WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Citynetwork - Hur sega får man vara?! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1064211)

Dakota 2015-02-15 15:11

Citynetwork - Hur sega får man vara?!
 
I lördags så slutade min viktigaste domän hos CityNetwork att fungera. Jag mailade dem direkt, runt 11-tiden men har ännu inte fått svar idag.

Vet att det var alla hjärtans dag igår och helg, men deras tider säger 10-15 på helger. Det är väldigt akut och sidan ligger nere pga detta.

Fi`nns det någon från hotellet här som kan hjälpa mig

aram 2015-02-15 16:18

Varför ringer du inte in om det är så akut?

Lidback85 2015-02-15 16:24

Citat:

Ursprungligen postat av aram (Inlägg 20506450)
Varför ringer du inte in om det är så akut?

Brukar inte hjälpa så mycket med samtal in.
De tar gärna emot det man har att säga. Men hänvisar till mailkontakt. Iaf min erfarenhet de ggr jag behövt kontakta dom i något ärende.

Norman 2015-02-15 18:26

Hur har den slutat funka? Glömt förnya? Server nere?
Annat fel? Webbapp/wordpress knas?

aram 2015-02-15 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av Lidback85 (Inlägg 20506451)
Brukar inte hjälpa så mycket med samtal in.
De tar gärna emot det man har att säga. Men hänvisar till mailkontakt. Iaf min erfarenhet de ggr jag behövt kontakta dom i något ärende.

Det förstår jag också, vid fall där man inte kan göra så mycket via telefon. Däremot slutar en domän sällan fungera, utan då är det oftast server/hemsida/förnyelse som är orsaken.

Detta kan man nog få reda på via telefon.

EEEmill 2015-02-15 19:06

Om du använder Wordpress så kan en uppdatering utav ett Wordpress plugin failat. Om man nu spekulerar vilt från vad du beskriver

BarateaU 2015-02-15 20:03

Svarar namnservrarna?
Har domänen namnservrar angiva?
Vad händer om du kör cns preview länk på deras subdomän?
Har du testat gå runt DNS och ange i hosts filen istället?

Man vill gärna göra sig säker att det är domänen som är fel och inte något annat.

johan1234 2015-02-15 20:11

Citat:

Ursprungligen postat av Dakota (Inlägg 20506448)
I lördags så slutade min viktigaste domän hos CityNetwork att fungera. Jag mailade dem direkt, runt 11-tiden men har ännu inte fått svar idag.

Vet att det var alla hjärtans dag igår och helg, men deras tider säger 10-15 på helger. Det är väldigt akut och sidan ligger nere pga detta.

Fi`nns det någon från hotellet här som kan hjälpa mig

Självklart skall du ringa om det är så viktigt. Mail är ändå mail och det tas efter kö. Dvs har något större hänt under en dag kan kön på mail vara längre. Ringer du in får du svar efter ett par minuter oftast.

Du kan PMa mig men som sagt så är telefonerna öppna både lördagar och söndagar.

x264 2015-02-15 23:10

Supporten är så sega för mig att man får en ny person vid varje meddelande och i stället för att läsa igenom mail-historiken så frågar de samma sak om och om igen :/

tartareandesire 2015-02-16 00:01

Om det är akut så är det väl en självklarhet att man ringer framför att skicka e-post oavsett om det gäller ett webbhotell eller något helt annat? Utanför normal kontorstid blir ju svarstiderna också aningen längre om det råkar bli lite kö. Jag har själv alltid fått relativt snabba svar från City Network även om det sällan varit något akut för min del.

Nicklas 2015-02-16 08:11

Jag ringer aldrig, har man en supportkanal så får man se till att svara där med.

.

tartareandesire 2015-02-16 09:29

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas (Inlägg 20506462)
Jag ringer aldrig, har man en supportkanal så får man se till att svara där med.

.

Då får man ju skylla sig själv också :) Om du själv blir lidande är det väl strunt samma men ifall det gäller kunder så får man nog ta lite mer eget initiativ.

Nicklas 2015-02-16 09:32

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20506464)
Då får man ju skylla sig själv också :) Om du själv blir lidande är det väl strunt samma men ifall det gäller kunder så får man nog ta lite mer eget initiativ.

Varför då erbjuda support via mail?
Borde ju vara 100 gånger mer effektivt att ta allt den vägen.

.

Frebjo 2015-02-16 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas (Inlägg 20506465)
Varför då erbjuda support via mail?
Borde ju vara 100 gånger mer effektivt att ta allt den vägen.

.

Det beror ju helt på hur supportpersonalen blir tillsagda att prioritera, om det är 40 personer i telefonkö samtidigt som det är 100 ärenden som ligger. Hur ska man då prioritera? Många företag väljer nog att ta telefonen i första hand och mailen i andra hand och rensa undan den när telefontiden har gått ner.

tartareandesire 2015-02-16 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av Nicklas (Inlägg 20506465)
Varför då erbjuda support via mail?
Borde ju vara 100 gånger mer effektivt att ta allt den vägen.
.

Med den logiken borde man väl bara ha en enda supportkanal? :) Det känns inte som en bättre lösning.

Mail är tvärtom ganska ineffektivt, det kommer ofta följdfrågor och det kan lätt bli många mail per ärende. Muntlig kommunikation är mer direkt och kommer alltid att vara överlägsen när det gäller akuta ärenden.

gregoff 2015-02-17 09:22

Personligen tycker jag man kan resonera lite såhär (generellt)

Mail - Bra om man får svar inom en timme, men man får nog räkna med upp till en arbetsdag.

Telefon - Om du vill ha svar hyffsat direkt.

CookieX 2015-02-17 21:17

Lite off topic men fyyyyyyyyyy vad segt City Network är...
Jag provade precis deras vanliga webbhotell (shared) och jag måste säga att det är det absolut segaste shared hostingen jag har provat. Det var så segt att det näst intill inte gick att arbeta i Wordpress.

Uff..

leonard 2015-02-17 22:25

Strul igen?

http://i.imgur.com/VW1UI6I.png

Snackat med fyra vänner och alla har samma grej. Varit så här i 45 minuter nu.

CookieX 2015-02-18 08:43

Yes, jag fick samma sida visad ett antal gånger.

johan1234 2015-02-18 09:25

Citat:

Ursprungligen postat av CookieX (Inlägg 20506533)
Lite off topic men fyyyyyyyyyy vad segt City Network är...
Jag provade precis deras vanliga webbhotell (shared) och jag måste säga att det är det absolut segaste shared hostingen jag har provat. Det var så segt att det näst intill inte gick att arbeta i Wordpress.

Uff..

Vi har en del storageproblem som håller på att lösas. Tyvärr har det från och till segat ner delar av vår delade miljö.

Tack för tålamodet.

ohnder 2015-03-25 14:25

Har det hänt nåt sen igår? Går fruktansvärt segt att ladda ner vilken sida som helst..

tartareandesire 2015-03-25 14:57

Citat:

Ursprungligen postat av ohnder (Inlägg 20507865)
Har det hänt nåt sen igår? Går fruktansvärt segt att ladda ner vilken sida som helst..

Testade ett par sidor på CN, de gick snabbt.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson