![]() |
Vad tycker ni om Loopia?
Hej,
jag tänkte fråga vad folket här tycker om att använda loopia som webbhotell. Jag har både bra och dåliga erfarenheter av dem. Deras kundtjänst är verkligen strålande, personlig hjälp i chatten på bra tider och fort går det. Min fråga är egentligen hur bra deras webbservrar egentligen är. Trots att jag byggt upp en helt ny sida i wordpress utan att ladda hem en massa plugins tar sidan gärna 2,5-3s att ladda. Den största tiden verkar vara att ta kontakt med servern. När jag kollar på andra sidor med mycket mer innehåll så går de även snabbare att ladda. Är det någon som har liknande erfarenheter? Finns det några andra alternativ som är bättre än loopia? Ha en bra dag! |
Jag tycker Oderland funkar väldigt bra!
|
Hur skiljer sig Oderland från Loopia?
|
Den stora nackdelen med Loopia är deras nya kontrollpanel. Det är så enormt dålig användarupplevelse på den. I synnerhet laddtiderna som är helt enorma. Varje gång man klickar på något (hur enkelt det än är) så tar det 10+ sekunder innan något händer. Värst är när man sparar inställningar (typ nya DNS-inställningar eller klickar på knappar som gör saker så som att 'ta bort domännamn' eller liknande, då kan det ta upp mot minuten). Tyvärr har Binero samma problem, men är dock lite snabbare.
|
Något jag stör mig grymt mycket på är hur långsamt allt går i wordpress panel... Skulle det gå snabbare om jag väljer någon annan webb hosting?
|
Citat:
|
Hej,
Jag som domängubbe stör mig på att de tar betalt för överlåtelse och för att det kostar att peka en domän. Vad jag gillar bäst är deras flinka kundsupport och deras utmärkta domänsök. ;) Om inte de två förstnämnda avgifterna skulle existera skulle jag ha alla mina .NU och .SE på Loopia. |
Jag har använt mig utav Citynetwork i ett flertal år och är supernöjda med dom. Man får mycket för pengarna hos dom, enligt mig är Loopia dyra jämfört med Citynetwork.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Microsoft Azure, nuff said.
|
Citat:
Det låter riktigt bra... Jag får se om det har något bra öppningserbjudande så ska jag testa deras tjänster med ett par av mina hemsidor. |
Att köra Wordpress i City Networks delade miljö är inget för dig som ställer krav på laddningstider. Jag rekommenderar Oderland Premium+ om du vill att det går fort för både besökare och administratörer. Kombinerar du Wordpress med t.ex. W3 Total Cache så är laddningstiderna nere på nästan det obefintliga.
|
Citat:
|
Nu kommer det mer frågor om hastigheter. Jag kom i kontakt med andra begrepp på Oderland.
1. Ram för PHP? 2. Ram Totalt? 3. Samtliga anslutningar? 4. CPU? Sitter och tittar på de olika produktalternativen. https://www.oderland.se/webbhotell/ Hur mycket Ram behöver man på sidan och vad gör det för skillnad för besökaren? |
Citat:
http://www.webbmekanikern.se/artikla...-av-webbhotell Har du en sida som inte laddar snabbt nog - låt oss ta en titt på den så kan vi snabbt säga vad som är den faktorn som saktar ner det hela. Kanske ett plugin eller kod som på något sätt drar ner upplevelsen. |
Citat:
|
Loopia var första företaget jag använde mig av för hosting och domäner.
Sam grundaren till Loopia brukade svara på telefonen och hade toppen support, det var över 10 år sedan. Hade aldrig problem och var super nöjd med Loopia. Vet inte om Sam finns kvar. |
Citat:
Loopia idag är inte det Loopia var för 10 år sedan. |
Citat:
|
Loopia har mycket bra support - snabb och kunnig - och deras domänhantering håller högsta klass. Prestandan har dessutom blivit mycket bättre de senaste åren. Innan dess var framför allt databasservrarna lite sega. En del gillar inte den nya kontrollpanelen. Det gjorde inte heller jag till att börja med men man vänjer sig ganska snabbt vid den nya strukturen.
|
Citat:
Du nämner Varnish, hur skall jag göra för att sidor (inom en webbplats) som inte har blivit besökta den senaste stunden att ladda snabbt? Det är som du säger, snabba laddningstider förutsatt att någon har besökt sidan nyligen. Finns det något jag kan göra åt för att en hel webbplats alltid skall ligga i ert Varnish-minne? Hoppas du förstår hur jag menar. |
Citat:
|
Jag har ingen erfarenhet av deras webbhotell på många många år, men deras support är verkligen top-notch och svarstiderna oerhört snabba, ibland till och med på sena kvällar och helger.
Deras admindel har å andra sidan försämrats med åren och de har introducerat en ny avgift för DNS, så jag har blandade känslor. |
Enda problemet hos Loopia just nu, är att statistikfunktionen awstat helt ligger nere! :( Har varit på detta sätt nu i nästan 2 år.
Får svar att dom håller på jobbar på det, men vet i dagsläget inte när det är klart.. detta är oerhört synd... |
Citat:
|
Citat:
Tips tas gärna emot, då jag inte är så insatt på området? |
Citat:
Har du wordpress kan söka på plugin "statcounter". |
Citat:
En sidofråga; vilket system är bäst att använda för att mäta klick på banners inlagda på sin sida för sina kunder, antingen en länk dit dom kan gå in och se hur många klick dom får eller någonting med inloggning? |
Citat:
Här finns en lång lista av varierande kvalitet: http://searchengineland.com/web-anal...usiness-149373 |
Citat:
|
Citat:
|
Tjena igen, ursäkta min långa frånvaro. Jag tänkte jag skulle pröva lite olika webbhotell. köpte precis CityNetwork under ett år. De hade ett riktigt bra erbjudande för 10kr/månad... plötsligt kostade ett helt år mindre än 1 månad på loopia (som dessutom höjt sitt pris i år) Ska köpa ett till, får se vilket det blir.
|
Håller med om detta till fullo!
Supporten är utmärkt och väldigt "omfattande"! Jag har både många domäner samt många wordpresssajter och jag är väldigt nöjd med supporten kring de problemen jag haft! Både vad gäller den vanliga delen som mail o telefonsupport men även registry och nu sist abuse som hjälper mig väldigt professionellt och kompetent! keep up the good work! Citat:
|
Jag har några egna sajter hos Loopia där min man sköter det tekniska. Han är nöjd och det särskilt med deras kundtjänst som även ges på engelska vilket är ett plus i vårt fall ;-)
Fast när det gäller webbserver så rekommenderar min man Host Gator. Citat:
|
Hej,
Personligen tycker jag att Loopia är det bästa svenska webbhotellet jag använt, tillsammans med Glesys. Men då skall jag nog inflika att jag (än så länge) aldrig varit kund hos exempelvis Oderland och Inleed mfl, som ju brukar få fina omdömen. |
Jag har dumpat Loopia nu,
Gillar inte deras nya kontrollpanel samt att de har blivit dyrare. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson