![]() |
Åsikter välkomnas på en sida med öppettider
Hej!
Idag lanserar vi oppettider.nu, och med det välkomnas också all typ av feedback. Vi är intresserade att höra era åsikter om allt möjligt, idén, utseendet, funktionaliteten, vad saknas, vad tycker ni är bra m.m. Länk -> http://goo.gl/IwTB2Q |
Bra, nästan prefekt tjänst som behövs!
Det finns två saker som jag har hittat som måste fixas. 1. När man är inne på en affär så blir sökrutan för hög. (t.ex. http://oppettider.nu/coop-extra-eslov) 2. Om man går in på domän.se/Nagon-affar så får man inget felmeddelande eller något, sidan bara visa blank information. Fixa gärna till information/kontakt/annons sidorna :) |
Riktigt snyggt. Bra gjort!
|
Tack för era synpunkter hittills! Vi ska åtgärda dessa nu under kvällen!
|
Jag är nöjd :)
|
Väldigt snygg sida :)
|
Tack Jimmyas!
|
Hej,
Tycker också att startsidan är lite småtrist på något sätt (strikt designmässigt). Kanske skulle det funka att enbart byta bakgrunden bakom "När stänger det"??! MEN, tjänsten som sig är suverän! Mycket bra SÖK med "realtidssvar". Ps. Kan ni lägga in alla öppettider beträffande ön Koh Samui också? (skämt) |
Jag håller på och funderar på hur jag skall kunna liva upp sidan med lite färger, men det är svårt med en sida som denna. Finns ju liksom inte så mycket att ändra, förutom det du sa Captain.
Några fler tips? :) haha, det är lugnt, jag lägger till det manuellt! ;) |
Vet inte riktigt hur ni tänkte med prissättningen, annars ser det bra ut...
|
Tack Tsprit :)
Vad anser du är ett godkänt pris? |
Riktigt bra jobbat :) Sökfunktionen funkar super nu vilket är det viktigaste imo. Inget direkt att klaga på.
|
Gillar sidan men jag håller med om att den känns lite trist
Funderar på vad som skulle kunna "liva upp". Har du testat med att ha snabblänkarnas ikoner och text i samma blå färg som kartnålarna i headern? Om de får lite färg kanske de skulle kunna få följa med på alla sidor - och med det ge dem lite färg. |
jag tänkte se om det kanske blir lite mer liv om jag gör kartan i riktig färg, istället för den halvgråa färgen som jag har gjort den i nu.
|
Snyggt upplägg, lite trista färger som någon sagt. Men spelar ingen större roll då det är funktionen man vill åt.
Gillar snabbvals funktionen, men varför är inte öppettiderna synliga redan i första läget. Tröttsamt att behöva gå in i varje resturang och kolla om det är öppet. Lägg även in funktionen "visa endast resturanger som är öppna" och en super smidig mobilanpassning så är ni garanterat i hamn! |
Tack för tipsen Jonas! :)
|
Citat:
Jag är en av grundarna, och kan svara på varför öppettiderna inte är synliga redan i första läget. Det var faktiskt en funktion som fanns, men som jag valde att ta bort. Dels för att vi vill att besökarna är aktiva på sidan, men också för att öppettiden kanske inte stämmer, och då kan man rapportera det. Sen får du tänka på att sidan måste ju tjäna några pengar, och därför finns annonserna när man väl går in på tex en restaurang. Tack för din feedback. |
Citat:
Annars kan jag hålla med om att lite färg inte kunde skada. Att färga sido-spalternas rubriker och ikoner kan jag känna borde räcka långt. |
Snygg sida...
Jag har några önskemål som jag saknar på sidan. 1. När jag går in vill jag bli frågan om ni får kolla var jag befinner mig. Godkänner jag så kommer alla sök inom området upp. 2. Ikonerna är alldeles för ljusa. Lägg så att ikonerna är mörkblåa direkt, sedan när man för över musen så blir bakgrunden i ikonrutan färglagt. 3. När jag söker på Biltema så vill jag se öppetiderna i söken, eller bara "Är öppet". Jag ser dock att ni svarat på detta innan, men jag tror värdet försvinner lite av det. 4. En app :) |
Hittade inte en lokal ICA-butik när jag sökte på "Ica Maxi" som den heter. För att hitta den var jag tvungen söka på bara "ICA". Så är det inte med Coop-butikerna, där heter de "Coop Extra", "Coop Forum" osv. Tycker du borde göra detsamma med ICA-butiker.
|
@simon
ft_min_word_len är satt till default, skall ändras när en server är uppe och snurrar. Kul med all positiv feedback! |
Riktigt bra tjänst! :) Scrappar ni öppettiderna?
Märkte att ingen av ICA-butikerna i Kalmar gick hitta, däremot hittade jag 5st coop :) |
@Jimmit
Det kan vara så att det finns men ej hittas då ft_min_word_len är default 4, så tills vi har en server som sidan snurrar på fungerar inte sökningen optimalt. Detta kommer väldigt snart, tillsammans med att hela sidan blir responsiv på alla enheter. App är beräknad vara ute inom de kommande veckorna. |
Sökte på "ica helsingborg", inga resultat. Sökte på "helsingborg" och "Maxi ICA Stormarknad, Helsingborg" dyker upp. Man borde tycka att den första sökningen borde ge samma resultat :)
F.ö. fin design! |
Startsidan känns inte speciellt optimerad. Varför fylla två sidokolumner och låta mitten vara helt tom? Designen känns inte helt 2013, ineffektiv layout och tekniska saker som rwd och skalbara ikoner drar ner helheten. Annars är det en rolig tjänst, appen kommer säkerligen användas när den kommer :)
|
Länkarna i sidfoten fungerar inte. Inte heller "allmänna villkor" när jag ska lägga till öppettider.
Kanske redan är sagt eller förklarat, jag vet inte. Håller även med daniel.s angående mittenkolumnen, märkligt upplägg. Sen har ju sökfunktionen en del att önska... den känns inte alls logisk i sina resultat. |
Hej, och tack för era åsikter. Vi håller fortfarande på och implanterar de idéer ni ha kommit med.
Ang. sökresultaten har denna fråga besvarats ett par gånger tidigare, vi kan inte göra så mycket just nu, då vi måste införskaffa en server för att kunna utnyttja vissa funktioner. Så detta kommer att rättas till. Ang. mittenkolumnen så ville jag låta detta vara tomt, då det skall finnas utrymme för snabb-visningar. Jag hade visserligen kunnat gjort detta som en dropdown från sökfältet, och som sedan täcker all underliggande information, men jag tyckte att detta upplägget var bra, och det syns att något kommer att hända. Tack igen för era åsikter! |
Nu är sidan helt responsiv, fungerar fint på smartphones och läsplattor. iOS app under utveckling. Ytterligare 2000 öppettider tillagda och en hel del buggar och småfix har blivit gjort.
|
Någon som testat sidan mobilt ännu?
|
Riktigt fin och användbar sida tycker jag :)
|
Hej,
Tycker att sidan funkar bra. Har testat söken på mobilen och tycker den är ok. Det enda som stör mig är att jag måste trycka "Sök" på sidan när jag skrivit något istället för att kunna trycka "Sök" på tangentbordet (längst ner till höger, iphone). Sökfunktionen funkar sådär... I alla fall om man söker efter en Ica. Söker jag bara på "Ica" hittar jag flera stycken i Borås, ex en Ica supermarket, men börjar jag söka på "Ica su..." så hittas inga butiker. "Ica Borås" ger heller inga träffar... Sen kan det nog va bra att lägga in sidnummer i paginationen, å inte bara ha "nästa" och "föregående". Lite jobbigt att kolla igenom 37 sidor för att se att Ulricehamn inte hade någon Ica-butik listad... Typ "Föregående 1 2 3 4 5 Nästa" |
Citat:
Har provkört lite på en riktig server med rätt inställningar och där fungerar det hur bra som helst oavsett vad du söker på, snart kommer sidan snurra där också :) |
Fräsch design! :)
|
Tack! Värmer!
Vi håller på och bygger en app just nu, därefter är planen att jag skall ordna upp utseendet på startsidan så den ser lite gladare ut :) |
Sidorna för kontakt och villkor är helt blanka.
Riktigt bra design :) |
Citat:
Update: Allt snurrar nu på en server, och fungerar bra att söka på korta namn såsom Ica, JC osv. Appen är på god väg och planeras vara ute inom några veckor, med grym funktionalitet samt design. Stay tuned! |
Whois-data:
state: active domain: oppettider.nu holder: R1877-C16735 admin-c: R1877-C16735 tech-c: R1877-C16735 billing-c: R1877-C16735 created: 2013-01-22 modified: - expires: 2014-01-22 nserver: ns.1.loopia.se nserver: ns2.loopia.se dnssec: unsigned delegation status: ok registrar: Binero AB Finn ett fel ;) |
Citat:
|
Om Binero är registrar så borde det ju vara hos dem du kan/ska byta namnservrar.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:15. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson