![]() |
Vilka webbhotell har de största hemsidorna i Sverige?
Som frågan lyder - Vilka webbhotell använder sig de största och mest besökta hemsidorna i Sverige?
|
De använder inte webbhotell (åtminstone inte för själva sajten).
|
Frågan är nog mer vilka hostingföretag dom använder...
Skulle tippa på att de flesta använder egna servrar i egen eller andras serverhallar alternativt hyr in sig på andras fysiska eller virtuella servrar. Webbhotell hittar du nog bara för bloggar och dylikt... |
Colocation är gissningsvis fortfarande ganska vanligt, men virtuella servrar kommer starkt. Frågan är om så många har kvar egna fysiska servrar. För webbapplikationer är molnlösningar med möjlighet till att "skala ut" vanligt.
|
Det finns ett antal/många webbhotell som har möjligheten att skala upp, har driftavdelningar som kan vara behjälpliga.
Rätt många stora sidor (rätt kodade och bra uppsatt cash) klarar sig med webbhotellskonton. |
Citat:
De som har en riktigt stor sida på ett webbhotell är för det mesta kunder som inte är användare på wn eller är villiga att berätta var de ligger. Ingen av våra riktigt stora kunder skulle vara villiga att gå ut med detta här på wn. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
http://www.wn.se/t1062895.html |
Omformulerar frågan då - Vilka hostingföretag använder större sidor?
Med större sidor menar jag från 300-500 k besökare i månaden och uppåt. Hade varit intressant att få veta. |
Citat:
Citat:
|
Möjligen att jag uttrycker mig på ett dåligt sätt eller att jag inte har koll på korrekta termer i ämnet.
Jag förstår att stora sidor ej har delade webbhotell, men man använder väl sig ändå av ett hostingföretag som levererar servern och sköter driften? VPS är väl steget efter webbhotell isåfall? Använder större sidor VPS eller är det något annat som man använder? |
Citat:
|
Vilka webbhotell erbjuder detta?
|
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:24. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson