![]() |
Värt att förnya Stockholm.catering?
Hej!
Vad anser ni om domännamnet stockholm.catering? Är det värt att förnya? (ca 800kr/år) Kommer .stockholm vara mer intressant att minnas? Tack för tips. |
Du skriver ju att den är värd minst 5k i försäljningstråden, låter som en no brainer
|
Citat:
Tankar och idéer. |
Hej,
Jag GISSAR att det i nuläget kan vara lite knepigt att attrahera cateringfirmor i Stockholm med en ny gTLD. Jag GISSAR också att 97% aldrig har hört talas om denna domänändelse. Om ett par-tre år är det kanske helt annorlunda. Frågan är väl om det är värt att vänta. Jag fick själv rätt usel respons när jag försökte kränga en motsvarande "Amerikanskstorstad.catering" till, i mina ögon, potentiella intressenter. Gemene man vet inte vad detta är för något. Ett svar jag fick tillbaka var "Is it dot com you are selling, I don't get it". |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Ja, men precis det jag menar. Känns som det kommer ta ett antal år. Ännu mer negativt tänk är att en hel del inte ens hört talas om .info .biz (-2001). Hmm. mvh |
Citat:
- Stockholm.se vet "alla" att det är den officiella sidan för huvudstaden. Inget att orda om. - Stockholm.mobi betyder ju väldigt lite nuförtiden. Förvisso en Stockholmssajt anpassad för mobiler, men det känns ju verkligen 2005, inte 2015. - Stockholm.com betyder väl också ganska lite, men .COM är domänernas ohotade kung så då är den (i detta fallet näst) bäst ändå, tillsammans med .NU, eftersom Stockholm är svenskt. - Stockholm.biz känns bara som en oerhört blek kopia av .COM. Det blir dock genast lite bättre om sajten innehåll fokuserar kring finans och affärer. - Stockholm.info är också toppen för detta ändamålet. För en informationssajt (turistguide) om staden. - Stockholm.catering , Stockholm.fitness , Stockholm.tennis (min tror jag), Stockholm.dating och Stockholm.property har alla sina nischade användningsområden. Självfallet i konkurrens med motsvarande .SE och .NU, men nödvändigtvis inte sämre. I varje fall inte med lite framförhållning och objektivitet i sinnet. Personligen tycker jag att det är dött lopp mellan Stockholmcatering.se och Stockholm.catering. Kanske kommer folk hålla med mig om några år?! Har du förresten provat sälja den till dom? |
Hej Captain!
Tack för dina åsikter! Tanken är inte att bli av med den, mest försöka förstå hur framtiden/värdet ser ut kring dessa nya domännamn. Då jag är lite 50/50 i mina tankar. Tror jag gör mig lite hemmablind. mvh |
Captain Thailand / Thomas om någon av er vill ha domännamnet så kan ni få det.
Bara höra av sig per pm. mvh |
Tack! Just nu förnyar jag bara .se och .com. Några .info som undantag bara för att jag köpt dom så dyrt.
|
Det är väl först när seriösa siter börjar använda ändelser som .catering, .whatever som gemene man har en chans att få upp ögonen. Dvs när man ser det på en site som verkligen satsar, och som man märker att folk har lagt ned både pengar och passion i. Innan dess är det väl lite geeky nischat för oss som är intresserade av domäner.
Att priset är högt lovar dock gott, se . IO som kör skyhöga priser och träffar sin nisch med geeky startups. Min nästa startup nu inom E-handel tjänster kommer definitivt att komma på en .IO :) Hade jag varit dig hade jag inte släppt den! |
Behåll domänen. Den är värd en hel del för rätt köpare...
|
Nej, droppa!
Jag tror inte att domänen kommer bli värd något inom den närmaste framtiden. Jag skulle själv välja en .se eller .com domän om jag hade en catering firma. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:06. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson