![]() |
Någon mer än jag som märkt av stora förändringar i Googles index idag. Under de senaste två timmarna har en av de webbplatser jag optimerar, kommit och gått ur indexet. Dessutom har antalet indexerade sidor varierat lika ofta för en annan av de webbplatser jag jobbar med för tillfället.
/berneboy |
Ser också förändringar (positiva). Jagger update har väl nått sveriges datacentrar nu.
|
Min gissning är att det är efterdyningarna av Googles senaste uppdatering, Jagger, som du fortfarande märker av. Enligt det som skrivits på andra forum så kan det hålla på ytterligare några dagar.
Edit: Jim hann före. |
Vilka datacenter?
På tal om jagger2 så droppade en av mina siter ur sandboxen i 1 timme mitt i natten och slog intäktsrekord. På morgonen var den dock tillbaka i lådan. Det var lite elakt tyckte jag :) |
Jodå något händer dock är det väldigt positivt... besökar rekord slår i taket idag.
|
Märker då inget speciellt.....
Åker typ 2 placeringar upp och ner. Det är det enda. /Jonas |
Har också märkt av en ökning av trafiken från google den senaste veckan.
|
Citat:
|
Citat:
Dock kan det vara något annat filter, men allt pekar på sandbox. |
Citat:
|
nytt rekord igår..
|
Ojoj, nu märker jag också av förändringarna. Fick upp fler konkorrenter på förstasidan, får nog bli till att jobba lite extra med optimeringen.
|
Nu så, så ska det se ut, nu börjar det att se riktigt bra ut på google!!
Ligger helt plötsligt på plats #1 & #2 med två av mina sajter med samma sökord - mitt viktigaste dessutom. Men samtidigt flera tidigare okända konkurrenter kommit upp. Men, man kanske inte ska ropa hej ännu........ Ser väl annorlunda ut om en timma kanske.... /Jonas |
Citat:
|
Kanske denna
|
... å då var man back in business igen.... :-(
|
Nu verkar det som att man kan se resultatet av Jagger3 Beta-2 på bland annat 66.102.11.99. Tycker att det ser ganska trevligt ut faktiskt.
|
Nej den gillar vi inte ..... :)
|
Den ger drösvis med dåliga träffar just nu så det kommer antagligen ske stora förändringar innan uppdateringen är slut.
För klarhets skull: "dåliga träffar" = "inte mina" ;) |
Citat:
/Jonas |
Ny ändring inatt... min sida har åkt långt bakåt på de flesta sökord.
|
Jaha, då är det väl bara att förbereda sig på det värsta.......
Kommer bli svårt att sova inatt.... :-) |
Åkte upp ett snäpp häromdagen, är uppdateringskampanjen över?
|
Svar NEJ, kommer ytterligare en uppdatering nästa vecka som kommer sätta sista spiken i kistan :)
|
Fast ett snäpp hit eller dit kan man ju åka även om Google inte håller på med nån större uppdatering. Googles index uppdateras ju ständigt. Huruvida Jagger är över eller inte är jag lite osäker på, men klart är väl att de stora förändringarna som det verkade bli i ett tidigare skede, nu inte blir av.
|
Vart kan man se vilken plats en domän har? Utan bläddra igenom till tex sidan 4 och leta.
|
digitalpoint.com/tools/keywords/
|
Citat:
|
Senaste från Matt Cutts blogg:
Citat:
|
Hm, han när visst anställd på google, innebär det att han är en officiell och godkänd "läcka" av googles nya tekniker, uppdateringar osv ?
|
Citat:
|
Citat:
|
Tor att alla ar ratt sa medvetna om vad han gor och detta har nog Google gatt sitt fulla stod for
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:00. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson