![]() |
Binero nere?
Jag kommer inte åt något på binero, man kan inte se att något är fel på Binerodrift.
Kommer ni åt binero? |
Hej Nicklas,
Tyvärr var det en DDoS-attack mot oss. Vi lade upp notis på binerodrift så fort vi kunde. MVH Christer |
Hej Binero, det är svårt att nå er per tel...något tillfälligt?
|
Citat:
|
Nere igen men ser inget under drift?
|
Citat:
|
Nere igen....
|
Japp nere. Men enligt binerodrift.se är allt frid och fröjd, som vanligt.
|
Samma här... "Serverfel!".
|
Även jag fick in mail på att mina sajter är nere där.
|
Verkar som om driftsidan för binero inte uppdaterar ordentligt. Klickar man däremot sig in på specifik server, så ser man att de har problem:
2014-11-19 kl 10:35 Störningar på webbservrar Ej åtgärdad Dock står det som "Tillgänglighet:100.00%" vilket är fel. |
Jävla pajasar alltså. Längtar såååå tills jag migrerat den sista webbplatsen därifrån till VPS.
|
Tyvärr inte ovanligt förekommande på delade webbhotells miljöer. Dock har man antagligen byggt de dåligt om samtliga servrar drabbas samtidigt av ett och samma problem.
|
Citat:
Vilket är lite komiskt. |
Kan vara så att eftersom binero 1.0 kör på directadmin så är dom helt fristående servrar ifrån binero 2.0 som troligen är något form av kluster.
Bara gissningar inget som jag vet om. |
Citat:
MVH Christer |
Vad gäller dagens driftstörning berodde den på ett problem med våra AwStats-servrar, som nu är löst.
För att se till att problemet inte kan upprepas kommer våra tekniker i natt att genomföra underhåll på de tjänster som orsakade dagens problem. MVH Christer |
Citat:
http://www.glesys.se/media/incidentr...2014-10-22.pdf |
Nere igen... Iallafall info på binerodrift.se, hur kan ni ha sånna problem med överbelastningsattacker?
|
Vi kan dessvärre inte svara på varför det då och då riktas DDoS-attacker mot oss. Det enda vi kan göra är att jobba för att ha en hög beredskap och avvärja attacker så fort vi kan, samt arbeta med att utveckla så bra skydd som är möjligt. DDoS-attacken idag är avvärjd nu.
MVH Christer |
Är deras domänregistrering nere nu? Försökte regga för någon timme sedan och de har inte dykt upp i min kontrollpanel, men det står;
"Domänen finns i vårt system men är ledig, vänligen kontakta vår support via vår chatt, e-post eller telefon för mer information." Antar att deras support inte går att nå över jul endå men tänkte kolla om någon här har någon info? |
Citat:
Du får snällt vänta tills binero återkopplar till dig på den fronten om du skickat via mail. Annars tar du det över tele. Alt. reggar den hos någon annan registrar om det är akut att bli ägare för domänen. De måste manuellt pilla bort webbplatskonfigurationen för att du ska kunna regga den specifika domänen hos dom. Att den inte dykt upp i din kontrollpanel beror säkerligen på det jag skrivit ovanför. För den kan ju inte läggas till inne i din kontrollpanel om du inte köpt den/skapats en faktura för den. För övrigt har binero en sjukt backlog för ordrar. En enkel sak som att flytta över domän till binero med auth-kod kan ta upp till 1-2 dagar, enligt egen erfarenhet. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson