![]() |
IDG: Sveriges 100 bästa sajter
IDG har släppt årets lista med Sveriges 100 bästa sajter:
http://internetworld.idg.se/2.1006/1...0-basta-sajter Finns din sajt med? Vad tycker du om listan? Själv har jag väldigt svårt att ta listan på allvar. Ibland missar de självklara webbplatser som utan tvekan borde varit med i någon kategori, ibland har de med webbplatser som verkligen inte borde platsa, etc. |
Jag studerar på Högskolan Dalarna.
De har en jättebra webbplats som fungerar i alla webbläsare utom Chrome, men det kanske räcker ;) Tyvärr inga egna webbplatser på listan. |
Citat:
|
Ett stort gäsp...
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Inte för att vara sån, men hade förväntat Öppettider på den listan. Tråkigt :(
|
Jag har svårt att ta listor med urler på allvar, hade de haft en kort motivering till varje sajt så hade det känts mera trovärdigt.
|
Citat:
|
Den där listan skulle mer kunna användas som en "startsida" för att hitta till olika grejor.
|
Citat:
Absolut! "Startsida" är så mkt 2015 det kan bli ;) |
Spara.se var väl någon medlem här som frågade om feedback på har jag för , Danski var det t.o.m
|
En sajt jag jobbade med förut finns med! Kul =)
|
Citat:
|
Listan är som vanligt en gäspning. Flera sajter som inte ens är mobilanpassade finns med och det är svårt att ta den listan på allvar. Synd att de inte lägger lite mer tid och energi på framtagandet.
|
Citat:
|
Citat:
|
En lista på 100 "bästa sajter" skriven av en av sveriges fulaste sajter, oh the irony
|
Citat:
http://www.kiaindex.se/?object_id=23...r=2015&kweek=9 |
Citat:
|
Citat:
Faktum är att i nästan alla fall då en sajt byter utseende så klagar vi nördar (exkluderar inte mig själv). IDG har gjort en förändring som just nu känns lite obekväm men jag tror kan växa på en. Likaså är de nog inte "klara" utan kommer säkert med flera små uppdateringar under närmsta tiden för att hitta rätt. Sydsvenskan.se (en av mina mest besökta) genomgick nyligen en liknande förvandling där jag och flera i min omgivning gick i taket. Men måste erkänna att det nu i efterhand faktiskt var en klar förbättring. Oavsett hur mycket jag vill hävda motsatsen är jag en vanemänniska, byter någon mitt kaffe så kommer jag klaga oavsett hur det nya smakar =) Back on topic, läste precis artikeln om Top100 och verkar ju som att det kommer publiceras motiveringar under de kommande två veckorna i samband med vinnare utses. Ta det för vad det är, en kul grej med en underton av allvar. |
Citat:
|
Många sidor som verkligen inte borde plats på den där listan.
En stor del av sidorna är inte ens responsiva och ser ut att fungera väldigt dåligt i telefonen eller surfplattan. Det blir ju extremt ironiskt när de själva skriver följande i inledningen: Citat:
Ett stort gäsp som sagt... |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson