![]() |
City networks kundtjänst verkar ha tagit semester
Nu har det gått över tio dagar sedan skickade in en begäran om att fakturor skulle slås ihop för att slippa 8 olika. Börjar tröttna på det här.
Någon som vet ett bättre alternativ? |
Jag skickade ett (tre) supportärende och fick alla mina förfrågningar lösta (men inget svar för att bekräfta att det skett).
Kanske nyanställda? |
har haft liknande problem senaste 2 veckorna... flera (dessutom väldigt brådskande) ärenden som tog över en vecka att få svar på..
|
Hehe, hade ett problem med en domän jag köpte hos citynetwork här om dagen. Den registrerades aldrig och när jag pratade med supporten efter haft köplats i 10 minuter så skulle domänen reggas. Men det skulle ta två timmar. Väntade och ringde efter 6 timmar + 20 minuter i kö och den var fortfarande inte registrerad. Fick då veta att supporten hade bara skickat ut en ny faktura. Bad personen att regga då han kunde se transationsID'et men han bad mig skicka in ett kvitto på betalningen från mitt bankkonto. Sa nej för det kändes att det skulle ta år och dar innan ärendet löste sig. Det fick lösa sig genom att jag registrerade domänen hos en annan och Citynetwork fick bli skyldig mig pengar. :) Lite off topic men det jag vill få fram är att supporten har verkligen tagit semester. Känns även som supporten går i samma riktning som kontrollpanelen atomia, käpprätt åt helvete.
|
Måste säga att jag inte alls känner igen mig i mycket som skrivs här gällande CN förutom att kontrollpanelen varit trög och att domäner kan knasa lite. Men även när detta uppstått, har jag fått det löst och pengarna tillbaka utan problem direkt (om det varit nödvändigt).
Alla webbplatser jag har på deras delade hosting laddar lika snabbt som alltid och jag har aldrig haft problem med supporten. Skickade in ett ärende söndag kl. 03:43 och fick ett väldigt utförligt svar idag kl. 01:31 av Johan H. |
Hej Killar - säger det igen som i många andra trådar. Vi ligger rejält efter med mailen. Tror inte någon har undgått diskussionen om den uppgraderingen som gått fel i sommar och skapat väldigt mycket längre köer än normalt. Vi jobbar febrilt på att jobba ner detta. Som tur väl är kan ni alltid ringa och få svar inom minuter för att lösa eventuella problem som ni behöver hjälp med direkt.
Spajk - del av problemet (som också diskuterats i lite trådar) var just att domänregistreringarna tog extrem tid (vi fick enorma flaskhalsar i vår kontrollpanel och vissa underliggande system) och tyvärr blev det även lite kalabalik i supporten som hade svårt att i slutändan veta exakt vad som gällde. Det var nog här flest kunder kom i kläm. Man visste inte om de var reggade eller man betalade två gånger för systemet tog för lång tid att visa status mm. Även om vi fortsatt jobbar väldigt hårt med systemet i sig så är tiderna för allt sådant här på mer normala nivåer. Vi skall få dem än bättre. Dock kvarstår en gedigen kö som jag bara vill ni skall veta att vi bränner alla övertidstimmar vi har för att kunna komma tillbaka till våra normala goda svarstider. Tack för tålamodet. |
Tycker detta som sker med CN är jävligt synd, dels är deras prispressning väldigt bra för konsumenten dels så presterar deras webbhotell ganska bra för det man betalar. Man blir ganska mållös när man måste kontakta tre olika personer för att de skulle överlåta en domän korrekt eller när man trots 1-2 månader inte fått hjälp med att deras spamfilter blockerar legitima mejl (som för mig är ett brådskande ärende vilket sig bör).
Skulle uteslutande använda dem som registrar till alla mina .se & .nu samt en rad satelitsajter om de inte vore för den bristfälliga supporten och framförallt den hemskt dåliga kontrollpanelen Atomia. |
Tjena Johan,
Vet att ni haft problem med domänregistreringarna tidigare men detta var i fredags. Alltså verkar inte ni löst problemen som varit sedan förra månaden. (http://www.wn.se/showthread.php?t=10...ht=citynetwork) Som Laststory skriver så håller jag också med om att det är väldigt synd att kvalitén försämrats avsevärt. Jag gillar Citynetwork för ni alltid tidigare haft en bra support och även om ni hade atomia då så var den inte lika dålig. Ni borde sluta prispressa och ta betalt för er tjänst och då ha råd med personal, bättre panel. Alternativt dela upp tjänsterna som ni erbjuder i entry och premium. Där premium är med en annan panel och andra servrar. Där det inte råder överförsäljning. Jag gillar dessutom att ni skriver hur tacksamma ni är med atomias panel på deras hemsida. :) http://www.atomia.com/ |
Kanske borde anställa folk som sköter mailen då :O?
Citat:
|
Eller folk som lyssnar på vad man säger så man slipper ringa 3 ggr med 15-20 min kö istället för 1 gång.
Riktigt förbannad nu.... |
Ja, sommaren har varit rent usel med City Network. Jag har verkligen uppskattat deras priser....men jag antar att man får vad man betalar för. Jag har bara fått svar på en tredjedel av mejlen som jag skickat, och kontrollpanelen visar fel information och på vissa ställen saknas informationen som förväntas. Får väl ta till telefonen för att få snabbare svar. Så ska det dock inte vara!
|
laststory - det är en hel del som faller när en stor sak som denna händer. I alla företag som oss - ligger supporten efter så brukar även enkla saker falla mellan stolarna. Just spamfiltret är en fantastisk fin balansgång då en listning på spamcop eller liknanden är en katastrof för alla. Å andra sidan skall självklart inte ett enda legitimt email fastna. Tar gärna ett PM om du fortfarande har något mail som skulle fastna. Tror också som du säger att vi har satt press på hela marknaden både i form av kvaliteten som levererats för den pengen du betalar men även att vi var först ut med att ta bort uppläggningsavgifter, fri DNS, fri email mm. Många delar som fått andra att följa efter. Tyvärr kan X års kvalitet kännas bortblåst av en dålig sommar. Något vi jobbar febrilt för att få tillbaka efter den ödesdigra uppgraderingen. Känns galet att säga detta men jag tror att under de närmsta 18 månaderna kommer vi få se en klart bättre kontrollpanel i Atomia. Det är många grundläggande saker som jag vet har ändrats som med tiden kommer ge intressanta utslag i produkten. Sitter dock långt inne att säga det efter en sommar som denna. Samtidigt är jag för gammal för att säga att en uppgradering hos vem som helst kan gå galet fel. Det största felet här är inte att det gick galet fel - det kan det göra varsom - det tog alldeles för lång tid att fixa grundproblemen.
spajk - alla problemen är inte lösta som jag tror jag nämnt i någon tråd. I vår värld så har vi kommit långt dock i jämförelse där vi var i juli. Allt i livet är relativt. ;-) Så vi har absolut saker som skall fixas och framförallt har en fortfarande en enorm backlog. Där gör vi allt vad vi kan utan att helt bränna ut vår personal helt. Onekligen en tuff period vi har gått igenom och sitta i supporten är då inte en lätt uppgift. Man kan absolut diskutera förändringar i vår strategi (prispressare) - samtidigt är min erfarenhet att malörer som denna är ändå relativt ovanliga. Jag kan inte komma ihåg en sådan här katastrof hos oss tidigare (även om vi också haft problem). Dessutom vet alla ni här att alla våra stora konkurrenter har gått igenom liknande saker och ibland om möjligt än värre. Jag är nog inte redo att ändra strategier för en uppgradering som gick fel (hur illa den nu än visade sig). Vi har generellt sett bra kvalitet och en uppgradering kan gå fel för alla - och alla får svårt att hantera en sådan här situation. Tackar dock för tanken... alltid bra att fundera igenom och vi lär ta oss en funderare eller två. |
Då jag ibland inte orkar skicka email för småsaker (såsom hjälp med fakturor etc) så uppskattar jag chatt-funktionen. Dock har chatten varit avstängd de gånger jag kollat under sommaren utan något meddelande om det? Informera bättre!
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson