WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Elsies.se - Feedback på kafésida (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1061370)

davidd 2014-03-31 12:08

Elsies.se - Feedback på kafésida

Hejsan!

Lanserade en sida för ett lokalt kafé i torsdags. Skulle vilja ha feedback allt egentligen. Användarvänlighet, kod, utseende eller vad ni kan tänkas komma på.

Tack på förhand!

http://elsies.se/

ANttila 2014-03-31 12:14

Jag blir illamående när jag scrollar :D

Kan tillägga att jag är hyfsat känslig för rörelsesjuka

altruixm 2014-03-31 12:32

Placera "aktuellt" högst upp tillsammans med ev. erbjudanden/kampanjer.
Varför står det Måndag 12:31 högt upp på sidan?

Westman 2014-03-31 12:38

Bilden på första sidan var lite väl tråkig, speciellt jämfört med resten av bilderna som är rätt bra och en del också rätt inbjudande. Annars så blev jag väldigt intresserad av att göra ett återbesök i Nässjö = bra betyg på innehållet.

Det tekniska överlåter jag till andra att kommentera.

yakuzaemme 2014-03-31 12:42

Snyggt i jämfört med andra kafe-sidor. Bra jobbat!

Glöm inte att lägga in den på Öppettider.nu ;)

Captain Thailand 2014-03-31 12:55

Hej,

Strålande! Hittar inget att "anmärka" på.

5 av 5 kokosnötter.

Kimppa 2014-03-31 13:45

Webbplatsen ser väldigt bra ut!

Har inte sett speciellt många hemsidor för kaféer (inte en "fika"-person) så har tyvärr inget att jämföra sidan med. Men bra jobb!

DanielN 2014-03-31 14:26

Hemsidan är det inget fel på. Däremot så skulle jag som beställare till sajten bli arg om jag hittade denna tråd. Man vill liksom inte anlita en webbyrå som måste fråga grejer på ett forum, man vill ha en som kan sina saker... Kanske att tänka på till nästa projekt...

jonssondesign 2014-03-31 23:42

Citat:

Ursprungligen postat av DanielN (Inlägg 20489393)
Hemsidan är det inget fel på. Däremot så skulle jag som beställare till sajten bli arg om jag hittade denna tråd. Man vill liksom inte anlita en webbyrå som måste fråga grejer på ett forum, man vill ha en som kan sina saker... Kanske att tänka på till nästa projekt...

Tror dock de flesta tänker tvärt om, och även jag skulle tänkt så. Det är bra med företag som begär extern feedback. Annars får du bara deras åsikter, och beställaren vänder sig till många andra än bara sina uppdragstagare.

Varför tror du man utför kundundersökningar? För att få ANDRAS åsikter.

Lilleklump 2014-04-01 07:34

Sidan var det absolut inge fel på, grym design!
Det enda jag störde mig på var laddningstiden, första sidan fungerar bra men alla dom andra undersidorna tar lång tid att ladda.

jonnyjaneman 2014-04-01 10:22

Bra och snygg sida, dock kanske headern är i största laget skulle kunna minskas rätt mycket, tar rätt mycket plats som den är nu. sen att den visar vilken tid det är känns rätt onödigt då dom flesta har en klocka på sin dator / mobil.

DanielN 2014-04-01 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av jonssondesign (Inlägg 20489440)
Tror dock de flesta tänker tvärt om, och även jag skulle tänkt så. Det är bra med företag som begär extern feedback. Annars får du bara deras åsikter, och beställaren vänder sig till många andra än bara sina uppdragstagare.

Varför tror du man utför kundundersökningar? För att få ANDRAS åsikter.

Har ingenting med kundundersökningar att göra. Detta tyder bara på en osäkerhet hos utvecklarna. Då ska det framgå från början: efter att vi är klara med sajten kommer vi att genomföra en undersökning el A/B test för att se hur folk uppfattar funktionaliteten/designen på sidan. Beroende på responsen kommer vi att göra ändringar som inte kommer kosta extra för er som kund...
typ

jonssondesign 2014-04-01 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av DanielN (Inlägg 20489456)
Har ingenting med kundundersökningar att göra. Detta tyder bara på en osäkerhet hos utvecklarna. Då ska det framgå från början: efter att vi är klara med sajten kommer vi att genomföra en undersökning el A/B test för att se hur folk uppfattar funktionaliteten/designen på sidan. Beroende på responsen kommer vi att göra ändringar som inte kommer kosta extra för er som kund...
typ

Du tänker så du.. Ja, du kanske har rätt i att de flesta tänker så, men jag tror det är viktigt att ALLTID fråga sin målgrupp vad dom tycker om sin hemsidas funktionalitet och design.

Jag jobbar själv med design, och även fast jag vet exakt hur en hemsida skall designas, var saker är bäst att placeras, och funktioner skall integrera med användare mm, så frågar jag alltid familj och vänner vad DOM tycker, för även om en funktion normalt sätt skall utvecklas på ett sätt, så kan det vara fel för just denna situation.

yakuzaemme 2014-04-01 13:11

Citat:

Ursprungligen postat av DanielN (Inlägg 20489456)
typ

Skulle jag som kund höra att efter de är klara med projektet ska det utvärderas och eventuellt göras bättre baserat på vad som blir sagt så skulle jag bara tycka det var positivt, det tror jag de flesta skulle. Så varför skulle kunden bli upprörd över denna tråd?

Visst, ett publikt forum är inte det bästa kanske.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson