![]() |
Gå mobilt före 21 april!
Google går officiellt ut med en av sina rankingsignaler. Efter 21 april så kommer sökmotorn att använda mobilvänlighet som en rankingsignal!
http://adsense.blogspot.se/2015/03/m...sults.html?m=1 |
Äntligen säger jag!
|
Bra för världen!
Dåligt för mig (måste ta tag i detta). |
Synd att de ska försöka "tvinga" fram detta men på tiden och bra för användaren.
|
Det är väl ingen som tvingar något, dessutom påverkas bara rankingen i det mobila resultatet om jag förstår rätt. Har inte lusläst allt, men om jag söker i mobilen vill jag hellre få upp mobilanpassade sidor än sidor som jag får zooma och stå i med.
|
Citat:
|
Citat:
- Mobile 61.9% - Desktop 30.91 - Tablet 7.19% |
Citat:
|
Någon som ser någon skillnad idag?
Inget än för mig. |
Citat:
Det tar säkert upp mot en vecka innan saker rullats ut och beräknats klart. Helt klart lär det inte gå på en sekund |
Får se hur WN.se klarar sig ;-) Att inte denna ännu är mobilanpassad är faktiskt för mig en gåta.
|
Citat:
|
Bra att Google gör dessa ändringar. Blir lite smått irriterad då en sajt inte har mobilvänlig version. Dock så blir jag nästan mer irriterad då en mobil-anpassad sajt inte fungerar riktigt och jag tvingas gå till desktop-sajten.
Ska bli intressant att se hur statistiken ändras. |
Citat:
|
Till admins försvar så tycker jag det inte finns någon snygg/bra mobil lösning på vBulletin. Jag kör en vBulletin sajt själv och det slutade med att jag la in Tapatalk för att göra det mer mobilvänligt. Tydligen så rankar Google Tapatalk-sajter lika bra som andra mobilanpassade sajter. Lite tveksam till att köra en 3e part app, men det ledde även till en ny ström av medlemmar, så jag är bara haft bra erfarenhet av Tapatalk.
|
Citat:
|
Citat:
Och det fungerar alldeles utmärkt! Lika enkelt att modifera som med standardtemat för desktop-versionen. Och att uppgradera till vB 4, är ju inte direkt jättesvårt. Lite för folk att ställa om sig till, men ni har ett forumscript som är 10 år gammalt. Kanske dags att fundera på att göra något med sajten? Kan ni vänligen titta på det? Utöver mobilt standardtema, lägger ni till SSL. Och vipps, så kommer era sökmotorsresultat behållas, eller kanske till och med förbättras. |
Thomas, har du testat att köra Tapatalk för WN? Mobile Nations (imore, WindowsCentral, etc) har gjort det jävligt fint med deras forum på Tapatalk. Själv skulle jag gärna vilja besöka WN på Tapatalk än att gå via sajt.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:10. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson