![]() |
Tradera auktionerar ut one letters
Idag så ska auktionen med ett-tecken-domäner starta med andra ord.
Av någon anledning så kan jag inte klistra in länk. Men finns iaf att läsa på Di.se. |
Tack för pingen, troligen kommer alla springa iväg när de gäller pris men alltid vettigt att bevaka lite. :)
|
Får se hur det går med 3.se och V.se relaterat till ägarrättigheter av domännamn.
|
Citat:
V, skulle de vara vänsterpartiet då eller? :P |
Citat:
|
länk
|
Hej,
"Kommunisterna" kan väl bjuda på lite... Några kronor borde ju finnas kvar i partikassan. För att inte tala om Tre. Ps. 1.se och 6.se vill jag ha, men tror de kommer gå för över 200.000 vardera. |
Hej,
Buden är än så länge bra mycket lägre än vad jag förväntade mig... Jag överskattade nog deras potential och intresset kring dem. |
Jag tror att priserna rusar de sista timmarna på auktionen.
|
Citat:
Vi får se vad det landar på. |
1-2 timmar kvar nu, så snart får vi väll se om de blir sista spurt.
Kul att man ser att många som lagt hösta buden är helt nya konton, men kanske logiskt om t.ex. Hi3g/Tre får för sig att lägga bud på 3.se så lär de inte skapa något eget tre konto utan gå via någon mellanhand som köper och lämnar över till dem. |
Intressant såg nu att tradera förlänger inte tiden när det kommer in bud i slut sekunderna, det förlorar säljarna en del pengar på.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
j.se = 103 200 q.se = 80 080 v.se = 101 680 Där tycker jag q är högt. |
Några nya toppnoteringar för sålda .SE där tillslut i alla fall.
|
hela listan
v.se - 127 100 q.se - 100 100 j.se - 129 000 9.se - 55 655 8.se - 50 601 7.se - 44 544 6.se - 200 651 5.se - 40 100 4.se - 55 655 3.se - 315 201 2.se - 52 700 1.se - 75 100 0.se - 30 100 å.se - 15 600 ä.se - 10 100 ö.se - 26 400 é.se - 7 200 ü.se - 9 400 . |
Intressant auktionsförfarande med att tradera inte förlänger auktionstiden i slutet vid inkommande bud. Något oseriöst kan tyckas men thats the name of the game!
Själv la jag 76.000 på v.se, 55.000 på j.se och 45.000 på q.se, räckte tyvärr inte hela vägen. |
Citat:
|
Citat:
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Känns som alla kör med bid-snipers?
Mitt 60k-bud hann inte ens registreras så låg väl strax efter i kön hos bidnapper... Grattis iaf Thomas, hade på känn att du låg och tröck i vassen =) |
Grattis Thomas!
Jag var inte så fel ute beträffande priserna ändå då. Nåja, 1.se trodde jag skulle gå bra mycket dyrare. |
Citat:
I onlineauktioner så är det tiden som annonseras som gäller. |
Citat:
Missade två av dom pga att webbläsaren hade cachat tiden kvar, så när jag bjöd var det redan över. |
Citat:
|
Hade missat nedanstående inlägg på Tres webbplats.
Citat:
|
Citat:
|
Ojdå...
"Hota" och buda var Tres melodi. Hissnande bud förresten... Allt är relativt. |
Vore kul om 3 körde med sin 3.se i deras reklamkampanjer. Skulle öka kunskapen om att några få N/L .se existerar. 3 i danmark kör ju sin 3.dk.
|
Tre vill väl bara locka folk in i butikerna? Online får de ingen merförsäljning..
|
Citat:
|
Tror nog bara att de är nybörjare på att köpa domäner "vaaa en skojare har lagt flera tusen på "vår" domän.. det här luktar fraud!!" ...de kanske skulle kolla vad de andra domänerna gick för och de som auktionerades ut förra gången :)
|
Jahapp - det var det 'hele'...
Finns det några låsta domännamn kvar att vänta på? :) |
Citat:
Det är väl inte helt orimligt att anta att nästa steg är att släppa de domäner som är relaterade till svensk lag. Även om man numera inte tillåter registering under second level domains så lär det dröja väldigt lång tid innan alla domäner där är släppta (www.m.se t.ex.) Då borde man teoretiskt kunna konvertera dom till vanliga domäner... |
Tack för listan!
Det var ju inte allt för mycket gott kvar om man bortser 'one letters'. |
Så nu kan man se vilka som köpte namnen på IIS who-is.
|
|
Citat:
Intressant att följa upp. Hoppas det ger något. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson