![]() |
Kickstarter Projekt - FriendPeeker Quiz App
Hej allihop!
Kort information: Jag har under en längre tid skapat en mobil app som heter FriendPeeker. Det är en Quiz app till iOS. Appen är nu klar och försöker nu få in lite intäkter till marknadsföring och lite sånt via Kickstarter. Projektet kan du hitta här: FriendPeeker på Kickstarter https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/...gif?1414917219 Det vi erbjuder mot att ni stöttar projektet är: 1. Få ditt namn listat i appen. 2. Premium appen / Saker inuti applikationen. 3. T-shirt / Keps med tryck 4. Annonsplatser / Marknadsföring inuti mobil appen. Liten preview av appen: https://s3.amazonaws.com/ksr/assets/...gif?1415521798 Minsta belopp: Det minsta man kan stötta med är 5 KR och jag skulle uppskatta jätte mycket om någon skulle vilja hjälpa och stötta med 5 kronor. Det kan bidra med att det ser ut som att många vill stötta projektet och då kan det bli uppmärksammat av Kickstarter som kan ge det en liten push. Sprid vidare: Även om ni känner att ni inte vill spendera pengar så får ni gärna dela det vidare på Facebook eller Twitter skulle hjälpa mycket också. Betala 5 KR få 10 KR: Jag är även villig att betala tillbaka de 10 KR till den personen som kan tänka bidra med 5-10KR. Dock för att kunna betala lär man registrera ett konto på Kickstarter via sidan eller via Facebook. Kontakta mig: Har du några frågor eller funderingar kan du kontakta mig via PM eller på [email protected] Hälsningar Simon |
Även vet inte om detta är rätt sektion för detta. Annars kanske flytta till "off-topic"
/Simon |
Jag har lite svårt att förstå hur appen har över fyra miljoner unika användare som du skriver på Kickstarter när du säger att den precis har blivit klar.
Kan du förklara det lite mer? |
Citat:
/Simon |
Du kan inte summera unika användare för olika appar och säga att det är totalt så många unika användare. Har en person testat en sådan app stor möjligt att samma personer har testat flera olika appar.
|
Citat:
/Simon |
Utan att ha haft möjlighet och prova appen så skulle jag vilja säga att av bilderna och döma så känns hela appen som en enda stor reklamannons. Som sådana som poppar upp lite överallt (visst har adblock, men de gångerna man inte haft de aktiverat)
Finns inte så många ställen att klicka på utan att det händer något "invite friends" känns som något man skulle råka kunna klicka på om man inte är väldigt noggrann innan man klickar. Men det kanske bara är jag :) Hoppas du får in dina pengar du behöver iaf. Vore roligt för dig! Är dock inne på Pakes spår här. Att man kanske inte är nöjd med ena appen, utan provar en annan. I och med att de ändå är rätt lika som du sade. |
Håller med x264 om att appen ser fruktansvärt spammig ut. Känns lite som en popup man vill stänga direkt. Kanske hade varit en idé att anlita en designer å göra hela utseendet lite mer attraktivt och genomtänkt? :)
Sen bör du se över engelskan på kickstarter-sidan, it makes my head hurt! I övrigt: lycka till! |
Citat:
Kod:
Finns inte så många ställen att klicka på utan att det händer något "invite friends" känns som något man skulle råka kunna klicka på om man inte är väldigt noggrann innan man klickar. Nej är väldigt liten chans att man råkar klicka på invite friends. /Simon |
Citat:
/Simon |
Det man ser på Kickstarter med annonsplatser är ju endast exempel som man kan lägga till om någon skulle vilja annonsera i appen.
|
Nope, inte provat appen, kör Android.
Det jag menar med spammig var bara att hela designen ger mig det intrycket. Nu utgår jag såklart bara från bilden du postat här i tråden, appen kanske ser annorlunda ut, men lite tankar: - Massa saker som rör sig och flippar. - Fonten under bilderna passar inte alls med resten. - Invite-grejen svävar fritt och känns inte som den hör till resten av designen. - Alldeles för mörk, glossy och "blingig" för min smak. Men som sagt, det är baserat på bilden jag ser här i tråden och min personliga smak, andra kanske tycker annorlunda. Andra saker: - Som sagt, se över texten på KickStarter om du vill framstå seriösare. - Kanske ändra logon på hemsidan som nu säger "friendspeeker" (eller köpa den domänen också, den är ledig) - Vad ska man använda sina credits till? Det var min feedback #2. Lycka till! :) Cheers! |
Jag tycker också appen ser en smula oseriös ut men den kan ju bli väldigt framgångsrik ändå, om det är en bra app vill säga.
Vad jag är fundersam till är vad man får för att backa appen? Vad är Friendseeker Premium? Jag vill inte behöva ladda ner en app för att veta vad det är. Kommer det att göras reklam även om jag backat appen? Kände också att texten skulle behöva korrigeras, det blev en hel del Google Translate-vibbar stundtals. Sen synar jag att appen utvecklats under tre år och är 100% buggfri men det är väl mer en definitionsfråga. Det var mina $5. |
Instämmer med övriga i det mesta. Två viktiga saker att tänka på inför nästa Kickstarter-projekt:
1. Anlita någon till att se över språket/texten om ni saknar kompetensen själva. 2. Undvik att visa annonser innan ni har en framgångsrik app med trafik. |
Citat:
Hemsidan, det var bara något jag slängde ihop förut när jag höll på att ta fram logotyper. Men Sidan kommer inte finnas kvar då länken kommer re-directa till appen på App Store. Texten på Kickstarter har jag inte kollat igenom så mycket nej. Poängen används till att låsa upp låsta svar som andra personer har besvarat om mig. Sen kan man även köpa fler dagliga frågor med det. /Simon |
Citat:
Skulle du backa appen så att du får Premium så får du ingen reklam i appen. Det man får med premium appen: 30 dagar av premium (backar man appen så får man premium så länge appen existerar) Inga annonser visas. Kan besvara fler dagliga frågor, samt man får fler nya dagliga frågor snabbare. Vad menar du med att du synar att den har utvecklats i 3 år? /Simon |
Citat:
2. Passar på den :) Alla appar har i stort sett annonser i sig så inge konstigt med det. |
Bara jag som tycker att tråden är på snudd till egenreklam?
Alla här som gett feedback har i princip sagt samma sak, men Logotyp24 avvisar i princip alla förslag och tar inte riktigt åt sig av kritiken. |
Citat:
Ni får tycka som ni vill om appen men jag håller inte med er, sen handla denna tråd inte heller om vad ni tycker om appen. Denna tråd skapades för att jag fråga efter hjälp att få personer här att bidra med 5kr på projektet och få 10 kr tillbaka på det. Men det var väl visst för drygt för de flesta att hjälpa till, bättre att klaga. /Simon |
Citat:
Sen förstår jag personligen inte grejjen med ett Kickstarter som detta. Att ta ett lån på 50.000 är inga svårigheter alls, så om jag var du och verkligen trodde på idén och att det blir bra avkastning skulle jag ta ett lån, speciellt om du redan, som du säger, är nöjd med design och att den är 100% buggfri och ditt mål är 4 miljoner användare etc etc etc. |
Citat:
/Simon |
Tänker du ta åt dig av kritiken eller ska jag låsa tråden? Om du lägger en tråd i feedback så ber du om feedback. Om du lägger den någon annanstans så är det egenreklam, och då tar vi bort den.
Du skriver; "Ever wanted to find out what your friends really think bout you? Now you can! The popular Quiz with over 4,000,000+ unique users". I denna tråden förtydligar du att din app inte har 4 miljoner+ användare. Men det är uppfattningen man får på Kickstarter. Deras regler (https://www.kickstarter.com/rules) säger: "Projects must be honest and clearly presented." ... Du skriver: "Betala 5 KR få 10 KR" Deras regler säger: "Projects can’t fundraise for charity, offer financial incentives, or involve prohibited items.". (Nu gör ju inte ditt projekt det direkt, men du erbjuder ett financiellt incitament här.) ... Det känns som en jättestor scam, och att du bara är ute efter att luras. Ingen bra känsla. Den känslan förstärks när du gång på gång inte tar emot kritiken och avfärdar vad duktiga medlemmar har att komma med. Engelskan är bedrövlig och ser ut att komma direkt från en Google Translate. Är det du som har byggt appen? Enligt tidigare screenshots så verkar det som att du har anlitat en byrå i Indien? http://i.imgur.com/ViFNaCR.png Enda anledningen till att jag funderar är för att du i din text ibland skriver "vi" och ibland "jag". Det är svårt att bilda sig en uppfattning vem det är man ska backa egentligen. Vad skiljer sig denna appen ifrån appar som Tinder och Badoo? |
För att sammanfatta tråden lite:
Appen är apful, anlita en designer. Texten på kickstarter verkar vara skrivet av din indiske designer. Gör om gör rätt. |
Citat:
Som jag skrev så visste jag inte om detta var rätt forum-kategori. Var antingen här eller off-topic. Var det inte rätt sektion så bad jag om att någon kunde flytta den till korrekt sektion. Hur du får detta till "scam" förstår jag inte. Vad är det som är scam? Hade jag bett om kritik på appen och relaterat så hade jag väl skrivit det i tråden. Det jag frågade efter var hjälp att få fart på kampanjen lite. Det kunde ni välja att göra det gratis eller få betalt för det. Sen vad har texten jag har skrivit på engelska med det att göra? Kan ta bort att jag betalar 10 kr för att få hjälp med detta om det stör dig så mycket. Sen förstår jag inte varför man hellre spenderar betydligt mer tid på att påpeka hur dåligt man tycker projektet/appen/texten istället för att spendera 2 minuter för att hjälpa till? För mycket begärt kanske. Tinder och Badoo är dejting-appar. Så ser inte det relevanta när du jämför min quiz-app mot dessa två appar. Sen att du ens lägger tid på att göra research om deras regler bara för att kritisera mig och min app ser jag inte det logiska i heller. |
Citat:
|
Sen inget av det som skrivs i denna tråd är relevant till det jag frågade om i tråden och det känns mer som spam. Tycker ni det känns relevant och bra att fortsätta skriva som ni gör så kan du lika gärna ta bort denna tråd Alex då den inte gör någon nytta.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson