WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Extremt dåliga svarstider på City Network (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1066244)

David_gbg 2016-01-25 23:09

Extremt dåliga svarstider på City Network
 
Är det någon som kör Wordpress med Woocommerce på City Network och fått det att funka tillfredställande?

Jag har under en tid jobbat ganska hårt med en webshop, försökt optimera det mesta och hade riktigt bra optimerings-värden i både Pingdom och GT-metrix över 90% på allt.

Men sidan presterade otroligt dåligt och det var extrem spridning på laddtiderna, allt från 4-20+ sekunder för samma sida.

FredrikNas 2016-01-25 23:25

Jag testade men fick det inte att lira, hade ett gammalt konto där som jag har förnyat i lång tid bara för att jag inte orkade flytta domänerna och en och en annan blogg. Men flyttade allting till digital ocean ganska nyligen.

Danielos 2016-01-26 09:06

Min gissning är att man har problem med det centrala disklagringssystemet, likt det problem som Binero hade.

Lidback85 2016-01-26 12:26

Är inget nytt gällande CN tyvärr. Har varit så i flertalet år, enligt min egen erfarenhet. När man väl tar upp det att det pågått under en lång tid så får man till svar i stil med "Vi arbetar hela tiden med att förbättra bla bla bla". Men aldrig händer det något som man som kund märker av. Iaf denna problematik som tråden handlar om.

amagab 2016-01-26 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av Lidback85 (Inlägg 20515594)
Är inget nytt gällande CN tyvärr. Har varit så i flertalet år, enligt min egen erfarenhet. När man väl tar upp det att det pågått under en lång tid så får man till svar i stil med "Vi arbetar hela tiden med att förbättra bla bla bla". Men aldrig händer det något som man som kund märker av. Iaf denna problematik som tråden handlar om.

Jag har inte varit kund hos City på ett par år men jag känner helt igen vad du säger. Jag vet att det är lättare att klaga än att berömma, men det verkar som om det bara är klagomål på City. Tror inte jag har läst något positivt någon gång. Själv hade jag flertal problem.

Fråga till er som är kunder: Varför? Vad är det som är bra?

Det lustiga är att på deras "Varför" sida så lovar dom ingenting om stabilitet eller säkerhet. Det säger ju något!

Men klart, deras support var alltid vänliga. ;-)

MusikMixen 2016-01-27 02:36

Citat:

Ursprungligen postat av amagab (Inlägg 20515599)

Fråga till er som är kunder: Varför? Vad är det som är bra?

Jag klagar inte! Tycker City har en riktigt bra kontrollpanel för dns ändring. Sedan att de stödjer dyndns är bara +++++ i mina ögon och det fungerar riktigt bra.

Deras e-posttjänst är ungefär som en nyduschad kvinna... Perfect! ;)

Supporten är det enda som jag inte tycker de riktigt har greppat än, där gäller det verkligen att får rätt person annars är det flera håravdragningar som gäller. Ibland blir det som en triss, det händer....

Lidback85 2016-01-27 09:03

Citat:

Ursprungligen postat av MusikMixen (Inlägg 20515600)
Jag klagar inte! Tycker City har en riktigt bra kontrollpanel för dns ändring. Sedan att de stödjer dyndns är bara +++++ i mina ögon och det fungerar riktigt bra.

Deras e-posttjänst är ungefär som en nyduschad kvinna... Perfect! ;)

Supporten är det enda som jag inte tycker de riktigt har greppat än, där gäller det verkligen att får rätt person annars är det flera håravdragningar som gäller. Ibland blir det som en triss, det händer....

Håller med gällande supporten.
Oavsett om det är en simpel generell fråga/problem, eller komplicerad fråga/problem och man väljer att ringa istället för att maila - får man till svar i liknande stil "Jag förstår problemet, maila på [email protected] så ska vi ta en titt på det." Hänvisar alltid till mail.

Persson92 2016-01-29 19:10

Loggade in på WN idag för att jag har samma problem med låååånga svarstider på CN. Kör dock inte med Woocommerce.

Ska nog starta en ny tråd om detta :)

UnikGrafik 2016-01-30 20:33

Jepp, seg som sirap var det. Nedgraderade mitt konto till epost-konto från webbkonto i december och det blev en del kajko med mina domäner och tillhörande epost. Mailade och pratade med support ett par gånger. Nu har det gott över 2 veckor!!! och fortfarande inget svar från deras support som lovade rätta till mitt konot som de själva sade "ojsan, ditt konto ser knasigt ut"... mailade idag igen supporten, får se när de vaknar :( Dåligt!

ohnder 2016-02-03 00:14

En gång i tiden var CN riktigt bra. Numera är det dock bara segt om det ens fungerar. Vissa tider på dygnet är det i princip omöjligt att få nåt laddat på under en halvminut. Som det sagts; de lovar och lovar men ingen förändring i sikte tror jag. Problemet har pågått alldeles för länge nu för att detta ska vara tillfälligt.

aram 2016-02-03 10:33

Ja, jävlar vad man ångrar att man köpte tre år. Skönt att det endast är ett år kvar, funderar dock starkt på att flytta ändå till VPS.
När det tar 5+ sekunder att ladda en 400-500kb sida, då är det riktigt illa.

tartareandesire 2016-02-04 07:23

De verkar ha blivit väldigt mycket sämre på att närvara här på WN också vilket är tråkigt.

Norman 2016-02-06 14:27

WN har tyvärr stagnerat litegranna så jag kan förstå om folk blir mindre aktiva.
Det skulle behövas tillförsel av nytt folk här.

Skulle även behövas riktiga sektioner istället för "Webbhotell" där man rapporterar upp/nere .
Bättre uppdelning av sektioner. Finns ju firmor som inte är rena webbhotell längre, utan sysslar med IaaS osv.

Danielos 2016-02-15 20:42

Ja, det är väldigt synd att intresset har gått ner, de som var aktiva tidigare på wn är inte aktiva längre och det verkar vara svårt att för nya att hitta till wn och bli aktiva. Jag kommer ihåg hur otroligt aktivt det var mellan 2007-2011 och sedan har det gått ner år efter år sedan dess. Kanske facebook är en av förklaringarna?

ZynX 2016-02-24 22:20

Måste bara hålla med Norman och Danielos.

Det behövs lite mer struktur på forumet.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson