WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero nere igen (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1063463)

sioustis 2014-11-21 14:48

Binero nere igen
 
...utan någon information på binerodrift.
Kommer varken in på webmail elr binero.se.

Är det nere för alla eller bara för mig?

Binero 2014-11-21 15:11

Vi fick ett larm om vad som troligen var en DDoS, svårt att säga säkert eftersom när tekniker undersökte var allt uppe igen. Enligt våra kontroller var det strul i knappt 5 minuter. Tekniker hann alltså helt enkelt inte få upp någon notis på binerodrift, vi beklagar.

MVH Christer

sioustis 2014-11-21 15:44

Okej!
Verkar fungera nu iallafall! :)

Citat:

Ursprungligen postat av Binero (Inlägg 20502349)
Vi fick ett larm om vad som troligen var en DDoS, svårt att säga säkert eftersom när tekniker undersökte var allt uppe igen. Enligt våra kontroller var det strul i knappt 5 minuter. Tekniker hann alltså helt enkelt inte få upp någon notis på binerodrift, vi beklagar.

MVH Christer


sioustis 2014-11-25 11:22

Då var det dags igen.. vad fan............................
Tråkigt att det är så ostabilt med webbmailen. Det har varit så ett ganska bra tag nu.

Captain Thailand 2014-11-25 11:48

Hej,

Spontant börjar man undra om det finns några fördelar att ha sin webbsida hos Binero?! Alla företag uppvisar diverse brister emellanåt, men 2014 känns knappast som Bineros år?! Försvann ambitionerna när Internetworld slutade med sina tester (där ni ju faktiskt var i topp), eller är det någon form av "kronisk otur"?

Citat:

Ursprungligen postat av Binero (Inlägg 20502349)
Dessutom grym support alla dagar, hela året!

Definiera gärna "grym".

Citat:

Bäst i test två år i rad - Internetworld. Rekommenderas av Internetworld. Vi är prisade för vår goda support, höga funktionalitet och kontrollpanel.
Visst, detta stämmer (läs: stämde), men det är trots allt 4-5 år sedan. Hur länge kan man marknadsföra sig på gamla meriter innan kunderna (i gemen) börjar undra?

Personligen hoppas jag hittar tillbaka till gammal god form. Det behövs bra och prisvärda webbhotell i Sverige.

laststory 2014-11-25 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20502472)
Hej,

Spontant börjar man undra om det finns några fördelar att ha sin webbsida hos Binero?! Alla företag uppvisar diverse brister emellanåt, men 2014 känns knappast som Bineros år?! Försvann ambitionerna när Internetworld slutade med sina tester (där ni ju faktiskt var i topp), eller är det någon form av "kronisk otur"?



Definiera gärna "grym".



Visst, detta stämmer (läs: stämde), men det är trots allt 4-5 år sedan. Hur länge kan man marknadsföra sig på gamla meriter innan kunderna (i gemen) börjar undra?

Personligen hoppas jag hittar tillbaka till gammal god form. Det behövs bra och prisvärda webbhotell i Sverige.

Vad finns det för fördelar att ha med Online Group att göra överhuvudtaget? Har det någonsin funnits det?

OnlyMe 2014-11-25 17:10

Kan nämna att jag testar det största paketet hos Misshosting. Hur support och upptider fungerar är omöjligt att säga efter så kort tid annat än att det är precis vad jag vill ha med obegränsad bandbredd, utrymme, cpanel etc. som ni kunnat läsa i ett flertal trådar tdigare (utan att behöva nämna det vanliga med att det finns inget som heter obegränsat etc) Det fungerar riktigt, riktigt bra och jag gillar deras upplägg av cpanel. Att jobba med wordpress går blixtsnabbt och jag har redan installerat ett 20-tal sajter där. Snabbheten i backend kan endast mäta sig med Oderland och då har jag testat det mesta som finns att testa tror jag. (i Sverige) Vet inte vart Misshostings servrar befinner sig men som sagt, är grymt imponerad!

Thomas 2014-11-25 20:02

Jag har nästan alla mina .se domäner hos binero. Men jag måste hålla med senaste halvåret har det gått utför. Det tar lång tid från att man betala en domän med kort tills den verkligen reggas. Även exempelvis nu har jag en överlåtese av en .se domän som laddades upp på morgonen 19/11 som inte är utförd nu 5 hela arbetsdagar efter. Sånt fixades på några timmar innan, det är rätt dåligt trend vilket är skitsynd.

OnlyMe 2014-11-25 22:16

Nu nämnde jag Misshosting för lastory nämnde Online group, annars skulle jag inte gått off topic från Binero. Beklagar!

Binero 2014-11-26 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20502472)
Hej,

Spontant börjar man undra om det finns några fördelar att ha sin webbsida hos Binero?! Alla företag uppvisar diverse brister emellanåt, men 2014 känns knappast som Bineros år?! Försvann ambitionerna när Internetworld slutade med sina tester (där ni ju faktiskt var i topp), eller är det någon form av "kronisk otur"?



Definiera gärna "grym".



Visst, detta stämmer (läs: stämde), men det är trots allt 4-5 år sedan. Hur länge kan man marknadsföra sig på gamla meriter innan kunderna (i gemen) börjar undra?

Personligen hoppas jag hittar tillbaka till gammal god form. Det behövs bra och prisvärda webbhotell i Sverige.

Vi är fortfarande ett riktigt bra webbhotell. Och vi investerar och utvecklar mycket intensivt just nu med sikte på att vara det bästa webbhotellet på den svenska marknaden, och kanske även mer än så. Det är sant att vi inte riktigt hunnit med att vidareutveckla och stärka tjänsten så fort som vi velat, men det är på väg. Vi har ett par större utvecklingsprojekt i pipeline, en utbyggnad av hårdvaran och en del riktigt spännande förbättringar av kontrollpanelen. Vi öser på allt vi kan just nu.

Vi är fortfarande samma teknikglada, transparenta och vänliga webbhotell. Det är fortfarande Anders visioner som styr (och de är inte dåliga, vare sig för oss eller dig som kund). Vi nöjer oss inte med mindre än att revolutionera webbhotellmarknaden. Så på ett sätt kommer vi hitta tillbaka till gammal god form. Fast bättre.

När det gäller "bäst i test"-grejen håller jag med. Vi känner att vi använt det så mycket vi kan och ska. Det kommer successivt att plockas bort från hemsida och dylikt. Egentligen kanske vi borde ha gjort det tidigare, men gjort är gjort.

MVH Christer

Binero 2014-11-26 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av laststory (Inlägg 20502474)
Vad finns det för fördelar att ha med Online Group att göra överhuvudtaget? Har det någonsin funnits det?

Online Group har man inte att göra med. Det är ett koncernbolag utan kunder. Kund är man hos ett av bolagen som ingår i koncernen. De bolag som ingår har dessutom helt egna profiler, tjänster och olika lösningar.

MVH
Christer

Binero 2014-11-26 10:30

Citat:

Ursprungligen postat av Thomas (Inlägg 20502503)
Jag har nästan alla mina .se domäner hos binero. Men jag måste hålla med senaste halvåret har det gått utför. Det tar lång tid från att man betala en domän med kort tills den verkligen reggas. Även exempelvis nu har jag en överlåtese av en .se domän som laddades upp på morgonen 19/11 som inte är utförd nu 5 hela arbetsdagar efter. Sånt fixades på några timmar innan, det är rätt dåligt trend vilket är skitsynd.

Hej Thomas,

Överlåtelser har alltid varit målsättningen att de ska skötas på ca 5 arbetsdagar. Att en överlåtelse skulle gå på några timmar har alltid tillhört undantagen. Våra avtal med olika registryn kräver nämligen dokumentation utförd på specifika sätt och manuellt granskad. Vi gör vad vi kan för att förenkla och automatisera den processen, men visst har vi en bit kvar. Vi beklagar att du fått vänta.

MVH
Christer

KristianE 2014-11-26 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av Binero (Inlägg 20502546)
Online Group har man inte att göra med. Det är ett koncernbolag utan kunder. Kund är man hos ett av bolagen som ingår i koncernen. De bolag som ingår har dessutom helt egna profiler, tjänster och olika lösningar.

Jepp, än så länge. Tyvärr tror jag inte det varar för evigt utan med tanke på hur ONG skötts och siffrorna som visas upp så måste hostingverksamheten slås ihop på ett eller annat sätt. Jag skulle säga att de möjligen fortsätter att ha två-tre olika varumärken rullande på samma hårdvara med samma tekniker. Med de brakförlusterna och insideraffärerna som gjorts har de inget val om de ska ha någon chans att få tillbaka förtroendet på marknaden ("marknaden" innebär inte hostingmarknaden utan snarare börsen).

Men den som lever får se. Det är en spännande tid nu.

overlake 2014-11-26 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av Binero (Inlägg 20502546)
Online Group har man inte att göra med. Det är ett koncernbolag utan kunder. Kund är man hos ett av bolagen som ingår i koncernen. De bolag som ingår har dessutom helt egna profiler, tjänster och olika lösningar.

MVH
Christer

Fast samma marknadsavdelning :)

Binero 2014-11-27 12:06

Det beror bara på att marknadsavdelningen är väldigt liten. Vi investerar hellre på tekniksidan (väldigt mycket just nu) än på annonsering och liknande.

MVH
Christer

Binero 2014-11-27 12:15

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20502593)
Jepp, än så länge. Tyvärr tror jag inte det varar för evigt utan med tanke på hur ONG skötts och siffrorna som visas upp så måste hostingverksamheten slås ihop på ett eller annat sätt. Jag skulle säga att de möjligen fortsätter att ha två-tre olika varumärken rullande på samma hårdvara med samma tekniker. Med de brakförlusterna och insideraffärerna som gjorts har de inget val om de ska ha någon chans att få tillbaka förtroendet på marknaden ("marknaden" innebär inte hostingmarknaden utan snarare börsen).

Men den som lever får se. Det är en spännande tid nu.

Fast om du läser siffrorna lite mer noggrannt ser du dels att trenden är uppåtgående och dels att koncernen avskrivit kundfordringar som släpat. Det är alltså en bokföringsteknisk engångskostnad som belastat resultatet (totalt ca 9 miljoner). Lönsamhet har vi, och hostingbolagen klarar sig bra. Samma hårdvara är det inte, vilket inte heller är helt möjligt.

MVH Christer

Thomas 2014-11-27 12:52

Citat:

Ursprungligen postat av Binero (Inlägg 20502547)
Överlåtelser har alltid varit målsättningen att de ska skötas på ca 5 arbetsdagar. Att en ... Vi beklagar att du fått vänta.

Fast jag fick detta i morse så det är 7 dagar tills man ens börjar och det är efter 3 påtryckningar från mej. Det uppladdade dokumentet "den vanliga vägen" han man inte ens agerat på.

X X (Support)

nov-27 08:36

Hej Thomas

Då ska vi behandla er blankett.

Vanligtvis tar en överlåtelser inte mer än 5 arbetsdagar.

Återkom gärna om ni har fler frågor eller funderingar.

Ha en trevlig dag.

Med vänlig hälsning
X X


Men men, nu blir det väl gjort då fast inom 13 arbetsdagar. Jag gillar Binero och hoppas man kan jobba sig in i matchen igen.

KristianE 2014-11-27 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av Binero (Inlägg 20502634)
Fast om du läser siffrorna lite mer noggrannt ser du dels att trenden är uppåtgående och dels att koncernen avskrivit kundfordringar som släpat. Det är alltså en bokföringsteknisk engångskostnad som belastat resultatet (totalt ca 9 miljoner). Lönsamhet har vi, och hostingbolagen klarar sig bra. Samma hårdvara är det inte, vilket inte heller är helt möjligt.

MVH Christer

Klart det är möjligt att köra på samma hårdvara när ni alla går över till samma Atomia. Det handlar bara om viljan - ingenting annat.

"Bokföringstekniska engångskostnader?" - No shit när era storägare håller på med både den ena och andra olagliga insideraffären eller när ekonomichef blåser upp resultatet nåt hutlöst för att öka aktiens värde och därmed komma över hostingbolag billigt. Sen kommer det fram att man "råkade räkna fel" - jo fan...

Och sen har vi alla dessa ständigt återkommande nyemissioner som gör allt annat än höjer förtroendet för bolaget. Har man inte råd att köpa nåt så kan det vara lämpligt att avvakta...

htiawe 2014-11-27 23:25

Vad är det egentligen ni vill få fram från Binero?
Att de ska lägga sig platt och säga att allt är så katastrofalt som ni framställer det eller har ni en önskan om att diskutera förbättringar?


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:21.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson