![]() |
hjälp med att välja en sloga.
Hej,
behöver hjälp med att välja ut en slogan, har kommit ner till dessa två, men har svårt att bestämma mig. 1. Den smarta vägen till körkortet. 2. Den enkla vägen till körkortet. |
Nummer ett. Smarta låter nog mer positivt än enkla
|
Citat:
Spontant säger jag nummer 1. Sedan är ju människan av naturen lat så nummer 2 låter ju enkelt. :rolleyes: |
Citat:
- Vad är syftet med din tjänst? - Vad vill du att den ska utstråla, dvs vad vill du förmedla för känsla/intryck till din målgrupp? |
Citat:
Män 60%, kvinnor 40% Ålder: 19-25 år Vad är syftet med din tjänst? - syftet är att köpa en tjänst online som hjälper till med körkortet. känsla/intryck till din målgrupp? eeeh what? kanske att den tjänsten är billigare än konkurrenterna samt att de faktiskt väljer att KÖPA medlemskapet. |
Naak, har du en budget över 5MSEK för detta projekt? Annars är det bara att lägga ner.
Har du gjort en utförlig marknadsundersökning om efterfrågan? ConnyWesth, du kanske ska kopiera och klistra in "Målgrupp,syfte,intryck" i din signatur. Verkar vara dina frågor på det minsta lilla. -- Skämt åsido. Håller med Red71 lite. Smarta låter bättre, men enkla kan även vara lockande. |
Hej,
Jag gillar båda, men tror också att "enkla" kan vara ett mer säljande argument. Kanske en omröstning här på WN kan ge en hint om vilken som går bäst hem i stugorna. |
Du kan ju köra en adwords-annons i två varianter för att AB-testa vilken som får högst CTR, det borde ge dig en hint.
|
Personligen tycker jag "smarta" är bättre, men annars låter ju fabians förslag klockrent.
|
Citat:
ja, jag har gjort en marknadsundersökning och efterfrågan är STOR! annars skulle jag inte hålla på med projektet... |
Citat:
Citat:
Citat:
Ta bort fokus från priset, fokusera på att ge målgruppen en känsla av att med din tjänst så kommer målgruppen att klara körkortsprovet galant och utan problem. Låt din slogan ta bort fjärilarna i magen på din målgrupp. De flesta kunder vill köpa trygghet. Om du får fram ditt budskap att du kan tillhandahålla tryggheten att klara körkortsprovet så kommer du kunna ta mer betalt än konkurrenterna. |
Citat:
Vidare brukar det sällan finnas en konkret tanke kring vilket av målgruppens problem som produkten löser. Det är grundläggande saker som man bör fundera på för varje produkt man tar fram. Om man för sig själv definierar Målgrupp och vilket problem man försöker lösa så blir det enklare och tydligare vad man ska fokusera på, men man upptäcker också snabbare om man tänkt helt fel. |
Citat:
Citat:
Det framgår klart och tydligt vad det handlar om för tjänst. Att ens behöva definera målgruppen "De som saknar körkort" eller att klarlägga att känslan man vill förmedla är "att kunden känner en trygghet att använda tjänsten". Visst är det bra att göra sitt förarbete men kom igen... |
Citat:
I det här fallet gällde det att ta fram en Slogan och då behöver man fundera på vad denna slogan ska förmedla för "budskap" innan det är meningsfullt att diskutera Slogans faktiska innehåll. Slarvar man med dessa viktiga saker så kommer konceptet knappast bli framgångsrikt. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson