WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Överlåtelse hos Binero (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1059789)

sioustis 2013-11-12 17:35

Överlåtelse hos Binero
 
Skickade in påskrivna blanketter den 22/10, fortfarande efter 3v tid har domänen inte överlåtits till den nya ägaren. Fick mejl den 25/10 där de beklagar sig över att personalen drabbats av plötslig sjukdom, men efter 3 veckor borde väl de ha fixat någon ersättare.

Brukar det dröja så här länge för en överlåtelse?

altruixm 2013-11-12 17:42

Tre veckor är helt uppåt väggarna imo. Jag gjorde en överlåtelse nyligen via City Network och det tog ca ett dygn.
Se även http://www.wn.se/showpost.php?p=20480723&postcount=10

tartareandesire 2013-11-12 17:57

Jag har själv gjort två överlåtelser genom Binero de senaste månaderna. Den första tog fyra dagar från inskickad blankett till godkännande. Den andra tog 22 dagar (ungefär samtidig med din). Oavsett sjukdomen så kan jag väl personligen tycka att mer än en person på företaget bör kunna godkänna överlåtelseblanketter, i synnerhet när de bryter mot villkoren som registrar i det här fallet.

sioustis 2013-11-12 21:09

Citat:

Ursprungligen postat av altruixm (Inlägg 20480911)
Tre veckor är helt uppåt väggarna imo. Jag gjorde en överlåtelse nyligen via City Network och det tog ca ett dygn.
Se även http://www.wn.se/showpost.php?p=20480723&postcount=10

Ja det är det onekligen. Tack, ska kontakta .se nu med det samma.

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20480914)
Jag har själv gjort två överlåtelser genom Binero de senaste månaderna. Den första tog fyra dagar från inskickad blankett till godkännande. Den andra tog 22 dagar (ungefär samtidig med din). Oavsett sjukdomen så kan jag väl personligen tycka att mer än en person på företaget bör kunna godkänna överlåtelseblanketter, i synnerhet när de bryter mot villkoren som registrar i det här fallet.

Trist att det ska ta så lång tid. Precis som du säger, så förväntade jag inte mig att få vänta mer än 3 veckor pga någon på företaget blivit sjuk..

Binero 2013-11-13 08:44

Vi ber om ursäkt. Vår registryavdelning drabbades av akut och plötslig sjukdom och den supporttekniker som assisterar registry hann inte med att ensam lösa allt tillräckligt fort, tyvärr. Vår registryavdelning är fulltalig igen och betar av ärenden så fort de hinner.

Vi håller helt med om att tre veckor inte är acceptabelt, det är heller inte så lång tid en överlåtelse normalt tar hos oss.

PM:a gärna vilken domän det rör sig om, så ska jag se vad jag kan göra för att snabba på processen.

MVH
Christer

sioustis 2013-11-14 22:53

Tack för hjälpen Christer och Sara på registry-avdelningen!
Allt i sin ordning.


Citat:

Ursprungligen postat av Binero (Inlägg 20480946)
Vi ber om ursäkt. Vår registryavdelning drabbades av akut och plötslig sjukdom och den supporttekniker som assisterar registry hann inte med att ensam lösa allt tillräckligt fort, tyvärr. Vår registryavdelning är fulltalig igen och betar av ärenden så fort de hinner.

Vi håller helt med om att tre veckor inte är acceptabelt, det är heller inte så lång tid en överlåtelse normalt tar hos oss.

PM:a gärna vilken domän det rör sig om, så ska jag se vad jag kan göra för att snabba på processen.

MVH
Christer


tartareandesire 2013-11-15 00:19

Det är dock inte bara domänöverlåtelserna som tar tid på Binero just nu. Svarstiden hos supporten har blivit allt sämre tycker jag. Har väntat i tre dagar på svar i ett brådskande ärende och i telefonsupporten var det lång kö bägge gångerna jag prövade att ringa.

Binero 2013-11-15 09:02

Vi ber om ursäkt. Vi har gjort en omorganisering när det gäller just ekonomiärenden vilket tyvärr har lett till att vi just nu ligger lite efter med just de ärendena. Vi kommer mycket snart vara ikapp också med dem.

Med det sagt, du kan själv redigera dina fakturor i kontrollpanelen så länge de inte är förfallna.

MVH
Christer

tartareandesire 2013-11-15 09:26

Fjorton minuter efter ditt inlägg här fick jag svar från supporten, det var en slump förmodar jag :) Jag är oavsett ganska nyfiken på vad en "omorganisering av ekonomiärenden" innebär i praktiken och vad som gör att man inte under en sådan kan hantera supportärenden på ett normalt sätt? Det låter mer som en politiskt korrekt bortförklaring. Att saker och ting tar tid ibland har jag full förståelse för men tomma bortförklaringar är jag allergisk mot.

När ni har långa väntetider på domänöverlåtelser och ekonomiärenden så vore det ju också bra om ni kommunicerade detta i exempelvis er blogg (som väl du själv har en del att göra med antar jag?) så man vet om problemen. För mig är det lika relevant som "vanlig" driftinformation och jag tycker alla webbhotell borde göra på samma sätt.

Binero 2013-11-15 10:03

Vi är också allergiska mot tomma bortförklaringar, därför använder vi inte sådana. Vi har separerat ekonomisupport från tekniska frågor och sorteringen av ärenden är inte riktigt perfekt ännu. Därför har vår supportmedarbetare som sköter ekonomiärenden fått fler ärenden på sitt bord än vad som hunnits med. Just ditt ärende borde hanterats direkt i stället för att slussas vidare till exempel.

Din feedback är noterad, tack för den. Det är riktigt att det är undertecknad som sköter våra sociala kanaler (mestadels, jag har nyligen fått en kollega som hjälper mig). Vi tar med oss din synpunkt när vi ser över hur vi informerar utåt.

MVH
Christer

tartareandesire 2013-11-15 12:03

Citat:

Ursprungligen postat av Binero (Inlägg 20481109)
Vi är också allergiska mot tomma bortförklaringar, därför använder vi inte sådana. Vi har separerat ekonomisupport från tekniska frågor och sorteringen av ärenden är inte riktigt perfekt ännu. Därför har vår supportmedarbetare som sköter ekonomiärenden fått fler ärenden på sitt bord än vad som hunnits med. Just ditt ärende borde hanterats direkt i stället för att slussas vidare till exempel.

Vore det inte smartast att då börja med att helt enkelt bara lägga in en select där man själv får välja mellan ekonomi och teknisk support? Det hade inte behövts mer än en förändring i html-koden och en if-sats så hade problemet varit löst men det är väl Atomia som sätter käppar i hjulen som vanligt förmodar jag? Annars hade det låtit sig göras på en kafferast :)

Binero 2013-11-15 13:37

Nja, vad vi definierar som ekonomi respektive teknik är inte nödvändigtvis samma gränsdragning som alla våra kunder använder. Dessutom behöver vi ha en flexibel indelning så att vi lätt kan flytta ärenden mellan korgar när delproblem är lösta.

Så det är inte riktigt så enkelt.

MVH
Christer

tartareandesire 2013-11-15 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av Binero (Inlägg 20481143)
Nja, vad vi definierar som ekonomi respektive teknik är inte nödvändigtvis samma gränsdragning som alla våra kunder använder. Dessutom behöver vi ha en flexibel indelning så att vi lätt kan flytta ärenden mellan korgar när delproblem är lösta.

Så det är inte riktigt så enkelt.

MVH
Christer

De flesta av era kunder borde väl ändå kunna avgöra att ett fakturaärende ska till ekonomi och ett problem i kontrollpanelen ska till teknisk support? :) Det är ju det valet man gör i telefonsupporten också. Supporten bör vara fokuserad mot kunderna och inte er själva. Då känns det rimligt att låta de som vill välja göra detta. Det bör ändå bli färre fel på det viset än vid en automatisk filtrering av ärenden vilket det handlar om nu förmodar jag?

Binero 2013-11-15 14:26

Det är aldrig de enkla valen som ställer till det, utan snarare ärenden i gränslandet eller med flera problem i ett ärende. Telefonsupport är lite en annan sak, eftersom det hanteras direkt, oavsett ärendets karaktär.

Vi har både en automatisk och en manuell taggning av ärenden. Men problemet du fick uppleva ska inte hända igen, det var fråga om en "barnsjukdom" med separeringen av olika typer av ärenden.

MVH
Christer

tartareandesire 2013-11-15 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av Binero (Inlägg 20481155)
Det är aldrig de enkla valen som ställer till det, utan snarare ärenden i gränslandet eller med flera problem i ett ärende. Telefonsupport är lite en annan sak, eftersom det hanteras direkt, oavsett ärendets karaktär.

Jo, men sådana ärenden bör väl ändå vara i klar minoritet hos er? Automatisk filtrering lär bli fel fler gånger än kundens medvetna val. Åtminstone så borde ni ha insett detta i förväg och testat filtreringen innan den används live - ett generellt tips inför större ingrepp i produktionsmiljön i framtiden.

Binero 2013-11-15 15:07

Som jag sa har vi både en manuell och automatisk filtrering. Vi förlitar oss inte på ett enda system.

MVH
Christer

tartareandesire 2013-11-15 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av Binero (Inlägg 20481157)
Som jag sa har vi både en manuell och automatisk filtrering. Vi förlitar oss inte på ett enda system.

MVH
Christer

Ja, men du sa ju precis att ekonomi fått väldigt många fler ärenden än normalt just på grund av er nya separering mellan ekonomi och teknik. Då måste det väl ändå bero på en automatisk filtrering som gått snett?

Om ni även fortsatt har en manuell filtrering så kan väl ändå kunder som vill få skicka rätt direkt?

Binero 2013-11-15 16:22

Det är som jag sa en kombination av automatisk och manuell filtrering som inte fungerat perfekt, tyvärr. Vi ber om ursäkt för det.

MVH
Christer

tartareandesire 2013-11-15 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av Binero (Inlägg 20481167)
Det är som jag sa en kombination av automatisk och manuell filtrering som inte fungerat perfekt, tyvärr. Vi ber om ursäkt för det.

MVH
Christer

Ja, men den manuella filtreringen gjordes väl tidigare också förmodar jag? Den kan ju knappast hinna gå så fel innan den avbryts... I så fall innebär det ju att ni själva är betydligt sämre att avgöra vart supportärenden ska än kunderna :)

Binero 2013-11-15 17:29

Nej, tidigare gjordes varken manuell eller automatisk filtrering. Alla supportärenden var bara supportärenden. Så det handlar om att finslipa båda delar.

MVH
Christer

Johnny Viking 2013-11-26 20:54

Jag har överfört en domän till er och betalat förnyelse.

Nu är domänen låst och det står:
Ej överförd
Åtgärden överskred tidsgränsen

Men WHOIS säger att domänen är hos Binero.

Supporttelefonen är helt avstängd (idag).

Ingen svarar på mail (idag).

Johnny Viking 2013-11-26 21:35

Som alltid precis efter att man klagat så kommer man fram på telefon, lagom till Zzzzz... tack! :)

Men fixa er förbannade Kontrollpanel! Nått allvarligt fel på den. Den har hängt sig ett flertal gånger tidigare då man måste skicka mail eller ringa support.


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson