WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Domänkonto med gratis e-post? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1060042)

Danne Vendel 2013-12-04 13:03

Domänkonto med gratis e-post?

Hos citynetwork får man använda deras mailserver om man bara har en domän registrerad hos dom utan att betala mer än den årliga avgiften för domänen. Typ 10Gb per e-postkonto (max 25 st tror jag).

Tyvärr har dom enorma problem med sitt system. (Byggt av samma nissar som står bakom Bineros. Surprise?)

Binero och Loopia erbjuder INTE e-post (mer än vidarebefordran) med samma typ av konto.

Vet någon något webbhotell/registrar som gör (ja, förutom citynetwork då alltså)?

MusikMixen 2013-12-04 13:05

Måste faktiskt försvara de lite.
Deras e-post funktion fungerar utmärkt, iaf för min del. Jag kör med deras e-post för att skicka notifikationer, nyhetsbrev m.m utan några som helst större problem.

Vad är det för problem du har med utskicken?

Här kan du koppla din domän och använda outlooks (live.com) e-post http://www.domains.live.com/ ... Dock inget jag rekommenderar för en mötesplats där det skickas mycket e-post.

rauthing 2013-12-04 13:28

Vi har, sen får du väl kolla runt och se om det finns fler

Danne Vendel 2013-12-04 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av MusikMixen (Inlägg 20482383)
Måste faktiskt försvara de lite.
Deras e-post funktion fungerar utmärkt, iaf för min del. Jag kör med deras e-post för att skicka notifikationer, nyhetsbrev m.m utan några som helst större problem.

Vad är det för problem du har med utskicken?

Här kan du koppla din domän och använda outlooks (live.com) e-post http://www.domains.live.com/ ... Dock inget jag rekommenderar för en mötesplats där det skickas mycket e-post.

Nu frågade jag ju inte om andras erfarenhet av citynetwork och inte heller om man kan slussa mail vidare genom annan mailserver. Därför är ditt inlägg både irrelevant och onödigt.

Men för din skull: Jag använder inte deras mail över huvud taget. Men jag är dödstrött på att mitt användarkonto hos dom aldrig funkat fullt ut. Det är ALLTID något fel. Alltid.

Danne Vendel 2013-12-04 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av rauthing (Inlägg 20482384)
Vi har, sen får du väl kolla runt och se om det finns fler

Klart intressant. Tack! Återkommer.

MusikMixen 2013-12-04 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av Danne Vendel (Inlägg 20482388)
Nu frågade jag ju inte om andras erfarenhet av citynetwork och inte heller om man kan slussa mail vidare genom annan mailserver. Därför är ditt inlägg både irrelevant och onödigt.

Men för din skull: Jag använder inte deras mail över huvud taget. Men jag är dödstrött på att mitt användarkonto hos dom aldrig funkat fullt ut. Det är ALLTID något fel. Alltid.

Då missförstod jag dig. Eftersom du började med deras e-post så fattade jag det som att det handlade om deras e-posttjänst.. Lycka till i ditt finnande..

Danne Vendel 2013-12-04 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av MusikMixen (Inlägg 20482390)
Lycka till i ditt finnande..

Tack. Tror rauthings svar var spot on.
Schysst att du försökte i alla fall.

johan1234 2013-12-04 17:53

Hej Danne - vi patchade panelen i fredags och tyvärr gick den inte riktigt så väl som vi önskade och rullade tillbaka tills slut idag. Höjning av kvaliteten när det gäller panelen (ja vi och många andra kör med Atomia) har vi en ivrig dialog med leverantören och vi tror att de senaste månadernas jobb kommer falla ut i ett par riktigt välbehövliga uppdateringar i början på det nya året.

Så ytterligare förbättringar på gång... Tack för tålamodet.

tartareandesire 2013-12-04 17:56

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20482398)
Hej Danne - vi patchade panelen i fredags och tyvärr gick den inte riktigt så väl som vi önskade och rullade tillbaka tills slut idag. Höjning av kvaliteten när det gäller panelen (ja vi och många andra kör med Atomia) har vi en ivrig dialog med leverantören och vi tror att de senaste månadernas jobb kommer falla ut i ett par riktigt välbehövliga uppdateringar i början på det nya året.

Många andra? Det är väl "bara" ni, Binero och Crystone som kör Atomia än så länge? Surftown är på g med ett byte också iofs, de kanske också valt Atomia?

KristianE 2013-12-04 18:17

Telia kör också Atomia.

Danne Vendel 2013-12-04 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20482398)

Så ytterligare förbättringar på gång... Tack för tålamodet.

Tack för svar. Nu var ju min avsikt inte alls att det skulle bli en diskussion om citynetworks kvalitéer och jag inser nu att jag skulle ha struntat i min sarkastiska kommentar om er. My bad.

Men eftersom vi nu hamnat där i alla fall:

Jag förstår absolut era goda avsikter. Tacka fan för att ni vill ha ett system som funkar perfekt. Ni vill ju tjäna pengar genom att få nöjda och glada kunder! Ni är inga elaka skummisar som försöker blåsa folk genom att ta genvägar och tumma på kvalitén.

Tyvärr har ni (och Binero) tydligen anlitat ett företag som inte ens är i närheten av att klara av vad dom uppgett att dom kan. Under de senaste 15 åren har jag nog använt 25-30 webbhotell (både själv och å kunders vägnar) och har aldrig stött på en kontrollpanel som är lika värdelös och så mycket strul som med er (och Bineros).

Jag vet inte hur många gånger under de två år jag anlitat er som jag tvingats ringa/maila för att be er fixa inställningar och annat som jag ska kunna ordna själv i kontrollpanelen. Men inte kunnat för att det "blivit fel". Just nu har jag t.ex. åtskilliga gånger försökt ändra uppgifter i en domän utan att lyckas. Så jag bad er fixa det i ett mail.

Fick svar att "nu har vi fixat det, men det syns inte i din kontrollpanel. Vi kontaktar dig när vi ordnat detta". Det var två dygn sedan.

Jag känner inte till alla bakomliggande skäl. Och jag fattar inte att ni inte stämmer arslet av Atomia eller vad dom heter.

Men för min del kan jag inte "ha tålamod". Jag vill ha grejer som funkar.

Så, visst känner jag sympati för er på citynetworks (och Binero). Men jag har själv kunder som jag måste leverera till. Och då måste jag kunna lita på mina underleverantörer.

Livet är tufft.....

johan1234 2013-12-04 20:39

Oavkortat kommer några kunder i kläm när det strular som det gjorde vid denna uppdateringen. Så att de inte fick till det direkt för dig handlar helt om denna uppdatering som vi rullade tillbaka under dagen.

Det finns en del problem som vi är övertygade kommer fixas. Vi har noga valt bland alternativen - som även andra svenska företag har gjort - och det finns ett överväldigande stöd för detta system som vi tror i framtiden kommer skapa en väldigt god grund för våra kunder. Samtidigt hör jag vad du säger och förstår din frustration. Det är ett ungt system med en hel del som kan förbättras. Det, å andra sidan, kan de flesta system. ;-)

Absolut - du måste göra som du känner och vi stöttar dig i alla lägen - inklusive om du vill ha hjälp att flytta från oss.

Lycka till oavsett Danne!

KristianE 2013-12-04 21:24

För Atomia är detta ett guldläge eftersom de får sisådär hälften av de svenska webbhotellskunderna som försökskaniner under utvecklingsarbetet....

Danne Vendel 2013-12-05 08:19

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20482409)
Oavkortat kommer några kunder i kläm när det strular som det gjorde vid denna uppdateringen. Så att de inte fick till det direkt för dig handlar helt om denna uppdatering som vi rullade tillbaka under dagen.

Det finns en del problem som vi är övertygade kommer fixas. Vi har noga valt bland alternativen - som även andra svenska företag har gjort - och det finns ett överväldigande stöd för detta system som vi tror i framtiden kommer skapa en väldigt god grund för våra kunder. Samtidigt hör jag vad du säger och förstår din frustration. Det är ett ungt system med en hel del som kan förbättras. Det, å andra sidan, kan de flesta system. ;-)

Absolut - du måste göra som du känner och vi stöttar dig i alla lägen - inklusive om du vill ha hjälp att flytta från oss.

Lycka till oavsett Danne!

Tack.

Men det handlar inte om enstaka problem som uppstått de senaste dagarna utan ett extremt segt och opålitligt användargränssnitt där utvecklarna fokuserat på tonvis med "coola" ajax-effekter och flådig design (som inte ens funkat i alla moderna webbläsare) istället för enkelhet och snabbhet. Det handlar om att jag antagligen inte fått igenom mer än varannan ändring/inställning utan att få någon form av felmeddelande under de här två åren och varit tvungen att maila eller ringa er och bett er ordna saken "back end", osv.

Det tragikomiska är att jag hade testat Binero innan jag blev kund hos er och lämnade dom p.g.a. liknande skäl.

För min del är det ju ingen katastrof på något sätt. Jag bara flyttar någon annan stans (och ni förlorar inte särskilt mycket på det eftersom jag bara hade 10-12 domänkonton hos er). Ni har det värre eftersom ni sitter fast med problemet.

Så det är nog jag som ska önska er lycka till och inte tvärtom. ;-)

johan1234 2013-12-05 09:24

Citat:

Ursprungligen postat av Danne Vendel (Inlägg 20482435)
Tack.

Så det är nog jag som ska önska er lycka till och inte tvärtom. ;-)

:-)

Kör hårt Danne!

Danne Vendel 2013-12-20 19:45

Lite follow-up:

Eftersom jag alltid varit sån att jag hellre anlitar småföretag än stooora dominerande bolag så länge det inte kostar mig alldeles för mycket (jag köper hellre min mjölk hos Nisse eller Hassan även om det kostar 25 öre mer än på ICA eller Coop) tänkte jag anlita www.egensajt.se som föreslogs här: http://www.wn.se/showpost.php?p=20482384&postcount=3

Tyvärr verkar dom inte ha ordning på grejerna. Innan jag ens hunnit registrera en domän har jag råkat ut för captcha med felmeddelanden trots att ingen captcha funnits. Dom kräver bl.a. personnummer (captcha reagerar), men om man skiter i att fylla i så funkar det i alla fall.

Det finns inget sätt att skapa e-postkonto. Deras certifikat är tveksamt (webbläsaren protesterar). Långa stunder ligger deras sajt nere och är omöjlig att nå. Dom skickar länkar i e-post som inte leder någonstans utom till ett serverfel "Bad request".

Summa summarum: Detta är inte ett webbhotell eller domänregistrator som man ska lita på. Tyvärr.

Danielos 2013-12-20 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Danne Vendel (Inlägg 20483355)
Det finns inget sätt att skapa e-postkonto.

Stämmer inte, naturligtvis kan man skapa epostkonton, se tex: https://www.egensajt.se/kundcenter/k...article&id=178

Citat:

Ursprungligen postat av Danne Vendel (Inlägg 20483355)
Deras certifikat är tveksamt (webbläsaren protesterar). Långa stunder ligger deras sajt nere och är omöjlig att nå. Dom skickar länkar i e-post som inte leder någonstans utom till ett serverfel "Bad request".

Vi är just nu i en stor uppgraderingsfas där tillfälliga problem kan uppstå med själva huvudsidan, det tycker jag inte innebär att det inte går att lita på våra tjänster, som inte berörs av huvudsidans problem.

Hoppas du hittar ett webbhotell du tycker om och litar på och jag får säga som Johan på CN, lycka till och kört hårt! :)

Danne Vendel 2013-12-20 20:43

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20483357)
Stämmer inte, naturligtvis kan man skapa epostkonton, se tex: https://www.egensajt.se/kundcenter/k...article&id=178

Vi är just nu i en stor uppgraderingsfas där tillfälliga problem kan uppstå med själva huvudsidan, det tycker jag inte innebär att det inte går att lita på våra tjänster, som inte berörs av huvudsidans problem.

Hoppas du hittar ett webbhotell du tycker om och litar på och jag får säga som Johan på CN, lycka till och kört hårt! :)

Detta var nog ett av de mest arroganta och överlägsna svar jag någonsin fått från någon som driver ett webbhotell.

"Du har fel - vi har rätt".

Ska utveckla svaret imorgon.

Danne Vendel 2013-12-21 10:06

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20483357)

Jo alltså. Först bäst att klargöra att jag inte menade att ni skulle vara några skummisar när jag skrev att egensajt.se inte är att "lita på". Jag syftade bl.a. på det tekniska.

1. Jag tycker att det extremt oprofessionellt av ett webbhotell/webbdesignföretag att ha formulär som inte fungerar. Att glömma (?) lägga in själva captchaformuläret så att det poppar upp felmeddelanden oavsett vad man skriver in är så klantigt att det måste vara nåt slags rekord. Jag har aldrig sett det tidigare, någonsin.

2. Om ni var Microsoft och hade en webbplats med hundratusentals sidor och en databas på 100Gb skulle jag förstå om en "stor uppgraderingsfas" innebar strul. Absolut. Men ni har knappast varken Microsofts belastningen/trafiken eller mängden data som ska hanteras. Då uppgraderar man off-line, testar noggrannt och lägger ut den nya versionen i skarpt läge när den verkligen fungerar. Skulle den visa sig INTE hålla måttet, så lägger man ut den gamla versionen igen, åtgärdar felen i den nya off-line, och gör om proceduren tills allt är OK.

3. Igår (20 dec) försökte jag nå er webbplats åtskilliga gånger under förmiddagen utan att lyckas och fick bl.a. "Bad request". Alldeles nyss följde jag länken du gav: https://www.egensajt.se/kundcenter/k...article&id=178 och möttes fortfarande av ett felmeddelande, den här gången en 502 (Bad Gateway). Jag vet inte vad du menar med att det skulle vara "själva huvudsidan" (menar du index.php?) som inte fungerar, men jag får exakt samma felmeddelande oavsett vart jag försöker gå.

4. När jag väl kom i på er webbplats igår eftermiddag tillbringade nog 10 minuter med att leta efter en länk eller menyval med "skapa e-postkonto" eller liknande utan att lyckas. Tyvärr gick jag inte in och kollade någon FAQ vilket jag antagligen borde. Jag får väl ta på mig en del av ansvaret där. Men i min värld gömmer man man inte sådana uppgifter i en kunskapsbank och tvingar folk att klicka runt som galningar eftersom jag skulle tippa att nästan alla som har ett konto hos er även vill ha e-post.

5. Varje gång jag faktiskt lyckats komma in på er webbplats möts jag av en varning för att ert säkerhetscertifikat inte är OK. Jag bryr mig egentligen aldrig om sånt så länge jag "vet" vad det är för webbplats. Men i det här fallet blir jag bekymrad. Ni ska ju vara proffs på hosting och att just ni har ett felaktigt säkerhetscertifikat är ju faktiskt ganska pinsamt.

Detta tillsammans gav mig dåliga vibbar. Ni verkar vara ganska slarviga. Ditt svar, där du inte verkar vara intresserad av att ta ansvar för era misstag alls, gjorde knappast min uppfattning mer positiv.

God Jul!

KristianE 2013-12-21 10:27

Även jag fick samma problem nu när jag testade (okrypterat) www.egensajt.se.

502 Bad Gateway
nginx

Antagligen är det lastbalanseraren som fått fnatt. Jag skulle nog rekommendera er att
stänga av den för huvudsiten. Inte för att det är dåligt med lastbalansering utan om
det är en SPOF som strular så vill man inte att ens huvudsite ska strula samtidigt. Hur
ska användarna då kunna kolla upp kontaktuppgifterna?

Danielos 2013-12-21 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20483383)
Även jag fick samma problem nu när jag testade (okrypterat) www.egensajt.se.

502 Bad Gateway
nginx

Det felet får man från php-fpm som lägger av. Vi fick lite ddos som började igår.

Sedan är det inget fel på certifikatet, samt vi pratar inte om en liten uppgradering utan en successiv migrering till ett system som vi arbetat på i 2 år

KristianE 2013-12-21 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20483386)
Det felet får man från php-fpm som lägger av. Vi fick lite ddos som började igår.

Ok, ja DDoS är ju tyvärr ett tråkigt inslag i vår vardag.

Dock fick kunden samma fel som jag redan igår förmiddag. Hur lång DDoS fick ni, egentligen?

tartareandesire 2013-12-21 17:51

Jag var själv inte särskilt nöjd med EgenSajt när jag testade webbhotellet för något år sedan men till deras försvar så måste jag säga att även Binero, City Network och Surftown har alla varit tämligen usla på att genomföra omfattande förändringar av sina webbplatser och kontrollpaneler. De svenska webbhotellen är generellt mycket bra på hosting men de är inte direkt proffs när det gäller utveckling. Det omvända förhållandet hade ju varit mycket, mycket värre :)

Danielos 2013-12-21 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20483407)
Ok, ja DDoS är ju tyvärr ett tråkigt inslag i vår vardag.

Dock fick kunden samma fel som jag redan igår förmiddag. Hur lång DDoS fick ni, egentligen?

Den var ganska kort, men vi har haft huvudsidan på ett provisoriskt system medan vi implementerade en hel del nya saker den sista tiden, det är mestadels därför. Sedan att tartareandesire inte var så nöjd när han testade för något år sedan kan jag mycket väl förstå, jag skulle själv inte vara riktigt nöjd.

Saken är att vi hinner inte prioritera den gamla hemsidan med dess funktioner när vi samtidigt vill implementera den nya hemsidan med kontrollpanel så fort som möjligt, där en mängd nya roliga funktionaliteter kommer!

Några som snabbt kan nämnas är att kunden vid inläggning av domänen direkt väljer apache eller lighttpd samt version av php. Andra är att man kommer kunna slå av och på modsecurity och varnish med omedelbar verkan för varje domän, samt man kommer direkt i kontrollpanelen kunna se vilka php-skript som exekverar för långsamt och själv direkt kunna beställa fler php-processer.

Själva serverplattformen som alltid har fungerat utmärkt vad gäller upptid och prestanda är relativt lika, och det mesta gäller en helt ny kontrollpanel med nya funktioner och vi beräknar inte få någon svår övergång som många andra webbhotell har haft. Jag återkommer gärna när vi har en beta version på kontrollpanel så alla som vill kan testa :)

Yllas 2013-12-21 19:45

En sak som jag aldrig förstått mig på när det gäller egensajt är hur ni kan skryta om att ni har så bra prestanda m.m. men er egen sida är så sjukt trögladdad?

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20483409)
Den var ganska kort, men vi har haft huvudsidan på ett provisoriskt system medan vi implementerade en hel del nya saker den sista tiden, det är mestadels därför. Sedan att tartareandesire inte var så nöjd när han testade för något år sedan kan jag mycket väl förstå, jag skulle själv inte vara riktigt nöjd.

Saken är att vi hinner inte prioritera den gamla hemsidan med dess funktioner när vi samtidigt vill implementera den nya hemsidan med kontrollpanel så fort som möjligt, där en mängd nya roliga funktionaliteter kommer!

Några som snabbt kan nämnas är att kunden vid inläggning av domänen direkt väljer apache eller lighttpd samt version av php. Andra är att man kommer kunna slå av och på modsecurity och varnish med omedelbar verkan för varje domän, samt man kommer direkt i kontrollpanelen kunna se vilka php-skript som exekverar för långsamt och själv direkt kunna beställa fler php-processer.

Själva serverplattformen som alltid har fungerat utmärkt vad gäller upptid och prestanda är relativt lika, och det mesta gäller en helt ny kontrollpanel med nya funktioner och vi beräknar inte få någon svår övergång som många andra webbhotell har haft. Jag återkommer gärna när vi har en beta version på kontrollpanel så alla som vill kan testa :)

Danne Vendel 2013-12-21 19:49

Nu har jag redan valt bort egensajt.se p.g.a. tidigare redovisade skäl, så egentligen är ju ytterligare synpunkter från mig överflödiga. Men jag vill ändå ge Danielos några goda råd. Faktiskt väl menade:

Du skyller konsekvent ifrån dig. Men verkar inte förstå att det faktiskt är ni själva som skapat omständigheterna som du skyller på. Är du medveten om hur otroligt illa och fegt det ser ut?

Du undviker att besvara eller förklara kommentarer. Eller bara medge att ni klantat er. Blundern att ha en captcha i ett formulär men glömma att publicera själva captchan och ett fält där användaren faktiskt kan skriva in den har du inte ens kommenterat.

Att jag fått felmeddelande angående ert certifikat avfärdar du med "Sedan är det inget fel på certifikatet". Tycker du inte att det är märkligt att jag får varningen i så fall? Om någon skulle hamna på min webbplats och få samma varning trots att mitt certifikat är OK skulle jag bli ordentligt förvånad och vilja veta mer. Jag skulle ställa frågor för att kunna ringa in ett eventuellt problem. Att du bara konstaterar att ert certifikat är felfritt utan att ställa relevanta frågor får mig att misstänka att du känner till problemet.

Jag tog mig tid att beskriva problemen jag haft med egensajt.se: http://www.wn.se/showpost.php?p=20483381&postcount=19
Efter att jag skrev inlägget har du varit inne och kommenterat i tråden två gånger. Men just det inlägget har du undvikit att besvara och att inte svara på direkt riktade frågor/kommentarer är arrogant.

Ett par goda råd:

1. Ta ansvar för misstagen ni gör.
2. Fundera på att låta någon med bättre känsla för marknadskommunikation än du själv delta i forum som detta.

God jul!

Danielos 2013-12-21 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av Yllas (Inlägg 20483410)
En sak som jag aldrig förstått mig på när det gäller egensajt är hur ni kan skryta om att ni har så bra prestanda m.m. men er egen sida är så sjukt trögladdad?

Det beror på att vi inte tillräckligt har prioriterat huvudsidan, samt den har blivit seg pga kontrollpanelsfunktioner/webmail osv som ligger på samma server, det är bla detta vi ska göra bättre som jag skrev tidigare.

Danielos 2013-12-21 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av Danne Vendel (Inlägg 20483411)
Du undviker att besvara eller förklara kommentarer.

Jag har tänkt att svara, men ville ta tid att ge ett utförligt svar och inte hunnit med det, fast jag ska ge ett kort svar nu så länge.

Vi har som jag nämnt innan inte hunnit prioritera nuvarande hemsida med funktion och innehåll, då vi har fullt upp över öronen med det nya systemet samt certifikatet är det inte fel på som jag nämnde, dock kunde man tidigare få ett fel som hade med reverse proxy och varnish att göra som låg framför hemsidan tidigare.

Danielos 2013-12-23 13:56

Nu har jag haft lite mer tid för att kunna ge ett mer utförligare svar. Mycket av vad du har haft problem med borde ha lösts med vår support och inte här på wn, eftersom detta inte är något supportforum. Men jag ska ändå ta tid svara på de problem du tar upp:

1: Visst gjorde vi en miss med skapa konto formuläret, det berodde på att captcha aktiveras globalt på hela sajten och den var inte aktiverad när formuläret skapades. Sedan när captcha aktiverades globalt (på flera olika ställen) var vi inte medvetna om att det då också aktiveras på detta formulär.
2: Vi är en av de få webbhotell i Sverige som helt har skapat vårt eget system inkl. kontrollpanel med allt vad detta innebär. Det är ett gigantiskt arbete och vi kan inte förlita oss på att olika underleverantörers program fungerar som de ska så vi i lung och ro kan se till att vår huvudsida tex. fungerar till 100%. Det bör nämnas att vi har utvecklat en helt ny hemsida/kundcenter och gjort stora förändringar i grundfunktionaliteten på serverplattformen under en längre tid, och några av dessa funktioner finns inte ens på något annat webbhotell så långt vi vet.
(Se för mer information min förra post: http://www.wn.se/showpost.php?p=20483409&postcount=24)
Dock kan vi inte genomföra en uppgradering över en natt utan vi gör små, små ändringar och uppgraderingar steg för steg. Slutsteget på uppgraderingen sker något gång under nästa år. Hemsidan bör dock för närvarande fungera tillfredsställande. Vi har dock hela tiden ändå haft som högsta prio att kunders webbkonton och epostkonton ska fungera till 100% och då har vissa saker inte blivit prioriterade som fallet med hemsidan.
3: Du hade problem med badrequests och detta berodde på att vi just under några timmar flyttade på hela huvudsidan till en annan server, som du säkert märkter har vi inte dessa fel längre.
4: Man kan inte skapa ett epostkonto innan man har slutfört en transfer av sin domän, då din domän aldrig blev transferad till oss, så svaret på denna fråga var enklare.
5: Certifikatet är som det ska vara, dock hade vi inte fått till varnish/reverse proxy med modsecurity på ett bra sätt framför huvudsidan vilket gjorde att vi hade buggar med certifikatet. Detta har också blivit löst.

Slutligen vill jag säga att det är ju upp till dig att du inte väljer att inte använda våra tjänster, men det tråkiga är att du kritiserar oss öppet utan att ens ha provat på hur det fungerar med eposten, en tjänst som för övrig många av våra kunder är mycket nöjda med.
Hade du provat oss och sedan gett feedback hade din feedback varit mer trovärdig och nyttig, just nu tycker jag inte det är fallet. Du kallar det slarv och att vi inte tar ansvar utifrån ditt perspektiv, jag skulle hellre vilja kalla det innovativ förmåga och kreativitet, där man gör sitt bästa för att skapa något ovanligt bra och konkurrenskraftigt.

Sedan vill jag naturligtvis önska dig och er alla en riktigt God Jul! :)

Danne Vendel 2013-12-23 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20483503)
Hade du provat oss och sedan gett feedback hade din feedback varit mer trovärdig och nyttig, just nu tycker jag inte det är fallet. Du kallar det slarv och att vi inte tar ansvar utifrån ditt perspektiv, jag skulle hellre vilja kalla det innovativ förmåga och kreativitet, där man gör sitt bästa för att skapa något ovanligt bra och konkurrenskraftigt.

Ja du. Du verkar ha väldigt svårt att ta kritik. Föredrar istället att skylla på allt möjligt utan att begripa att de omständigheter du oftast skyller på är skapade av er själva. Ingen annan. Förstår du verkligen inte hur illa det ser ut?

Du anser att mina iakttagelser inte är "trovärdiga" för att jag gav upp efter att ha försökt registrera mig 5-6 gånger under ett dygn med ett formulär som sparkade bakut (captcha-felet) och lika ofta inte ens kunde nå er webbplats p.g.a. "bad request" och annat (som inte alls pågick "några timmar" som du skriver utan under minst ett dygn).

Dessutom tycker du inte att jag ska redovisa mina synpunkter "öppet" (dvs i det här forat).

Ganska pinsamt, faktiskt.

Och ja, för mig framstår ni som slarviga och det fick mig att välja bort er. Och efter att ha läst dina inlägg i den här tråden har jag fått ytterligare skäl.

God jul själv. Och, under helgerna, passa gärna på att fundera lite över hur din attityd att skylla ifrån dig och bemöta kritik kan uppfattas....

Danielos 2013-12-23 17:22

Citat:

Ursprungligen postat av Danne Vendel (Inlägg 20483516)
Ja du. Du verkar ha väldigt svårt att ta kritik. Föredrar istället att skylla på allt möjligt utan att begripa att de omständigheter du oftast skyller på är skapade av er själva. Ingen annan.

Men nu hänger jag inte med, vem är det nu jag skyller ifrån mig på, jag har ju bara svarat på dina punkter, vilket du hade efterfrågat och redovisat vilka fel vi har haft och vad det har berott på. Och när jag har gjort detta så är det för att jag har svårt att ta kritik? Ingen är perfekt, inte jag heller, men jag jobbar 16 timmar om dygnet och gör mitt bästa.

Citat:

Dessutom tycker du inte att jag ska redovisa mina synpunkter "öppet" (dvs i det här forat).

Du får gärna redovisa vad du vill men många av dina problem hör hemma i direkt kontakt med vår support, det normala hade varit tycker jag, att du hade kontaktat oss efter det andra eller tredje misslyckande att försöket att registrera sig.

Yllas 2013-12-23 18:33

Tycker nästan att du börjar bli pinsam i din smutskastning mot Daniel, han besvarar din kritik och dina åsikter på ett helt normalt sätt.
Tycker inte han har taggarna ut på något sätt.
Ser inte hur saken kan bli bättre av att han skulle svara:
"Förlåt förlåt vi har gjort fel och ska åtgärda det. Förlåt att vi inte kunde tillfredsställa dig just vid det tillfället."
Finns det en förklaring av att man flyttar sin sida tex så är det ju det som är förklaringen till varför det blivit fel....

Tycker nästan du ska be om ursäkt.

Citat:

Ja du. Du verkar ha väldigt svårt att ta kritik. Föredrar istället att skylla på allt möjligt utan att begripa att de omständigheter du oftast skyller på är skapade av er själva. Ingen annan. Förstår du verkligen inte hur illa det ser ut?

Du anser att mina iakttagelser inte är "trovärdiga" för att jag gav upp efter att ha försökt registrera mig 5-6 gånger under ett dygn med ett formulär som sparkade bakut (captcha-felet) och lika ofta inte ens kunde nå er webbplats p.g.a. "bad request" och annat (som inte alls pågick "några timmar" som du skriver utan under minst ett dygn).

Ganska pinsamt, faktiskt.

Och ja, för mig framstår ni som slarviga och det fick mig att välja bort er. Och efter att ha läst dina inlägg i den här tråden har jag fått ytterligare skäl.

God jul själv. Och, under helgerna, passa gärna på att fundera lite över hur din attityd att skylla ifrån dig och bemöta kritik kan uppfattas....

Danne Vendel 2013-12-23 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av Yllas (Inlägg 20483527)
Tycker nästan att du börjar bli pinsam i din smutskastning mot Daniel, han besvarar din kritik och dina åsikter på ett helt normalt sätt.
Tycker inte han har taggarna ut på något sätt.
Ser inte hur saken kan bli bättre av att han skulle svara:
"Förlåt förlåt vi har gjort fel och ska åtgärda det. Förlåt att vi inte kunde tillfredsställa dig just vid det tillfället."
Finns det en förklaring av att man flyttar sin sida tex så är det ju det som är förklaringen till varför det blivit fel....

Tycker nästan du ska be om ursäkt.

"Smutskastning"? :-o

Jag tycker nog att jag bidragit med ganska konstruktiv och konkret kritik och några allmänna synpunkter utan att vara elak på något vis (finns ju inte ens skäl till det).

Men om någon tagit illa vid sig så ber jag gärna om ursäkt för att jag uppfattar egensajt.se som slarviga, att jag tycker att Danielos har svårt att ta kritik och anser att mina synpunkter inte är "trovärdiga" osv.

Kontentan är i alla fall att jag håller fast vid min uppfattning, undviker dom i fortsättningen och inte gärna rekommenderar dom till andra.

Är det OK?

Danielos 2013-12-27 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av Danne Vendel (Inlägg 20482382)
Tyvärr har dom enorma problem med sitt system. (Byggt av samma nissar som står bakom Bineros. Surprise?)

Citat:

Ursprungligen postat av Danne Vendel (Inlägg 20483529)
Kontentan är i alla fall att jag håller fast vid min uppfattning, undviker dom i fortsättningen och inte gärna rekommenderar dom till andra

Den största anledningen till att jag personligen inte kan ta till vara på din kritik är att den är alldeles för onyanserad, det handlar inte om att du tar fram dåliga och bra sidor utan du tar ju helt och hållet fram negativa sidor, inte bara hos oss utan även Bineros och CN. Du håller inte med om en enda sak som kan försvara varför vi hade de problem du beskrev tidigare. Du t.om. kritiserade mig för att jag inte svarade inom för dig en bestämd tid, och jag förklarade då varför jag inte hade gjort det. När jag sedan tog mig tid för att förklara de fel du upplevt, fortsatte du att tom. kritisera och säga att jag skyller ifrån mig, på vem då får jag då fråga? På vår leverantör?

Du kritiserar alla webbhotell du har provat enligt det du har beskrivet i denna tråd och det skulle då vara intressant att få veta vilket webbhotell du rekommenderar i så fall?

Danne Vendel 2013-12-30 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20483653)
Den största anledningen till att jag personligen inte kan ta till vara på din kritik är att den är alldeles för onyanserad, det handlar inte om att du tar fram dåliga och bra sidor utan du tar ju helt och hållet fram negativa sidor, inte bara hos oss utan även Bineros och CN. Du håller inte med om en enda sak som kan försvara varför vi hade de problem du beskrev tidigare. Du t.om. kritiserade mig för att jag inte svarade inom för dig en bestämd tid, och jag förklarade då varför jag inte hade gjort det. När jag sedan tog mig tid för att förklara de fel du upplevt, fortsatte du att tom. kritisera och säga att jag skyller ifrån mig, på vem då får jag då fråga? På vår leverantör?

Du kritiserar alla webbhotell du har provat enligt det du har beskrivet i denna tråd och det skulle då vara intressant att få veta vilket webbhotell du rekommenderar i så fall?

Hade bara tänkt strunta i den här tråden, men såg ditt svar och kan bara inte låta bli att kommentera i alla fall.

Jag har sällan sett någon skylla ifrån sig så till den milda grad som du gör. Din attityd att "du/ni har rätt, andra har fel" är beklämmande och jag är ÄNNU gladare att jag valde att inte bli kund hos er.

Ni har klantat till det på flera sätt. Svaren du ger är att det berott på än det ena och än det andra. Men fattar samtidigt inte att i alla fall hälften av felen berott på omständigheter du/ni själv skapat.

"Vi har jobbat två år med detta" svarar du som ursäkt för att enkla svarsformulär inte funkar. Det gör mig ju bara ännu mer bekymrad över er kompetens. Hur ni kan jobba så länge med ett system (som ju inte direkt är på NASA-nivå) och ändå inte kolla enkla buggar och få det att funka är faktiskt ganska graverande.

Framförallt att ni inte orkar testa grejerna internt innan ni går ut i skarpt läge. "Hoppsan, vi hade ingen aaaaning om att captchafunktionen var applicerad på alla formulär".

Men. Det är faktiskt OK. Alla är människor. Ingen är felfri, i synnerhet inte jag. Och jag har därför aldrig haft problem med att andra också gör misstag.

Då infinner sig kravet/behovet att man ska ha tillräcklig ödmjukhet och självinskt och kunna respektera berättigad kritik. Alltså: Om man trampat i klaveret och gjort klantiga misstag, då pekar man inte åt alla möjliga håll, levererar ointressanta tekniska orsaker och försöker urskulda sig. Man säger "det var klantigt gjort av oss, medges. Hoppas det inte orsakade för mycket krångel".

När jag nu kritiserar er fortsätter du på den inslagna vägen. Du stoppar fingrarna i öronen och bestämmer dig för att kritiken inte ska tas på allvar för att den inte svarar upp mot de obegripliga "regler" som du/ni satt upp.

Kritiken är, enligt dig, "onyanserad". Därför bryr du dig inte om den. Jag kollade runt på er webbplats alldeles nyss och hittade ingen som helst reservation mot att eventuella synpunkter från era kunder måste vara "nyanserade" för att ni skulle ta den på allvar.

Berätta därför för mig (och andra) exakt vad du menar med vad "nyanserad" och "onyanserad" är. Och varför annan form kritik inte anses värd att beakta? Ska era kunder vara nätverkstekniker och göra djupa analyser av felen för att tas på allvar? Om kunden Svenne har problem och uttrycker sig på normalsvenska utan att ha en aning om era privata definitioner av "nyanserad" eller "onyanserad" så skiter ni alltså i hans kritik?

Begriper du hur korkat det låter? Hur du uppfattas av folk som läser vad du skriver?

Nästa skäl till att du inte bryr dig ett skvatt om min kritik är för att jag i den här tråden även haft synpunkter om Citynetwork och Binero. (Nu skulle jag haft en sån där emoticon som "slår-mig-själv-i-pannan").

"Han sa att Pelle, Nisse och Olle var dumma. Men eftersom han sa att Pelle och Nisse är dumma så är Olle inte alls dum". Jösses....

Slutligen: Jo. I en tråd som i grunden postats för att bl.a. lufta kritiska åsikter om olika webbhotell ligger det i sakens natur att det luftas kritiska åsikter om olika webbhotell. Vad hade du väntat dig? Att jag skulle recensera olika recept på hallontårta?

Jag önskar dig och ditt (?) företag lycka till. Ärligt. Men jag tackar min lyckliga stjärna för att jag inte blev kund hos er. Och jag kommer givetvis att avråda andra från att bli det.

Gott Nytt År!

Danielos 2013-12-31 00:31

Imponerade babblande runt omkring några fel som du uppenbarligen har blåst upp till bristningsgränsen, varför ska jag lyssna på kritik på problem som redan är åtgärdade menar du?

Men tyvärr förvånar mig inte ditt svar, och eftersom du slänger dig med ord som korkat (vilket jag upplever som nervärderande) så tror jag att något mer ligger bakom din attityd. Andemeningen i det du skriver i denna tråd känns inte bra och jag upplever det som destruktivt generellt sätt, så det känns som du borde rannsaka dina motiv och inställning lite bättre. Ärligt talat så förstår jag inte vad du vill bevisa eller vart du vill komma....

Danielos 2013-12-31 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av Danne Vendel (Inlägg 20483780)
Jag har sällan sett någon skylla ifrån sig så till den milda grad som du gör. Din attityd att "du/ni har rätt, andra har fel" är beklämmande och jag är ÄNNU gladare att jag valde att inte bli kund hos er.

Jag vet inte riktigt hur du får ihop det, jag har aldrig sagt att du har fel, eller att du inte har haft de fel du har haft, jag har ENBART redovisat orsaken till felen, och svar JA, jag anser att vi har en hög arbetsbelastning generellt för vårt nya system som ska implementeras under nästa år, samt underhåll av vår nuvarande egenutvecklade plattform som håller hög prestanda, och jag anser detta var en av några rimliga orsaker till att vi inte hunnit med att testa så att fel inte finns på hemsidan. Och ja sa ju tom att det var en miss av oss med captchan på formuläret. Jag när jag säger onyanserat menar jag att du enbart tar upp allt negativt, inkl. angående mig personligen utan att lyfta fram en enda positiv sak eller möjlig ursäkt för de fel du stötte på, och som sagt. Jag har aldrig sett någon tidigare på wn såga ett webbhotell till den milda grad pga fel på huvudsidan som du gör utan att ens blivit kund, och då har jag varit medlem här väldigt länge.

autosvar 2013-12-31 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20483789)
du enbart tar upp allt negativt, inkl. angående mig personligen utan att lyfta fram en enda positiv sak

Någonting säger mig att avståndet mellan er inte varit fullt så stort om ni pratat över en fika....

Rvn 2014-01-03 01:04

Detta får nog bli WN humortråd 2013 :-D

tartareandesire 2014-01-05 11:32

Låser tråden, ni får fortsätta diskussionen via PM om ni önskar :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson