![]() |
Nya missdomain.com
Ett riktigt lyft tycker jag iaf.
Fler funktioner och bättre design. |
Absolut. Men att hitta domäner till salu var inte självklart. Flyouten på vänster sida missade jag iaf och fick verkligen leta. Den smälte in i designen.
|
Hej David! Det är helt sant, inte tänkt på att den känns "dold". Har du något förslag på hur du skulle vilja ha det så det blir tydligare?
Har ni mer feedback får ni gärna återkoppla i detta ämne så tar vi till oss allt och förbättrar! |
Hej,
Jag tycker också det är ett lyft! Snyggt jobbat. Men även jag har samma "invändning", nämligen att greppa kategori-navigeringen direkt. Jag tror att jag omedvetet uppfattade kategorifliken som en feedback-länk, som ju inte så sällan placeras så. Jag tror att användarvänligheten ökar genom att vrida knappen till ett horisontalt läge. Så texten blir "rättvänd". Men som sagt, bra jobbat i övrigt! |
Kalas, tack för feedbacken, då redigerar vi den lite och gör så den blir synligare!
|
Citat:
|
Citat:
|
Den är absolut snyggare än förr.
Men om vi tittar på den tekniska biten för en stund... herregud vilken s#*!% kod... html saknar doctype, man verkar inte hört talas om HTML5 elementen - allting är en härlig soppa av div-taggar och CSS klasser, 0% minifiering... Och nu har jag inte tittat på något annat än startsidan (som förövrigt bara tar 69 anrop) :) Undrar hur PHP koden ser ur... Kanske bara jag som har lite höga förväntningar på nyproduktioner? |
Citat:
|
den här tråden hör inte hemma här. Bör ligga under feedback.
|
Jag insåg just av en slump att Björn Hansson sålde MissDomain AB (och missdomain.se/missdomain.com) i juli i år.
Så det är inte bara ny design utan även ny ägare i form av Kaneteg Group (Mattias Kaneteg med förflutet inom Eastpoint, Crystone, Getupdated m.m.). |
På http://vakanser.se/jobb/saljare+domanmaklare/ så finns det en ledig tjänst som säljare/domänmäklare hos MissDomain AB och som publicerades så sent som igår. I den kan man utläsa att Missdomain avser bredda sin verksamhet till domänförvaltning och hantering av större domänportföljer åt företag.
Det tror jag är ett smart drag och välkommen konkurrens eftersom jag aldrig riktigt förstått varför många större företag, som jag varit i kontakt med under årens lopp, verkar anlita exempelvis Melbourne IT (numera del av cscglobal.com / Corporation Service Company) för hantering av sina stora domäninnehav / skyddsregistreringar. Kanske för att de (Melbourne IT) var tidigt ute och knöt till sig många större företag som kunder. Utöver det så saknar jag en riktigt nischad domänkonsult/domänmäklare på den svenska marknaden. Martin Andersson var det förr innan det blev Rook på heltid. |
Jag saknar fortfarande att man inte kan se objektets antal visningar i sin egen vy när man tittar på sina upplagda domäner. Inte så smidigt att behöva klicka in på respektive domän för att få se detta.
Har försökt kontakta Missdomain kring detta men har inte fått ngn respons. |
Citat:
Vi har inte fått någon request om detta tyvärr vad jag kan se, du och jag har även haft ett ärende men i det nämnde du inget av detta! Vi tar självklart till oss detta och ser till att det byggs in i nya MissDomain 2.0. Tack för din feedback! |
Kanon, använde mig av formuläret när jag hörde av mig om detta, det kom upp nån felkod med röd text första gången, var säkert ngt som gick galet. Har ni ngt tänkt releasedatum för 2.0-an?
|
Sålde ett namn hos er för en vecka sedan, verkar gå lite långsamt... Köparen betalade i torsdags till er, hur lång tid brukar det ta innan affären är klar och pengar på köparens konto?
Är det Emil som äger sajten fortfarande? :) |
Citat:
Nej Emil äger inte längre Miss Domain:) Med vänlig hälsning, Fredrik |
Citat:
|
Citat:
Finfint. Ta er tid, bättre något stabilt än småbuggigt ;) |
2014-09-16 06:09:26 - Failed Query: INSERT INTO traffic__views_1 SET item_id = 11425, owner_id = 1938, ip = 3415418117, referer = 'https://www.missdomain.com/', timestamp = NOW(), country_iso = 'TH' SQL Error: Table 'missdomain_dev.traffic__views_1' doesn't exist
Får felmess varje gång jag försöker gå in på någon auktion.. |
Citat:
Uppdaterad: problemet är nu avhjälpt och allt fungerar som det ska igen! :) |
Provade att använda ert formulär men det ville inte alls fungera för tillfället. Skickade istället ett mail och fick ett automatiskt svar tillbaka och det är första gången jag får en varning från Hotmail med meddelandet "Var försiktig! Den här avsändaren godkändes inte i vår bedrägerikontroll."
|
Citat:
|
Hej,
Jag såg idag att Missdomain annonserar på stora domänwebbplatser som TheDomains. Riktigt trevligt måste jag säga. |
Hej alla:
Ingo: Formulären har några klagat på men varje gång vi själv testar fungerar dom så vi kan inte lokalisera felet direkt. Vi satsar på att få ut nya missdomain denna vecka och då garanterar vi att det kommer vara löst. När det gäller hotmail så har ingen annan rapporterat detta. Jag ber vår utvecklare kolla på det, vi använder zendesk som ärende system så det är dom som skickar ut mailen, inte vi själva från vår server. Tart: Detta är löst i nästa version som kommer denna vecka! |
Hej! Jag får samma meddelande som det skrivits om innan, alltså:
2014-09-18 15:52:36 - Failed Query: INSERT INTO traffic__views_1 ......... |
Citat:
|
Ert nyhetsbrev klassas som spam av min leverantör
|
Citat:
|
Har fått aviseringar om aktiverade domäner senaste dygnet, problemet är bara att det vid varje tillfälle kommer 2 av samma meddelande.
Någon som har samma problem? |
"Vi tar enbart 15% av den totala domänförsäljningen, så kontakta oss idag för att se vad vi kan värde din domännamn till!" Låter ju förtroendeingivande ;)
|
Citat:
|
Citat:
När det gäller utskicken ber jag vår utvecklare kika på det direkt, åter tack för feedbacken! |
Citat:
|
Hej,
Jag tog hem en domän på auktion i går, men det verkar inte som jag fått något meddelande eller mejl om detta. Jag läste nämligen att ett sådant skulle skickas ut per automatik. |
Citat:
|
Citat:
Säljaren måste först godkänna budet (och välja om dom vill acceptera det direkt eller gå till auktion) innan mailet skickas ut, du kan messa mig i ett PM så kollar jag status på domänen. :) |
Citat:
Jag skickar. |
Ingen stor sak kanske men man kan komma till kassan och betala för domänen usa.info som är inaktiv och inte går att regga.
...om man ska leta buggar :) |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:00. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson