![]() |
Hemsida med VÄLDIGT bra intäkter säljes.
Tjabba, säljer nu iväg min hemsida med tillhörande Facebooksidor. ALL trafik kommer från Facebooksidorna. Hemsidan har sedan augusti ifjol dragit in nästan 300.000 SEK. Dock mer på senare tid då jag under årets lopp köpt fler Facebooksidor.
Det som säljs är alltså: Hemsidan med tillhörande domän. Runt 20 stycken svenska Facebooksidor även några finska. 10.000 - 250.000 likes. Pris: Bud. |
Vad är det för niche och hur mycket tjänar sidan i månad? Vilka utgifter har den?
Hur många likes är det på fb sidor totalt tillsammans? |
Frågor besvaras i PM.
|
Är sajten fortfarande till försäljning? Får inga svar på mina pm.....
|
Sidan är fortfarande till salu, kommer skicka ut ett dokument med information till alla intressenter i helgen. Har haft mycket i skolan i veckan och därför inte hunnit svara. / Kevin
|
"Har haft mycket i skolan"
Grattis, inte alla som lyckas när de är unga. Skicka mer info via PM tack. |
Väljer att behålla sidan då buden varit långt ifrån det begärt / Kevin
|
Har även jag PM:at, inget svar
|
Säljare är ganska dum då han svarar inte via pm. Vilken troll har du inge intresse att sälja varför startar du tråd då???
|
Möjligtvis har han fått 5-10 bud och de alla har legat på någorlunda samma prisnivå, medans säljaren hade förväntat sig 20 gånger högre. Antingen att säljaren fått för sig att den varit värd mer, eller att rätt köpare inte finner sig på detta forum.
|
Har fått bud som motsvarar 3-4 gånger månadsintäkten vilket jag tycker är för lite, då behåller jag den hellre själv.
|
Kan du skicka dokumentet med information till mig i helgen när du får tid?
|
Citat:
|
Skicka gärna ett PM med info om sajten till mig, Om sajten är fortfarande till salu.
|
svårt att buda seriöst....
...när man inte får ta del av br/rr eller liknande som redovisar kostnader/intäkter trots att man efterfrågat detta.
|
Citat:
|
Citat:
|
Jag fick inte ens ett meddelande ;)
|
Citat:
|
Sidan är som sagt inte till salu längre, admin kan låsa tråd. Tack till alla som visat intresse och ber om ursäkt till de jag inte har hunnit svara. / Kevi
|
Citat:
|
Ja, 300 000 SEK för en 17åring är nog inte helt fel, om siffran stämmer :)
Citat:
|
Citat:
|
150. 000kr kvar efter skatt blir det. Helt ok för en 17 åring kille som går i skolan.
|
Citat:
Ha en fortsatt trevlig kväll allihopa! |
Killen vill inte ens sälja den han vill bara skryta lite, tror han förvänta sig bud på 7 siffror :D
|
Tycker det är beundransvärt av Kevin att ha skapat en sådan lukrativ sida vid en sån ung ålder. Man kan se en tendens att det är den yngre generationen som har lyckats monetärisera social medier bäst, såsom fb, instagram osv.
Grymt bra jobbat och hoppas du får vad du begär!! |
Citat:
|
När man växer upp tänker man på fler saker såsom om man bryter mot regler på sociala sidorna, har jag rättigheter på alla bilder jag publiceras på min webbsida osv.
Enklare när man var ung och naiv och trodde allt var gratis. Ingen aning vilken sida som avsågs att säljas, men har sett alltför många liknande fall som det jag beskriver. |
Citat:
|
Citat:
|
smått otroligt hur mycket skit folk ska skriva i andras säljtrådar
|
Det är för att detta är ett forum och inte en köp och säljplats
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:02. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson