![]() |
Snöstorm i Stockholm
Trodde inte det skulle snöa i år :)
|
Äh, det snöar väl inte mer än normalt. Dessutom så smälter ju allt :(
|
Jag får hoppas allt är borta till Söndag då man ska till Sverige, för så fort det kommer blåst eller snö funkar ju inget i det jävla u-land Sverige och så får man 10-20 tusen i extra omkostnader för taxi och hotellnätter.
|
Välkommen hem säger jag bara :D
|
Citat:
|
Välkommen bort då
|
Här i Malmö är det bara regn och blåst. Man får väl flytta till Norrland så man får riktiga vintrar :)
|
Regn och blåst i göteborg med.
Skulle dock inte förvåna mig om västtrafik ställer in turer ändå... |
Uppehåll och snöfritt i Stockholm, i vart fall på Kungsholmen
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Tåg som aldrig funkar, och första klass i tåg som i bästa fall motsvarar 5:e klass i verkligheten. Så ja 10 gånger nedgradering minst. Och att det snöar och kan blåsa är väl dock ingen nyhet men varje år så stannar halva Sverige så fort det blir lite extra snö. |
Vadå snöstorm i Stockholm? Det kom lite snöblandat regn tidigare idag, men storm? :p
|
Än så länge är det rätt så lugnt här uppe, men det börjar blåsa upp
Sen hur det blir imorgon återstår att se, men förmodligen blir det inte så farligt som det påstås här uppe... Skulle vara mer orolig om jag bodde nere i Skåne där det utfärdats klass 3-varning |
Citat:
Jag väntar bara på att någon blev "överraskad av snön" enligt blaskorna. |
Snön är hjärtligt välkommen till Skåne då jag har snöjour på helger! :D
|
Citat:
Sedan är Sverige ett land som slås ut helt för lite snö, folk utomlands måste tro Sverige är helt efterblivna. Sveriges beredskap och infrastruktur känns som något byggt med silvertejp. |
Citat:
|
Citat:
Vi i Sverige har väl snarare inställningen att snö och storm inte kan påverka oss (vilket det obv. kan till allra högsta grad) |
Citat:
|
Citat:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Edinburgh#Klimat Så där lär snö vara mindre vanligt, men i Sverige vet man ju att det kommer snö. Snö är en del av Sveriges klimat, men knappast i Edinburgh. Så sämsta exempel på länge. |
Britter? Jävla pajaser som kommer dundrade med helt (av snö) igensatta sommardäck och tror att de har fullgott fäste.
|
Citat:
|
Citat:
Kommer ihåg hur extremt rädda chaufförerna var för att köra i Edinburgh när det snöa, de är verkligen otroligt dåliga förare också... |
Citat:
|
Citat:
|
På tal om England det enda konstiga jag såg i London var kyckling överallt.
De hade kyckling burgare vart man än tittade. Toaletter som inte går att spola är också intressant, bäst att ta med sig bok då man inte kan spola 2 ggr och måste vänta länge. Även i flygplatsen är det likadant. |
Citat:
Tack. |
Citat:
Det konstigaste du sett måste väll ändå ha varit friterade snickers? |
Citat:
Tyckte bara kycklingen var konstig. Gick in på en asiatisk noodle restaurang, alla bord var ostädade. Började undrade om jag var i ett krigsdrabbad land. Märkte också alla radhus som hade rasat på utsidan. |
oj oj.. nu börjar stormen igen :eek:
11:09 igår och 11:49 idag intressant.. |
Ja ja. Det faller stora flingor i Stockholm men än så länge ligger inget kvar på marken.
|
Jag blir så trött på media. Minsta lilla så är det "kaos". Visst, det är lite jävligt på västkusten och nedåt Skåne men det hette förr "trafiksvårigheter" och inte "trafikkaos".
Kaospressen och Tala-ut-bladet borde de byta namn till... |
Här är ett bra exempel på exakt det jag menade: Snökaos i Leksand
I Leksand så säger de jag pratat med "jo det finns lite snö att skotta men det är inga problem" och samma sak säger Dala Airport. Mediakaos! |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Alla radhus är gråa och smutsiga ja... :S |
Citat:
Jag menar att utsidan/väggen på många radhus har fallit sönder, trasiga hus som ingen verkar vilja reparera. Sånt som man förväntar sig att se i fattiga länder, där de inte har råd med reparationer. |
Citat:
Men Sverige som inte har riktigt ägande rätt och har reglerad bostadsmarknad vilket är stor skillnad. Så äger du mark och hus gör du det på riktigt, och har 0 i boende kostnad typ. Men kanske inte råd göra renovering. Sverige ligger på sämsta placering över länder där faktiskt folk äger sin bostad på riktigt. Så det är inget konstig utomlands att hus varierar kraftigt på samma gata, sedan kyckling är väldigt vanligt här i Malta med. Men beror ju på Malta varit en koloni från UK en gång i tiden. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:25. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson