![]() |
Dropbox liknande tjänst med fysisk lagring i Danmark
Någon som vet om det finns någon dropbox liknande tjänst som lagrar filerna fysiskt i Danmark?
|
Har för mig att dropbox även har en tjänst där man kan ange en anpassad (egen) server.
Kanske något värt att undersöka?! |
Owncloud kanske är det du letar efter?
|
Tack för svaren (båda), trodde det var i princip 0 chans att någon skulle ha ett svar på detta. Har jag lite mer att jobba med iaf :P
|
Jottacloud existerar, dock lagras filerna i Norge, men värt slå ett öga på.
|
Varför just Danmark, om man får fråga? Som @empty nämnde så finns ju JottaCloud i Norge. Använder den själv, och man kan få rätt mycket utrymme gratis.
|
SparkleShare/ är ett annat självhostat alternativ. Jag har inte testat det sen betan, med det är vad jag förstår inte lika stort och resurskrävande som OwnCloud.
|
Sparkleshare... synd GIT förstör hela upplevelsen. Hemskt, och är tydligen inte till för större filer, enligt skaparen själv.
|
Finns en del firmor som kör Owncloud i SE/NO och DK :)
|
Citat:
|
TDC erbjuder den tjänst du eftersöker. Dom kallar den Cloud Filedrive och garanterar att filerna lagras i Danmark.
Mer information: http://www.tdchosting.dk/online-shop...ser-og-pakker/ |
Citat:
Vad är det för fel på GIT? Det är den i särklass mest använda mjukvara för att versionshantera filer. Om det passar eller inte beror mest på hur det ska användas. Sparkleshare lämpar sig bäst till ungefär samma saker Dropbox passar bra för. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson