontaktade MissDomain som enligt utsago skulle ”skicka ett mail till vår registrar som får hjälpa mig att se vad vi kan göra för att lösa detta åt dig". Sedan har ärendet legat i snart 3 veckor utan någon återkoppling trots flera påstötningar från min sida.

Känns rätt trist att eventuellt missa en försäljning p g a sådant här.

Carl Zetterberg 2016-04-18 16:48

Har också dåliga erfarenheter av dem. Väntar på att avtalstiden ska gå ut för ett projekt och kommer aldrig använda dem igen.

Frebjo 2016-04-18 17:45

Hejsan Micha69,

Låter väldigt skumt att det inte skulle ha hanterats snabbare, jag vet att vi ibland behöver vänta lite om det är svårare fall och vi väntar svar, men 3 veckor låter väldigt konstigt.

Har du lust att skicka mig ditt ärendenummer på PM så kollar jag status vad som har hänt där.

Mvh, Fredrik

micha69 2016-04-19 07:28

Hej Fredrik!

Tack för snabb återkoppling! Fick faktiskt svar från supporten gällande detta ärende igår kväll. Enligt dem så har de kontaktat mig vid ett flertal tillfällen men inte fått något svar så de "misstänker att svaren inte nått mig eller hamnat fel på något sätt". Om det nu är så borde man nog titta över kontaktkanalerna eftersom detta också är ett återkommande problem (har hänt mig 2-3 gånger tidigare).

Så till själva ärendet: Enligt uppgift från supporten kommer man nu att kontakta säljaren och be denne skicka in en ny överlåtelseblankett. Utifrån tidigare erfarenhet så kommer då detta ärende att dra ut på tiden ytterligare eftersom det tog 5 veckor första gången detta skulle göras.

Att saker och ting kan gå fel har jag egentligen inga problem med. Det kan hända den bäste. Men det är när det på återkommande basis blir mer fel än rätt som man börjar dra öronen åt sig.

Frebjo 2016-04-19 08:18

Hejsan Micha69,

Jag såg supportens svar där till dig, jag är med i ärendet också så garanterar dig att det inte kommer ta flera veckor att lösa. Vi är redan igång med processen och behöver bara din hjälp där för att komma vidare, vi sköter kommunikationen via ärendet.

Mvh, Fredrik

micha69 2016-04-19 09:41

Hej igen!

Koder är skickade.

M v h

Michael

Frebjo 2016-04-19 11:11

Hej igen,

Domänerna skall nu vara överlåtna och supporten kommer strax att skicka ut dina koder igen så att du kan flytta domänerna till önskad registrerar.

Mvh, Fredrik

eNamn 2016-04-19 15:22

Håller med. MissDomain har verkligen tappat mitt förtroende. Ska du köpa värdefulla domäner så ska du inte använda deras tjänster.
Missade nyss en bra domän pga dåliga tekniska tjänster eller fult spel.

Dom behöver verkligen se över rutinerna när domäner köps att dom verkligen registreras omedelbart. Plus en hel del andra irriterande fel.

Är det bra domäner du ska köpa, köp dom någon annanstans!

Gigena 2016-04-19 15:38

Jag tycker gott och väl att man kan söka sig till annan leverantör oavsett tjänst. Det verkar vara många som har problem med domäner hos dem. Jag skaffade tyvärr en VPS hos dem för några månader sedan och deras kundtjänst är under all kritik.

laststory 2016-04-19 21:18

Kan också varna för Missdomain. Dom missar att registrera domäner gång på gång, dom tar mer betalt ibland. Skapar en hel del trubbel med bokföringen för att deras värdelösa system inte fungerar. Selektiv support, skiter helt i vissa ärenden andra fixar dom direkt. Att Frejbo är hur trevlig och professionell som helst här på WN reflekterar tyvärr inte deras riktiga service och tjänster.

itbyggare 2016-05-05 08:10

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20517173)
Kan också varna för Missdomain. Dom missar att registrera domäner gång på gång, dom tar mer betalt ibland. Skapar en hel del trubbel med bokföringen för att deras värdelösa system inte fungerar. Selektiv support, skiter helt i vissa ärenden andra fixar dom direkt. Att Frejbo är hur trevlig och professionell som helst här på WN reflekterar tyvärr inte deras riktiga service och tjänster.

Måste varna för MissDomain med. Det har hänt mig att de missat att registrera domäner närmare 10 gånger. Att domänerna kostar 10 kr styck i deras erbjudanden spelar ingen roll i sammanhanget, eftersom jag behöver lägga oerhört mycket tid på att konfa domänen som jag står som ägare på i deras kundszon, men att sedan få reda på att någon annan registrerat domänen.

Jag behöver själv meddela MissDomain att jag köpt en domän, men någon annan äger den, för att få tillbaka pengarna.

Funderar på om detta beteende inte är olagligt

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson