![]() |
Citynetwork Nere!
Alla webbsidor jag har hos citynetwork.se är nere, andra som har samma problem?
Nu har jag fått nog, inte första gången. Dags att flytta, tack för förlorade intäkter! |
Tyvärr samma här. mysql12.cn kör jag på..
|
Citat:
Köpte hosting hos namecheap igår Reseller Paket nummer 2 flyttar allt dit snarast, flyttade en sida dit igår för att testa sidan var bara nere i 1 timme efter det att jag pekade om domänet. |
nu verkar det vara uppe skickade ett mail tidigare.
|
Citat:
mysql12 är databas servern, mysql12.citynetwork.se |
Citat:
Gör som mig skicka ett email med följande text och rubrik = "Alla webbsidor nere igen!" :D |
Driftblogg:
http://cnstatus.com/ |
Citat:
Fast jag kan ju ha fel, även om det vore osannolikt. |
lindalicious - tyvärr var det ett par switchar som gick sönder och där de som skall ta över inte gjorde det. Stackningen av dessa switchar gås igenom för att säkra att vi inte får liknande problem.
Ha en bra helg! |
Stackning av switchar är ju bara av ondo.
Ja man får ut bättre portdensitet men dör något i en stack så följer ju resten med. Vad var det för switchar som dog? |
Citat:
Även om det går lösa redundans med single SW kräver det betydligt mer konfigurering och kompetens för få det stabilt utan riskera mer avbrott. |
Citat:
|
Nu menade jag stackning där man bundlar ihop flera switchar till en stack och endast kör stackportar emellan switcharna. Vissa switchar ogillar ju ganska starkt ifall en switch i stacken dör även om man daisy-chainar switcharna så det ska finnas fler vägar.
Som tidigare nämnts i tråden så får man väl isåfall köra switchar som klarar bortfall av stack-members utan större problem om man vill göra detta. |
Nere igen igår. Lite väl ofta nu på senaste?
|
Jag har märkt av det två gånger, första gången när tråden skapades och så lördagen därefter (då hade det vart någon DDOS igen).
Igår gick jag inte in på mina webbplatser (statistik visar mindre trafik med det var ju söndag). |
Nere igen?
We're very sorry, but the page could not be loaded properly. This should be fixed very soon, and we apologize for any inconvenience. Debug Info: Status: 500 Response: Service Unavailable XID: 590248982 |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Se: https://www.citynetwork.se/webbhotell/varnish-cachning/
Du plockar lätt bort det om något blir galet med din specifika sajt. Generellt sett gör det mångas sidor klart snabbare. Finns lägen dock där man inte kan eller vill ha det. |
Citat:
Men man kan lätt ändra om det med en liten siffra, precis som johans länk säger. |
Får "Your request timed out. Please retry the request. " vartannat klick. Det kommer upp direkt och fungerar vid refresh. Brukar ju tyda på överbelastning normalt... för många kunder hos CN?
|
Jag har fortfarande märkt av att Google Webmaster Tools rapporterar brutna länkar vid flera tillfällen som fungerar när man själv klickar på dom (då har det säkert redan rättats till.)
Nu kör jag shared hosting enviroment. Skulle tillförlitligheten på upptid öka om man valde att hyra en dedikerad server istället? |
Dom var ju under DDos attack igår så skulle tro det berodde på det
|
Fortfarande nere eller?
Verkar inte alls komma fram och behöver köpa två stycken domäner idag. (helst närmaste timmen eller två) |
Citat:
|
Citat:
Jo det vet jag. Tänkte bara att jag ville ha domänen hos dem då jag slipper ha domäner utspridda på flera platser. |
Citat:
|
Citat:
Köpte senare under dagen då det inte löste sig när jag behövde de i sista stund där så. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:37. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson