![]() |
MissHosting
Startar en tråd om det nya webbhotellet Misshosing. (eller är det ngt gammalt de tagit över)?
Hittills är jag grymt nöjd med prestanda, upplägg och snabbhet. Väldig lättöverskådlig version (eller konfiguration) av cpanel. Som sagt. tjänsten är så ny så det är svårt att utvärde när man ej haft behov av support etc. Bra att ha en tråd dock om något är dåligt/bra. Men tummarna upp så här långt! |
Hej! Kul att du gillar vår tjänst :) Vårt webbhotell är helt nytt på marknaden, vi har inte köpt upp eller tagit över något tidigare webbhotell.
|
Citat:
|
Klart du blir nöjd med prestandan då webbhotellet måste vara ganska tomt på kunder då det är helt nytt.
Är ju inte förens dom når förväntad kundstock det är relevant att jämföra dem mot andra. |
Vad lägger ni in i "Obegränsat med trafik" ?
Det lär ni ju inte ha från er leverantör/Isp. |
Citat:
|
Citat:
|
Tack grabbar! :)
|
Citat:
|
Konkurrens är bra :-) ...men nu är ni väl med i Onivagruppen/samma ägare?
|
Citat:
|
Ok sorry, lätt att blanda ihop med Kaneteg gruppen:-)
Lycka till hur som helst. |
Är väl många fd nyckelpersoner från Crystones personer (och därigenom Online Group) som nu startat detta webbotell?
|
Citat:
|
Ser ut att finnas en text under rutan "Lägg din beställning" men har provat med olika webbläsare utan att kunna se denna.
|
Jag kan se texten utan problem, har testat i olika upplösningar samt webbläsare. Du får gärna dra mig en skärmdump så kan jag be vår utvecklare kolla på detta.
|
Nyfiken fråga, ser att ni har anti-DDoS skydd enligt er sida vad har ni valt att använda er utav för hårdvara där?
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Signade upp för ett konto i helgen och är mycket nöjd. Otroligt smidigt integrering med alla CMS. Bara klicka på en knapp så är t. ex Wordpress, Magento eller Joomla installerat på någon minut.
|
Det jag tänker på är dels cisco gard eller Arbor burkar som kan mitigera flera 100 gig DDoS med rätt hårdvara. Har man inte den typen av hårdvara och bara någon brandvägg så tycker jag det är lite falsk marknadsföring.
Snarare DoS den blockerar och inte DDoS för tror knappast sonicwall auto black holear ip-adresser. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Dock inte helt optimalt använda endast en FW för DDoS analys och filtrering. Sedan är Cisco Guard EOL idag eller på väg bli det, Cisco nya lösning är en samarbete just med Arbor och bygger på deras plattform. |
Det är möjligt Misshosting redan nått för stor kundstock, häromdagen blev flera WordPress databaser korrupta och besökare möttes av install Wordpress. Inatt har både misshosting och itbyggare.se legat nere. Rekommenderar istället pålitliga Webbhotell som Servage, Bluehost och Manufrog, sistnämnda har jag haft i 7 år utan problem.
|
Citat:
Vi har under natten uppgraderat vår hårdvara, vi är precis klara med all uppgradering och startar nu upp våra tjänster igen, vi tog ner alla servar vid 00.30 inatt då uppgraderingen påbörjades. Information om detta har funnits och uppdaterats löpande på vår driftsida: http://www.missstatus.com Med vänlig hälsning, Fredrik |
Hej, sådan information måste nå ut till kunderna. Jag skulle blivit halshuggen om inte information nått fram till medarbetarna när jag var anställd som IT manager.
De väletablerade webbhotellen går ut med information via mail ett par dagar inför uppgraderingar, samt strax innan uppgradering och texten om det finns även tillgänglig synligt på deras sajt. http://missstatus.com/ hade jag ingen aning om, den är bra att känna till. Förra missen att alla besökare möttes av Wordpress installation är också väldigt allvarlig. |
Citat:
Absolut, vi tar till oss detta och kommer inför liknande uppgraderingar i framtiden att gå ut mer information via e-post till berörda kunder. Att alla besökare på din sida möttes av en WordPress Installation är så klart mycket allvarligt och jag ska prata med vår CTO om vad som hände och varför det har inträffat. Men om problemet är löst där bör vi redan ha säkrat upp det för framtiden, men jag vill ändå få reda på vad som hänt och så att det inte kan händ igen. Med vänlig hälsning, Fredrik |
Citat:
Jag har fått detta svaret av Lovisa: "Ja tidigare igår så hände något med SQL databasen och många sidor såg ut som om de skulle installeras om. Dock löstes detta på ungefär 20 min. att du sedan inte kommer åt din sida eller vår server kan vara för att ditt ip blivit blockerat. Detta ska jag nu ha rensat så du får gärna testa igen och prova rensa din cache. " Problemet under just den tiden var att jag försökte ta backup på databasen och la tillbaka en äldre databas eftersom backupen inte blev okej. Jag har bett er läsa tillbaka backup på min databas från den 28e april, annars är flera dagars arbete ogjort. Men den frågeställningen har jag ej fått någon respons på.. |
Citat:
Med vänlig hälsning, Fredrik |
Kan bara hålla med om att ett email några dagar innan hade underlättat. Ingen aning om eran misstatus-sida ,utan hittade endast twitter och där stod det inte mycket.
mvh |
Citat:
Vi kommer inför nästa att gå ut med ordentligt information innan vi gör en liknande uppgradering igen. Med vänlig hälsning, Fredrik |
Får tacka Frejbo/Fredrik för snabb support nu efter felen och att problemen kunde åtgärdas på ett bra sätt. Misshosting är nya i gamet, så jag tror och hoppas det blir bättre informationsflöde vid nästa gång uppgradering görs och att resurser läggs på att besökare till sajter som hostas av Misshosting aldrig mer behöver bemötas av tvingande Wordpress installationer vid eventuella framtida krascher.
|
Citat:
http://www.affarsvarlden.se/hem/nyhe...cle3834298.ece "Det har stormat kring Oniva Online Group" "Ledningsgruppen i bolaget bestod enligt årsredovisningen 2013 av ***Mattias Kaneteg***" http://www.allabolag.se/5567325336/MissDomain_Group_AB MissDomain Group AB ***Kaneteg, Joanna Christina*** |
Jag läste även en intressant intervju med Mattias 2006 på http://seo.eastpoint.se/intervju-med-mattias-kaneteg
Citat:
|
Det stämmer att vi inte har något med Oniva Online Group att göra, men det är ingen hemlighet att vi är flera som jobbade där innan vi startade Miss Hosting. :)
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:03. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson