![]() |
Citynetwork - Hur sega får man vara?!
I lördags så slutade min viktigaste domän hos CityNetwork att fungera. Jag mailade dem direkt, runt 11-tiden men har ännu inte fått svar idag.
Vet att det var alla hjärtans dag igår och helg, men deras tider säger 10-15 på helger. Det är väldigt akut och sidan ligger nere pga detta. Fi`nns det någon från hotellet här som kan hjälpa mig |
Varför ringer du inte in om det är så akut?
|
Citat:
De tar gärna emot det man har att säga. Men hänvisar till mailkontakt. Iaf min erfarenhet de ggr jag behövt kontakta dom i något ärende. |
Hur har den slutat funka? Glömt förnya? Server nere?
Annat fel? Webbapp/wordpress knas? |
Citat:
Detta kan man nog få reda på via telefon. |
Om du använder Wordpress så kan en uppdatering utav ett Wordpress plugin failat. Om man nu spekulerar vilt från vad du beskriver
|
Svarar namnservrarna?
Har domänen namnservrar angiva? Vad händer om du kör cns preview länk på deras subdomän? Har du testat gå runt DNS och ange i hosts filen istället? Man vill gärna göra sig säker att det är domänen som är fel och inte något annat. |
Citat:
Du kan PMa mig men som sagt så är telefonerna öppna både lördagar och söndagar. |
Supporten är så sega för mig att man får en ny person vid varje meddelande och i stället för att läsa igenom mail-historiken så frågar de samma sak om och om igen :/
|
Om det är akut så är det väl en självklarhet att man ringer framför att skicka e-post oavsett om det gäller ett webbhotell eller något helt annat? Utanför normal kontorstid blir ju svarstiderna också aningen längre om det råkar bli lite kö. Jag har själv alltid fått relativt snabba svar från City Network även om det sällan varit något akut för min del.
|
Jag ringer aldrig, har man en supportkanal så får man se till att svara där med.
. |
Citat:
|
Citat:
Borde ju vara 100 gånger mer effektivt att ta allt den vägen. . |
Citat:
|
Citat:
Mail är tvärtom ganska ineffektivt, det kommer ofta följdfrågor och det kan lätt bli många mail per ärende. Muntlig kommunikation är mer direkt och kommer alltid att vara överlägsen när det gäller akuta ärenden. |
Personligen tycker jag man kan resonera lite såhär (generellt)
Mail - Bra om man får svar inom en timme, men man får nog räkna med upp till en arbetsdag. Telefon - Om du vill ha svar hyffsat direkt. |
Lite off topic men fyyyyyyyyyy vad segt City Network är...
Jag provade precis deras vanliga webbhotell (shared) och jag måste säga att det är det absolut segaste shared hostingen jag har provat. Det var så segt att det näst intill inte gick att arbeta i Wordpress. Uff.. |
Strul igen?
http://i.imgur.com/VW1UI6I.png Snackat med fyra vänner och alla har samma grej. Varit så här i 45 minuter nu. |
Yes, jag fick samma sida visad ett antal gånger.
|
Citat:
Tack för tålamodet. |
Har det hänt nåt sen igår? Går fruktansvärt segt att ladda ner vilken sida som helst..
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:52. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson