![]() |
One.com mer mot proffsen
Upptäckte idag att One.com har övergivit lågbudget spåret och erbjuder nu förutom Starter (gamla erbjudandet), Professional, Professional Plus och Business samt webbshop.
https://www.one.com/sv/ |
Ojoj, någon som har testat? Kan man äntligen ha flera domäner per konto?
|
Citat:
Citat:
|
Det är ju inte enbart positivt med en övergång till dyrare produkter, eftersom de kan börja trycka på att man skall uppgradera om man klagar att det går för trögt. De kunde de ju inte tidigare göra detta.
|
Har ett par webbplatser på One.com och är mycket nöjd. Allt är enkelt och smidigt och snyggt. Det jag saknar är att de inte tillåter IDN-domäner och de erbjuder inte crontab.
|
Vad säger ni om Professionalpaketet för 40kr/mån:
100 GB utrymme 1 GB RAM 2 x CPU Flera databaser SSL SSH Standard kostar 15 kr/mån: 15 GB utrymme 512 MB RAM En databas SSL |
Vet inte om man kan kalla ett webbhotell som inte ens har telefonsupport för proffsigt?
|
Fick veta och lära mig idag att trots One;s försök att vara seriösa så har dom ej stöd för tillfälliga domäner (oavsett paket) så ska man flytta en existerande hemsida blir det ett driftstopp tills allting är på plats och inställt.
|
Ja, efter att har varit kund där tidigare så säger jag som Sauk:
"Jag är skeptisk..." |
Rent driftmässigt så har One.com fungerat bättre än många andra webbhotell för mig. Så länge man inte behöver något mer avancerat så funkar det bra men jag har själv lämnat enkelheterna bakom mig :)
|
Kan man sköta en server själv, så rekommenderas Linode.com. De har bra priser och lagring på SSD diskar. Betalning per timme, så det går att skala upp och ner när som helst. Supporten där är snabb på att svara och kompetent.
|
Testat. Och herrejävlar vilket strul det är med uppsägning av konto på one.com. Kommer aldrig någonsin sätta min fot där igen.
Rekommenderar alla att välja i princip vilka andra webbhotell som helst även om priset blir högre. Välj aldrig one.com! |
Annars har väl One.com kritiserats för att man snabbt blir utsparkad därifrån, när man blir resurskrävande. Har själv blivit tillfälligt utlåst av mina skript, som dragit förstora resurser.
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Problemet är att jag tror majoriteten av de som väljer webbhotell sällan har den kunskapen som krävs för att skala upp sina tjänster över fler instanser. Och inte helt ovanligt, att man inte alls vet vad koden de har på sitt konto gör eller varför den drar för mycket resurser än vad den ev behöver. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Förr innan One.com använde Varnish cache och sajten gick trögt kunde man vid klagomål bli flyttad gratis till en server med mindre belastning. Förr kunde de ha 2000 sajter på en server.
|
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:42. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson