![]() |
.tips domäner
Någon som hann registrera några bra .tips domäner?
tex. bok.tips flyg.tips rese.tips semester.tips aktie.tips /bumper |
Citat:
Hej, vart registrera du någonstans? Hälsningar Logotyp24.se |
Citat:
/Bumper |
Tog precis finans.tips
|
Grattis. Bra domän, att jag missa den:)
|
Registrerade 32 domäner, fick 7 av dom :)
|
Citat:
|
Försökte med hem.tips men tydligen har H&M trademark, och sol.tips men då blev det Heineken trademark med sol ölen istället :P
Äh lite impuls shopping av knull.tips, snus.tips, mamma.tips. Man ser lätt lite rött när man börjar söka och tycker allt möjligt låter bra, :P |
Citat:
|
Tog domänen: translate.tips - det roliga med den har 1 830 000 exakta sökningar i Sverige varje månad och 9 140 000 exakta sökningar i USA varje månad. Så lär väl försöka bygga något på den.
|
Rolig TLD. Helt missat denna.
För mig blev det bygg.tips, byggahus.tips och pryl.tips |
Någon som har en länk till en fungerande whois-tjänst för .tips?
Kan vara skönt att kolla att man har "fått den på riktigt" :) Skickar GoDaddy ut ngt mejl som bekräftar att registreringen har lyckats? |
Citat:
|
Citat:
Registrerade: rea.tips och sistaminuten.tips Helt ok, de var inte allt för dyra jämfört med andra nya tld:s heller :) |
Dessa lyckades jag registrera:
kontantkort.tips paj.tips guld.tips namn.tips abonnemang.tips valuta.tips bredband.tips kol.tips feber.tips baka.tips translate.tips blommor.tips nyheter.tips recept.tips sokmotoroptimering.tips |
Här har ni några som är lediga. Orkar inte registrera :P
villa.tips solresor.tips knullkontakt.tips inredning.tips flygstol.tips flygbiljetter.tips tandblekning.tips dyk.tips placering.tips linser.tips sparkonto.tips |
Ibland kan det vara bra att få dator.tips och teknik.tips
Nej dags att få lite bak.tips innan det är dags att resa ut i världen men var hittar man turist.tips ;-) |
Fick reda på detta nyligen, fick bli julklapps.**** och inrednings.****!
Vart följer ni när dessa nya domäner släpps? mvh |
hemsida.tips och webbplats.tips fortfarande lediga.
|
Fick bli:
matlagnings.tips frisyr.tips polis.tips orkade inte regga fler...finns ju hur mycket som helst ledigt. |
Hej,
Är sent ute men köpte Krabi.tips (Krabi är en populär turist-provins i Thailand). Ingen aning om det blir något av den, men 82 dollar för fem år (men promo-kod) är ju inte så blodigt. |
Hej,
Det blidde två till (träningsrelaterade): Shape.tips (tyckte den var rätt ok) och: Tranings.tips (inte kanonbra men sisådär). |
Citat:
Hälsningar Logotyp24.se |
Citat:
GoDaddy: http://www.fatwallet.com/GoDaddy-coupons/ |
Den som lyckades knipa "Julklapps.tips" har i mina ögon gjort bästa klippet när det kommer till Svenska nyckelord. Även "Present.tips" klingar bra.
Synd att man var sent ute. |
Citat:
|
Citat:
|
Jag vet att en del .Info domäner har sålts för rätt högt pris, så borde väl vara rätt populära :)
|
Citat:
|
Det har jag mindre koll på :)
|
.info är väl mest populärt hos spammers? Vad är prisbilden för .tips domäner idag på andrahansmarknaden? Har inte sett någon nämnvärd försäljning internationellt ännu.
|
Hej,
jag har inte heller sett/uppmärksammat så många... - Horseracing.tips: 8200 dollar - Stockmarket.tips: 2075 dollar |
Citat:
Jag håller faktiskt på att köpa en .tips domän som jag tyckte var värd pengarna. Tror priserna kommer öka för .Tips inom något år. Sen kommer ju värdet öka ännu mer om folk börjar bygga något på sina domäner också - så att andra ser att det är en populär gTLD. |
Baltic.tips kan vara ett bra tips för den är ledig nu. :)
|
.tips är faktiskt den enda ntld (av de 408 som delegerats fram till idag) som fått mig att intressera mig. Men jag är mer "generell" än många exempel i tråden.
nya.tips senaste.tips favorit.tips ----- Kuriosa När jag reggade så tänkte jag i banor som att göra en bundlad redirecttjänst, där KUND beställde kitschig subdomän .. *.nya.tips ---\\ *.senaste.tips --->> Målsida *.favorit.tips ---// Sen kom jag på att det kräver min tid och energi.. |
Citat:
|
Citat:
De som känns som hyfsat språkneutrala med svenska är väl egentligen bara: .email, .center, .expert, .land, .support, .media, .social, .digital, .pub, .glass, .bar, .vision, .gratis, .press, .guru.. |
Kan inte förstå hur många som blundar för .guide, den är väl knappast sämre en tips?
|
Citat:
|
Citat:
Appropå tips: http://www.youtube.com/watch?v=gxhWGIyB2og |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:41. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson