![]() |
Binero - online support
Existerar ens Bineros online support? Alltid offline - har krångel med att lägga till en ny hemsida för en domän som jag äger. Men det går inte så nu kontaktade jag de för 4 dagar sedan utan att fått nå svar eller hjälp.
|
Citat:
MVH Christer |
Bineros svarstid på mail är under all kritik.
Har varit så sedan tidig sommar och svarstiden är som du säger upp 4-5 dagar. |
Jag har väntat på mitt supportärende (via kontrollpanelen) sedan den 23e gällande hopslagning av fakturor. Fakturorna förfaller inte förrän om ett par veckor så det är ingen brådska, men det är alltid drygt med en veckas återkoppling (inklusive helg förvisso).
|
Citat:
MVH Christer |
Citat:
MVH Christer |
Hej,
Har väntat 3 dagar också på ett svar. Man undrar om man kommer få ett överhuvudtaget. Vadå jobbar hårt? Hurdå? Sluta tramsa och erkänn att ni har för få anställda. Det låter ju som en trängd politiker. |
Citat:
Supporten jobbar just nu regelmässigt övertid för att hinna ikapp den backlogg som blev resultatet efter att vi i somras hade ett par sjukdomsfall under semesterperioden och att vi under tidiga hösten förlorat och ersatt en del erfaren personal med nya. Dessutom har vi dragit upp tempot en del också. Vi har inte för få anställda. Däremot jobbar vi just nu med att skaffa oss en överkapacitet för att inte hamna i den här sitsen av långa väntetider igen. Boven är dock sommarens backlogg och inte att vi skulle ha för lite personal. MVH Christer |
Binero
Kan ni inte svara istället för att skicka ut detta meddelandet? :/
Citat:
|
Citat:
MVH Christer |
Tycker att man skall kunna förvänta sig supportsvar inom 24 timmar vardagar. Tar det längre tid så är det under all kritik även om tjänsten inte kostar mer än en pizza / månad. Bineros support har verkligen krackelerat totalt. Tag gärna bort detta med grym support bla, bla,bla i signaturen Binero.
|
Citat:
Det handlar delvis om att vi utökat supporten och behövt lägga tid på att utbilda de nya, samtidigt som ett par mer erfarna supporttekniker har gått vidare till nya äventyr. Inget dramatiskt i sig, men tillsammans med en backlogg av ärenden vi hade efter sommaren har det inneburit att svarstiderna släpat ett tag. Nu är vi tillbaka i ett läge där support skickar fler svar än det kommer in nya ärenden varje dag, vilket innebär att väntetiderna sjunker. Vi ber om ursäkt för den svacka som varit, och tackar för tålamodet! MVH Christer |
Svackan har inte varit Christer. Efter 48 timmar har det inte kommit något svar på ett, förmodligen simpelt, tekniskt ärende så du har fel vad det gäller svackan vara eller icke vara.
Normalt så gillar jag inte klaga i offentliga trådar men efter att varit kund hos er i ~10 år så börjar jag bli riktigt orolig för hur er verksamhet verkligen mår. Bineros (o)hälsa smittar av sig på min verksamhet i långa loppet. Skall jag som kund hos er vara orolig för den krackelerande servicen eller har ni satt in någon riktigt bra medicin som verkligen kommer förbättra hälsoläget inom en överskådlig framtid (läs någon vecka eller två)? Prishöjningen tidigare i år hoppas jag verkligen går oavkortat för att tungt medicinera Bineroklustret och inte till att stödköpa Oniva aktier. |
Ursäkta min svenska, men jag är så jävla trött på Binero nu. Jag väntar fortfarande på svar från deras jävla support och jag skrev till dem för 7 dagar sedan (!) nu.
2014-10-02 18:49:53 skrev jag mitt sista meddelande till supporten. Tycker det är riktigt värdelöst att inte kunna svara på support inom 24 timmar. Är supporten/hela företaget på semester? |
Citat:
MVH Christer |
Citat:
MVH Christer |
Citat:
Jag har PM:at ärendenumret till dig. Mvh Andreas |
72timmar...... men de har hunnit med att skicka ut tre identiska mail med reklam om hur man kan tjäna pengar med affiliator (systerbolag) :(
|
Citat:
|
Hur kan man sitta och beklaga sig på detta sätt på ett forum??
Den tid ni lägger ner på att beklaga er över diverse problem med era webhotell skulle ni istället lagt på att BYTA webhotell, Då hade problemet varit ur världen redan. Tycker Wn börjar likna 3:e parts support för webhotell och andra tjänsteleverantörer, Gnäller man här så hinner dom sitta och svara i trådarna, Men inte på sin egen supportmail? Om ex Binero lagt tiden på att svara på mail istället för att tjafsa här så hade man säkert betat av 3-4 ärenden i sin backlog. Jag skulle nog som ägare till ett företag inte godkänna att min personal prioriterar att svara på frågor i ett forum framför företagets egen epost.. Vi kanske ska ha en ny rubrik på WN? "Supportfrågor och klagomål" Trots att man sedan meddelar att man ligger efter i arbetet och varför så måste folk ifrågasätta det med. Skönt att veta att alla gnällspikar sköter sina företag med bravur och absolut inte har några som helst problem, För att vara ödmjuk inför att ngn har problem går ju inte! Acceptera eller byt Tjänsteleverantör. |
hundserver du glömmer ju dock att det inte är världens bästa reklam för företagen när trådarna dyker upp i sökmotorerna.
Forum syns ju utåt tillskillnad från supportmail. |
Hej,
Transparens är kung! Om ett erkänt stort bolag har problem är det väl bra om andra medlemmar här får veta det. Förhoppningsvis kan det resultera i att företagets ansvariga vidtar snabbare åtgärder. Ps. Som medlem här behöver man inte läsa de trådar man uppfattar som ointressanta. Trots att vi har bytt regering finns det ännu inget lagförslag som gör detta obligatoriskt. |
Citat:
För mig som inte är kund hos Binero är det ovärdeligt att se hur de sköter sina tjänster, behandlar sina kunder och vilken syn de i allmänhet har på sina skyldigheter som leverantör. |
Citat:
Summerar man det kanske man kan säga att "minnet" är relativt kort hos oss konsumenter och ett år senare är man rätt nöjd ändå. Det syns väl än bättre hos de stora. När Tieto var nere i en vecka (ja en vecka) för stora kommuner och apotek m. fl. - ja för många samhällskritiska delar - så trodde man det var kört för Tieto? Eller hur? De flesta kommunerna valde sedan Tieto igen. ;-) http://www.idg.se/2.1085/1.547579/sp...eryText=loopia http://www.idg.se/2.1085/1.445522/ny...rul-hos-loopia http://www.idg.se/2.1085/1.431999/lo...rta-for-alltid http://www.idg.se/2.1085/1.426063/lo...osning-i-sikte |
Jag vet inte varför jag är kvar hos Binero, det jag stör mig mest på just nu är:
-Svarstiderna på supporten, de ska svara inom 24 timmar men det sker aldrig. Har man tur får man ett mejl där de beklagar att de inte hunnit svara. -Överlåtelserna, de ska, enligt iis.se, genomföras inom 7 dagar. Det händer aldrig! -Mejlutskicken, i natt fick jag samma mejl 3 gånger. Ett mejl där de mest gör reklam för andra företag eller grenar inom organisationen. Det enda som gör att jag inte byter är att jag inte orkar! *ARG* |
3 dagar utan svar nu. Deras bulktransfer verktyg funkar FORTFARANDE inte efter några år. Deras verktyg för att skapa auth-kod står bara och snurrar "sparar" oavsett vilken browser man använder. Jävla skräp.
Fattar inte hur jag kan vara kvar hos dom. Loopia tar ju 99kr för överlåtelser, så de går bort. Någon annan med bra support, fungerande sida (!?) och årsavgifter på runt hundringen som ni kan rekommendera? |
Citat:
Att få fram auth-koden funkar oftast. I vissa fall står den och tuggar bara. Upplever inte problemet i lika stor utsträckning som dig. |
Bulken har aldrig funkat för mig. Har ca 50 namn jag vill ha in nu och ser helst att dom lever upp till en basic servicenivå man kan förvänta sig av någon man dumpar tiotusentals hos varje år.
Som jag minns det sist jag frågade dem erkände de t.o.m att bulken inte funkade med idn, men kan minnas fel också. 3 dygn på ett supportärende, i linje med inläggen ovan, det är inget du upplever heller eller? Edit: Att Auth-kodgenerering inte funkar är rent ut sagt bedrövligt när man har kunder att ansvara mot |
Citat:
|
ok. så har du bulkat in IDN-namn (åäö) som funkar i bulkverktyget?
mer input på svarstiden tror jag inte behövs, med tanke på min egna och alla andras vittnesmål |
Citat:
Så det kan jag personligen inte svara på hur det fungerar hos just dom. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson