![]() |
50st svenska c-klasser eller mer?
Satellitfabriken.se har idag 379st unika svenska c-klasser men behöver mer! Kan du hyra ut så var vänlig att skicka ett PM med priser. Ipnumren ska användas till Wordpresshosting, ej epost.
mvh Anders |
Lycka till att kunna motivera alla dessa nät till RIPE.
Hint.. SEO är ingen giltig motivering. Inte ens SSL är det längre. |
Gå över till ipv6????
|
Citat:
Mvh Anders |
Citat:
Mvh Anders |
tja jag multihomar via telenor/bahnhof ipv6/48 nät nu och det är ju några milljarder ips. Jag har ju kvar några ipv4 /23 nät men jag tror jag behåller dessa tills jag går i pension. En nyfiken fråga är dock vad betalar du för ip nät?
|
Citat:
Mvh Anders |
Ursäkta att man är viktigpetter, det finns inget som heter c-klass nät längre.
Man slutade att definera nät i A,B,C,D,(E) klasser 1993. Det är 20 år sedan... OT: Det är med att leta ipadresser i olika /24 nät, är det inte den största SEO myten av dem alla? |
Citat:
Mvh Anders |
Vi får varje vecka minst några mail om folk som vill köpa och hyra IPv4 nät, högt värde på dom idag.
Nog delvis en myt, men har man många egna "spam" sidor som länkar till varandra och alla ligger på samma IP lär det inte vara så uber. |
Haha. IP är nya bitcoins!
Glad att jag samlat på mig några tusen nu. Olika "C-adresser" verkar bara folk med icke rent mjöl i påsen ha. Scrapers, spammare eller andra sätt där de försöker undvika blockeringar där ett helt /24 i följd blir blockat för deras elakheter. |
Citat:
Mvh Anders |
Vi hyr gärna ut prestanda och infrastruktur.
Men för att inte fragmentera våra IP-nät så delar vi inte ut massa IP på olika C-nät. |
Citat:
|
Citat:
Mvh Anders |
Har man en gång fått adresser så antar jag man får ha dom kvar och använda dom fritt. Nya regler gäller väl bara nya ansökningar så att "låna" eller köpa adresser precis som i det här fallet borde väl vara ok. Här finns ju förhoppningsvis pengar att tjäna för den som tidigare fått massa adresser. Sen är det väl tveksamt om man verkligen får använda dom i SEO syfte men jag tror inte att det är totalt utanför reglerna även fast många kallar det för "underground hosting".
|
Citat:
|
Tycker att lägga beslag på många C-nät för SEO:ing är att missbruka systemet.
Nyttjandegraden kan knappast liga på mer än fåtal procent. Dessutom har man ju bevisat om och om igen att kvalité står framför kvantité. Google flaggar lätt dessa IP-nät med sina korreleringsverktyg så att allt som hostas där får sämre scoring. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:53. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson