WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero - online support (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1063002)

Logotyp24 2014-09-29 13:03

Binero - online support

Existerar ens Bineros online support? Alltid offline - har krångel med att lägga till en ny hemsida för en domän som jag äger. Men det går inte så nu kontaktade jag de för 4 dagar sedan utan att fått nå svar eller hjälp.

Binero 2014-09-29 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Logotyp24 (Inlägg 20499523)
Existerar ens Bineros online support? Alltid offline - har krångel med att lägga till en ny hemsida för en domän som jag äger. Men det går inte så nu kontaktade jag de för 4 dagar sedan utan att fått nå svar eller hjälp.

Om det är chatten du menar så ska den gå att använda inifrån den egna kontrollpanelen. Vi har dock i dagsläget högre prioritet på telefon och mail. PM:a gärna ett ärendenummer så ska jag ta reda på vad som hänt.

MVH
Christer

Laputa 2014-09-29 18:03

Bineros svarstid på mail är under all kritik.
Har varit så sedan tidig sommar och svarstiden är som du säger upp 4-5 dagar.

Droog 2014-09-29 22:25

Jag har väntat på mitt supportärende (via kontrollpanelen) sedan den 23e gällande hopslagning av fakturor. Fakturorna förfaller inte förrän om ett par veckor så det är ingen brådska, men det är alltid drygt med en veckas återkoppling (inklusive helg förvisso).

Binero 2014-09-30 10:23

Citat:

Ursprungligen postat av Laputa (Inlägg 20499536)
Bineros svarstid på mail är under all kritik.
Har varit så sedan tidig sommar och svarstiden är som du säger upp 4-5 dagar.

Det är sant att våra svarstider varit dåliga. Det är en mängd faktorer som samverkat till det. Vi jobbar hårt för att ändra på det, och våra svarstider i tekniska ärenden är nu nere på ca ett dygn. Inte sällan kortare än så. Men vi jobbar vidare för att bli ännu bättre.

MVH
Christer

Binero 2014-09-30 10:24

Citat:

Ursprungligen postat av Droog (Inlägg 20499555)
Jag har väntat på mitt supportärende (via kontrollpanelen) sedan den 23e gällande hopslagning av fakturor. Fakturorna förfaller inte förrän om ett par veckor så det är ingen brådska, men det är alltid drygt med en veckas återkoppling (inklusive helg förvisso).

Jag ber om ursäkt för väntan. Tyvärr tar ekonomiärenden ofta längre tid än tekniska ärenden.

MVH
Christer

Captain Thailand 2014-10-02 06:18

Hej,

Har väntat 3 dagar också på ett svar. Man undrar om man kommer få ett överhuvudtaget.

Vadå jobbar hårt? Hurdå? Sluta tramsa och erkänn att ni har för få anställda. Det låter ju som en trängd politiker.

Binero 2014-10-02 20:53

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20499683)
Hej,

Har väntat 3 dagar också på ett svar. Man undrar om man kommer få ett överhuvudtaget.

Vadå jobbar hårt? Hurdå? Sluta tramsa och erkänn att ni har för få anställda. Det låter ju som en trängd politiker.

Du kommer garanterat att få ett svar. Alla mail besvaras.

Supporten jobbar just nu regelmässigt övertid för att hinna ikapp den backlogg som blev resultatet efter att vi i somras hade ett par sjukdomsfall under semesterperioden och att vi under tidiga hösten förlorat och ersatt en del erfaren personal med nya. Dessutom har vi dragit upp tempot en del också.

Vi har inte för få anställda. Däremot jobbar vi just nu med att skaffa oss en överkapacitet för att inte hamna i den här sitsen av långa väntetider igen. Boven är dock sommarens backlogg och inte att vi skulle ha för lite personal.

MVH
Christer

sioustis 2014-10-03 19:12

Binero

Kan ni inte svara istället för att skicka ut detta meddelandet? :/
Citat:

Hej,

Vi ber hemskt mycket om ursäkt att vi inte hunnit återkomma i ditt ärende än. Det är fortfarande under behandling och vi kommer svara dig så fort det bara är möjligt.

Vi strävar efter att alltid ge bra support inom (som mest) 24 timmar. Tyvärr har vi i detta fall misslyckats med att återkomma till dig i tid, vilket vi ber om ursäkt för. Vi har inte glömt bort ditt ärende, en av våra tekniker kommer återkomma till dig så snart som möjligt med ett svar.

Binero 2014-10-04 02:13

Citat:

Ursprungligen postat av sioustis (Inlägg 20499758)
Kan ni inte svara istället för att skicka ut detta meddelandet? :/

Det där är ett automatiskt genererat meddelande som har syftet att du ska få veta att vi har tagit emot ärendet och inte glömt bort det. Supporten svarar naturligtvis så fort de kan.

MVH
Christer

fretek 2014-10-07 20:06

Tycker att man skall kunna förvänta sig supportsvar inom 24 timmar vardagar. Tar det längre tid så är det under all kritik även om tjänsten inte kostar mer än en pizza / månad. Bineros support har verkligen krackelerat totalt. Tag gärna bort detta med grym support bla, bla,bla i signaturen Binero.

Binero 2014-10-08 10:24

Citat:

Ursprungligen postat av fretek (Inlägg 20499934)
Tycker att man skall kunna förvänta sig supportsvar inom 24 timmar vardagar. Tar det längre tid så är det under all kritik även om tjänsten inte kostar mer än en pizza / månad. Bineros support har verkligen krackelerat totalt. Tag gärna bort detta med grym support bla, bla,bla i signaturen Binero.

Vi instämmer, tar det längre tid än 24 timmar på vardagar så är det inte bra. Med undantag för ekonomiärenden (som går lite långsammare) så har vi också pressat ner svarstiderna under 24 timmar igen.

Det handlar delvis om att vi utökat supporten och behövt lägga tid på att utbilda de nya, samtidigt som ett par mer erfarna supporttekniker har gått vidare till nya äventyr. Inget dramatiskt i sig, men tillsammans med en backlogg av ärenden vi hade efter sommaren har det inneburit att svarstiderna släpat ett tag. Nu är vi tillbaka i ett läge där support skickar fler svar än det kommer in nya ärenden varje dag, vilket innebär att väntetiderna sjunker.

Vi ber om ursäkt för den svacka som varit, och tackar för tålamodet!

MVH
Christer

fretek 2014-10-08 20:25

Svackan har inte varit Christer. Efter 48 timmar har det inte kommit något svar på ett, förmodligen simpelt, tekniskt ärende så du har fel vad det gäller svackan vara eller icke vara.

Normalt så gillar jag inte klaga i offentliga trådar men efter att varit kund hos er i ~10 år så börjar jag bli riktigt orolig för hur er verksamhet verkligen mår. Bineros (o)hälsa smittar av sig på min verksamhet i långa loppet. Skall jag som kund hos er vara orolig för den krackelerande servicen eller har ni satt in någon riktigt bra medicin som verkligen kommer förbättra hälsoläget inom en överskådlig framtid (läs någon vecka eller två)? Prishöjningen tidigare i år hoppas jag verkligen går oavkortat för att tungt medicinera Bineroklustret och inte till att stödköpa Oniva aktier.

sioustis 2014-10-09 13:15

Ursäkta min svenska, men jag är så jävla trött på Binero nu. Jag väntar fortfarande på svar från deras jävla support och jag skrev till dem för 7 dagar sedan (!) nu.
2014-10-02 18:49:53 skrev jag mitt sista meddelande till supporten. Tycker det är riktigt värdelöst att inte kunna svara på support inom 24 timmar.

Är supporten/hela företaget på semester?

Binero 2014-10-09 16:20

Citat:

Ursprungligen postat av fretek (Inlägg 20500022)
Svackan har inte varit Christer. Efter 48 timmar har det inte kommit något svar på ett, förmodligen simpelt, tekniskt ärende så du har fel vad det gäller svackan vara eller icke vara.

Normalt så gillar jag inte klaga i offentliga trådar men efter att varit kund hos er i ~10 år så börjar jag bli riktigt orolig för hur er verksamhet verkligen mår. Bineros (o)hälsa smittar av sig på min verksamhet i långa loppet. Skall jag som kund hos er vara orolig för den krackelerande servicen eller har ni satt in någon riktigt bra medicin som verkligen kommer förbättra hälsoläget inom en överskådlig framtid (läs någon vecka eller två)? Prishöjningen tidigare i år hoppas jag verkligen går oavkortat för att tungt medicinera Bineroklustret och inte till att stödköpa Oniva aktier.

Vår support har under slutet på förra veckan och hela denna veckan, varje dag besvarat fler ärenden än som kommit in. Det innebär att backloggen betas av och väntetiderna kortas. Det betyder kanske inte att allt är perfekt än, men det kommer det att bli. Vi jobbar också med att förstärka supporten rejält.

MVH
Christer

Binero 2014-10-09 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av sioustis (Inlägg 20500080)
Ursäkta min svenska, men jag är så jävla trött på Binero nu. Jag väntar fortfarande på svar från deras jävla support och jag skrev till dem för 7 dagar sedan (!) nu.
2014-10-02 18:49:53 skrev jag mitt sista meddelande till supporten. Tycker det är riktigt värdelöst att inte kunna svara på support inom 24 timmar.

Är supporten/hela företaget på semester?

Vi tycker också att alla ärenden ska vara besvarade inom 24 timmar. Sju dagar låter väldigt konstigt, jag har inte sett några sådana ärenden under teknisk support. Kanske har den hamnat under ekonomi, och i så fall kan det tyvärr ta mer tid, men oavsett är sju dagar absolut inte acceptabelt på något sätt. PM:a gärna ärendenummer så ser jag efter vad som hänt.

MVH
Christer

sioustis 2014-10-09 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av Binero (Inlägg 20500097)
Vi tycker också att alla ärenden ska vara besvarade inom 24 timmar. Sju dagar låter väldigt konstigt, jag har inte sett några sådana ärenden under teknisk support. Kanske har den hamnat under ekonomi, och i så fall kan det tyvärr ta mer tid, men oavsett är sju dagar absolut inte acceptabelt på något sätt. PM:a gärna ärendenummer så ser jag efter vad som hänt.

MVH
Christer

Hej Christer,
Jag har PM:at ärendenumret till dig.

Mvh Andreas

fretek 2014-10-09 19:04

72timmar...... men de har hunnit med att skicka ut tre identiska mail med reklam om hur man kan tjäna pengar med affiliator (systerbolag) :(

btng 2014-10-09 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av fretek (Inlägg 20500104)
72timmar...... men de har hunnit med att skicka ut tre identiska mail med reklam om hur man kan tjäna pengar med affiliator (systerbolag) :(

Rent reklammail eftersom de ej ens finns med på Binero. Helt otroligt...

hundserver 2014-10-09 20:56

Hur kan man sitta och beklaga sig på detta sätt på ett forum??
Den tid ni lägger ner på att beklaga er över diverse problem med era webhotell
skulle ni istället lagt på att BYTA webhotell,

Då hade problemet varit ur världen redan.

Tycker Wn börjar likna 3:e parts support för webhotell och andra tjänsteleverantörer,

Gnäller man här så hinner dom sitta och svara i trådarna, Men inte på sin egen supportmail?

Om ex Binero lagt tiden på att svara på mail istället för att tjafsa här så hade man säkert betat av 3-4 ärenden i sin backlog.

Jag skulle nog som ägare till ett företag inte godkänna att min personal
prioriterar att svara på frågor i ett forum framför företagets egen epost..

Vi kanske ska ha en ny rubrik på WN? "Supportfrågor och klagomål"

Trots att man sedan meddelar att man ligger efter i arbetet och varför så måste folk ifrågasätta det med.

Skönt att veta att alla gnällspikar sköter sina företag med bravur och absolut inte har några som helst problem, För att vara ödmjuk inför att ngn har problem går ju inte!

Acceptera eller byt Tjänsteleverantör.

Sians 2014-10-09 21:27

hundserver du glömmer ju dock att det inte är världens bästa reklam för företagen när trådarna dyker upp i sökmotorerna.

Forum syns ju utåt tillskillnad från supportmail.

Captain Thailand 2014-10-09 21:40

Hej,

Transparens är kung! Om ett erkänt stort bolag har problem är det väl bra om andra medlemmar här får veta det. Förhoppningsvis kan det resultera i att företagets ansvariga vidtar snabbare åtgärder.

Ps. Som medlem här behöver man inte läsa de trådar man uppfattar som ointressanta. Trots att vi har bytt regering finns det ännu inget lagförslag som gör detta obligatoriskt.

orreborre 2014-10-10 07:36

Citat:

Ursprungligen postat av hundserver (Inlägg 20500109)
Hur kan man sitta och beklaga sig på detta sätt på ett forum??
Den tid ni lägger ner på att beklaga er över diverse problem med era webhotell
skulle ni istället lagt på att BYTA webhotell,

Då hade problemet varit ur världen redan.

Tycker Wn börjar likna 3:e parts support för webhotell och andra tjänsteleverantörer,

Gnäller man här så hinner dom sitta och svara i trådarna, Men inte på sin egen supportmail?

Om ex Binero lagt tiden på att svara på mail istället för att tjafsa här så hade man säkert betat av 3-4 ärenden i sin backlog.

Jag skulle nog som ägare till ett företag inte godkänna att min personal
prioriterar att svara på frågor i ett forum framför företagets egen epost..

Vi kanske ska ha en ny rubrik på WN? "Supportfrågor och klagomål"

Trots att man sedan meddelar att man ligger efter i arbetet och varför så måste folk ifrågasätta det med.

Skönt att veta att alla gnällspikar sköter sina företag med bravur och absolut inte har några som helst problem, För att vara ödmjuk inför att ngn har problem går ju inte!

Acceptera eller byt Tjänsteleverantör.

Märkligt inlägg.
För mig som inte är kund hos Binero är det ovärdeligt att se hur de sköter sina tjänster, behandlar sina kunder och vilken syn de i allmänhet har på sina skyldigheter som leverantör.

johan1234 2014-10-10 09:54

Citat:

Ursprungligen postat av orreborre (Inlägg 20500135)
Märkligt inlägg.
För mig som inte är kund hos Binero är det ovärdeligt att se hur de sköter sina tjänster, behandlar sina kunder och vilken syn de i allmänhet har på sina skyldigheter som leverantör.

Förstår poängen till 100% och känner också så... Samtidigt kan man nog säga att vi alla har haft våra "ups and downs". Nu hyllas Loopia i en tråd men i olika omgångar (som du ser på länkar nedan) så har även de haft sina svåra stunder. Loopia är bra i grunden och tycker "hyllningstråden" är helt rätt. Generellt sett har de god kvalitet. Kan det faila? Japp. Det kan och det gör det för alla som jobbat länge med drift. Då gäller det att ändå se genom bruset i ditt val - för du kan hitta rätt mycket tråkiga saker hos de flesta stora - men som kanske ändå i grunden är bra. Där skall man ju också tänka på att det är sällan man talar om goda saker som händer. Därav roligt med just Loopia-tråden.

Summerar man det kanske man kan säga att "minnet" är relativt kort hos oss konsumenter och ett år senare är man rätt nöjd ändå. Det syns väl än bättre hos de stora. När Tieto var nere i en vecka (ja en vecka) för stora kommuner och apotek m. fl. - ja för många samhällskritiska delar - så trodde man det var kört för Tieto? Eller hur? De flesta kommunerna valde sedan Tieto igen. ;-)

http://www.idg.se/2.1085/1.547579/sp...eryText=loopia

http://www.idg.se/2.1085/1.445522/ny...rul-hos-loopia

http://www.idg.se/2.1085/1.431999/lo...rta-for-alltid

http://www.idg.se/2.1085/1.426063/lo...osning-i-sikte

www 2014-10-10 11:17

Jag vet inte varför jag är kvar hos Binero, det jag stör mig mest på just nu är:

-Svarstiderna på supporten, de ska svara inom 24 timmar men det sker aldrig. Har man tur får man ett mejl där de beklagar att de inte hunnit svara.

-Överlåtelserna, de ska, enligt iis.se, genomföras inom 7 dagar. Det händer aldrig!

-Mejlutskicken, i natt fick jag samma mejl 3 gånger. Ett mejl där de mest gör reklam för andra företag eller grenar inom organisationen.

Det enda som gör att jag inte byter är att jag inte orkar! *ARG*

Advocacy 2014-10-11 15:34

3 dagar utan svar nu. Deras bulktransfer verktyg funkar FORTFARANDE inte efter några år. Deras verktyg för att skapa auth-kod står bara och snurrar "sparar" oavsett vilken browser man använder. Jävla skräp.

Fattar inte hur jag kan vara kvar hos dom. Loopia tar ju 99kr för överlåtelser, så de går bort. Någon annan med bra support, fungerande sida (!?) och årsavgifter på runt hundringen som ni kan rekommendera?

Lidback85 2014-10-11 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av Advocacy (Inlägg 20500208)
3 dagar utan svar nu. Deras bulktransfer verktyg funkar FORTFARANDE inte efter några år. Deras verktyg för att skapa auth-kod står bara och snurrar "sparar" oavsett vilken browser man använder. Jävla skräp.

Fattar inte hur jag kan vara kvar hos dom. Loopia tar ju 99kr för överlåtelser, så de går bort. Någon annan med bra support, fungerande sida (!?) och årsavgifter på runt hundringen som ni kan rekommendera?

För mig funkar bulktransfer finfint utan några problem iaf.
Att få fram auth-koden funkar oftast. I vissa fall står den och tuggar bara.
Upplever inte problemet i lika stor utsträckning som dig.

Advocacy 2014-10-11 16:57

Bulken har aldrig funkat för mig. Har ca 50 namn jag vill ha in nu och ser helst att dom lever upp till en basic servicenivå man kan förvänta sig av någon man dumpar tiotusentals hos varje år.

Som jag minns det sist jag frågade dem erkände de t.o.m att bulken inte funkade med idn, men kan minnas fel också.

3 dygn på ett supportärende, i linje med inläggen ovan, det är inget du upplever heller eller?

Edit: Att Auth-kodgenerering inte funkar är rent ut sagt bedrövligt när man har kunder att ansvara mot

Lidback85 2014-10-11 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av Advocacy (Inlägg 20500212)

3 dygn på ett supportärende, i linje med inläggen ovan, det är inget du upplever heller eller?

Gällande supportärenden kan jag inte ge någon personlig erfarenhet från som speglar hur det fungerar i dagsläget, då jag inte behövt kontakta support på flera månader.

Advocacy 2014-10-11 19:40

ok. så har du bulkat in IDN-namn (åäö) som funkar i bulkverktyget?

mer input på svarstiden tror jag inte behövs, med tanke på min egna och alla andras vittnesmål

Lidback85 2014-10-12 08:04

Citat:

Ursprungligen postat av Advocacy (Inlägg 20500220)
ok. så har du bulkat in IDN-namn (åäö) som funkar i bulkverktyget?

mer input på svarstiden tror jag inte behövs, med tanke på min egna och alla andras vittnesmål

IDN-domäner har jag inte testat köra in via bulk hos Binero vid transfer.
Så det kan jag personligen inte svara på hur det fungerar hos just dom.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson