![]() |
Live support (chat)-verktyg på webbsida?
Letar efter möjligheten att erbjuda live-support till mina kunder direkt på websidan. När kunden skriver ett meddelande så poppar de upp direkt på min dator och jag har möjlighet att svara. Är jag offline skickas meddelandet som ett mail i stället.
Någon som vet ifall något sådant existerar? De borde finnas något gratis kan man tycka? |
|
Beta-version sedan två år tillbaka?
|
olark.com kan vara värt att kolla in också.
|
Citat:
Citat:
|
Rekommenderar inte helpon.se om du vill kunna ha mer än 2 "supportärenden" samtidigt. Funkade, tyvärr, väldigt dåligt för oss när vi testade.
|
Har kört Zopim i några år, supernöjd, betalar heller inte en krona då det inte är nödvändigt i mitt fall.
Bra adminpanel och har dessutom app. |
Provat googla först?
Söker jag på "live support" hittar jag drösvis med sådan mjukvara/skript, både betal och gratis. http://alternativeto.net/software/live2support/ |
Citat:
Tycker det fungerar bra från ett kundperspektiv i alla fall. |
Citat:
Tjänsten är dock fortfarande under BETA tyvärr då vi inte haft tid att utveckla den på länge. Dock ett av våra roligare projekt. När tiden blir till så kommer vi ta tag i denna. |
+1 på Zopim, nu har vi betalversion för att hantera flera agenter och kunder. Men gratisversionen är säkert full duglig för dig.
Smidigt både för Agenter och Kunder. |
Zopim verkar faktiskt inte helt fel. Dom verkar dock inte ha någon smidigt sätt att skicka notifikationer direkt till datorn. Ska testa och se hur det hela fungerar.
|
Zopim i kombination med Zendesk ger absolut bästa resultat både för dig som medarbetare och dina kunder, har testat en hel del olika! :) (Utan att kosterna springer iväg för mycket).
|
Vi kör också zopim och är nöjda med det.
Autotriggerna verkar trigga lite hej och hå, eller så är det bara jag som inte vet hur man gör dom rätt. =) Men allt annat är kanon. |
Citat:
|
Så där, nu har man testat zopim. Allt verkar bra förutom att dom inte har stöd för någon IM-klient. Man vill helst slippa att ha deras webbsida öppen hela tiden.
Citat:
Deras gratisversion har bara stöd för 20 konversationer / månad. |
Finns gott om kvalitéscripts på codecanyon.
ex: http://codecanyon.net/item/php-live-...drupal/6905905 |
Citat:
|
Så där, då har man testkörd zopim och måste säga att jag är riktigt imponerad, dock är deras betalmodell lite för saftig för min del. Letar därför fortfarande efter någon liknande tjänst som har stöd för IM.
|
Kör på ajaxchat, den kör jag på ;)
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson