WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Jackpott 225 miljoner dollar på powerball lotto nu. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1062955)

erebos 2014-09-24 18:59

Jackpott 225 miljoner dollar på powerball lotto nu.

Vad skulle man göra om man plockade hem mer än 1.5 miljarder kronor på lotto?
Själv tror jag att jag skulle börja med att stänga ner facebook-kontot och spärra mobilen.

patrikweb 2014-09-24 19:17

Bra fråga, tror jag har lite annan läge och svar då jag redan är rik.

Men 1.5 miljarder extra, det ger inte överdriven frihet om man vill överdriva.

Men några extra saker som jag skulle förändra med 1.5 miljarder.

* Gå från första klass till eget privatjet, alla fall kortare resor. Längre resor på 12h+ hade jag nog ändå föredragit en A380 eller 777 än en mindre jet i riktigt oväder.

* Köpt en Yacht för kanske 100-200 miljoner
* Ökad hotell budget, istället för hotell med listpris 500-1000EUR per natt köra hotell med listpris från 2000-5000EUR natt.
* 24/7 butler och privat chaufför

Har ju funderat mycket om man skulle köpa sig flera bostäder, problem är att fina bostäder i passande klass hade kostat från 30-100 miljoner. Sedan ha personal som underhåller alla olika bostäder på alla platser i världen.

Så tror jag väljer hotell istället, då kan man besöka mer platser och olika hotell och slipper allt runt omkring. Även om hotellnätter inte är någon investering.

Annars personligen skulle jag inte sakna något som jag inte redan har idag, jag är inte intresserad köpa specialbeställda smycket för 100 miljoner bara för visa att man har pengar.

Jag föredrar bra lyx och standard, och sätter man budget på 5kEUR per natt för dom finaste lyxhotellen så kan man ändå bara slösa någon miljon per månad för hotell.

Även hotell har listpris på 5-10kEUR per natt så betalar man aldrig listpris om man väljer stanna många nätter.

erebos 2014-09-24 19:22

Bra tips Patrik :)
Jag planerar redan för vad jag ska göra och då är det ju bra med fina tips från nån som redan har koll på läget!

patrikweb 2014-09-24 19:27

Saken är med rätt placeringar får du ändå lätt ut 150 mille per år bara i avkastning leka med med sådant kapital.

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20499253)
Bra tips Patrik :)
Jag planerar redan för vad jag ska göra och då är det ju bra med fina tips från nån som redan har koll på läget!

Captain Thailand 2014-09-24 19:27

Hej,

Jag skulle ringa Schyman och sedan skulle vi tillsammans bränna allt i en gigantisk tunna utanför Patrikwebs hotellfönster (obs! suite) i Dubai.

epik 2014-09-24 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av Captain Thailand (Inlägg 20499256)
Hej,

Jag skulle ringa Schyman och sedan skulle vi tillsammans bränna allt i en gigantisk tunna utanför Patrikwebs hotellfönster (obs! suite) i Dubai.

Fick mig ett gott skratt :D

phattrance 2014-09-24 19:53

Citat:

Hej,

Den va bra :)

sioustis 2014-09-24 20:09

Citat:

Hej,

Årets (hittills) bästa kommentar! :p

phattrance 2014-09-24 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20499249)
Själv tror jag att jag skulle börja med att stänga ner facebook-kontot och spärra mobilen.

Jag skulle nog ha betalat av lägenhetslånet. Skulle nog inte ha sagt till någon att jag vunnit pengar

WebboT 2014-09-24 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av phattrance (Inlägg 20499272)
Jag skulle nog ha betalat av lägenhetslånet. Skulle nog inte ha sagt till någon att jag vunnit pengar

Det hade blivit svårt om du vunnit Powerball, eftersom fullt namn och bild på vinnaren alltid publiceras offenligt när man vinner. (det ingår i reglerna). Så vinnare i miljardklassen plockas alltid upp av all nyhetsmedia, TV radio, tidningar, bloggar o.s.v.
Så lycka till att vara anonym om du vinner stort på ett amerikanskt lotto. :-)

Dnjeel 2014-09-24 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av erebos (Inlägg 20499249)

Jag skulle köpa upp alla uteställen på Östermalm och sen lägga ner dem. :D

phattrance 2014-09-24 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av WebboT (Inlägg 20499275)
Det hade blivit svårt om du vunnit Powerball, eftersom fullt namn och bild på vinnaren alltid publiceras offenligt när man vinner. (det ingår i reglerna). Så vinnare i miljardklassen plockas alltid upp av all nyhetsmedia, TV radio, tidningar, bloggar o.s.v.
Så lycka till att vara anonym om du vinner stort på ett amerikanskt lotto. :-)

Ah ok, men jag tror att jag kan leva med det om jag vinner 1.5 miljarder kronor :)
Hade nog sett till att hyra några livakter också som campar utanför min lägenhet =)

JesperA 2014-09-24 21:32

Jag är så jävla ful så ingen mediakanal skulle vilja ha med mig att göra så rätt lugnt på den fronten.

Men skulle lagt hela beloppet på att utbilda mindre intelligent folk att lära sig att sitt egna svar skall vara UNDER inlägget som man citerar.

WebboT 2014-09-24 22:14

Boskap heter det enligt PW.

Citat:

Ursprungligen postat av JesperA (Inlägg 20499284)
Men skulle lagt hela beloppet på att utbilda mindre intelligent folk att lära sig att sitt egna svar skall vara UNDER inlägget som man citerar.

jayzee 2014-09-24 22:28

Citat:

Hej,

Hahaha :D Du har bra humor Jens!

Rbin 2014-09-25 02:11

Skulle nog starta någon typ av mindre hjälporganisation som hjälpte till att bygga upp byar i fattiga delar av världen. Skulle nog inte skänkt så mycket till andra organisationer då man vet att dom tar en stor del av pengarna i egen ficka. Men som sagt en stor del hade gått till behövande människor både i Sverige och världen.

Sedan skulle jag nog köpt en riktigt fin kåk på någon tropisk ö och ett sommarställe på Kanarieöarna. :)

eliasson 2014-09-25 10:35

Citat:

Hej,

That made my day :D

tartareandesire 2014-09-25 12:33

Jag hade nog skänkt bort hälften till olika välgörenhetsprojekt (alternativt byggt upp något helt eget över en längre tid), köpt roligheter till nära släktingar, lagt pengar i att utveckla den egna verksamheten och sen sparat resten och levt ungefär som nu :)

Att jag skulle vinna pengar är dock högst osannolikt då jag aldrig köper lotter :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson