![]() |
Affelix betalar inte längre ut (Varning!)
Hej alla!
Tänkte bara lyfta varningens finger för Affelix som de två senaste månaderna inte betalat ut några pengar. Har ett innestående saldo på ca 45k som sedan januari inte betalats ut. De svarar inte heller på mail, provat alla jag hittat. |
Det finns nog pengar i bolaget så antagligen kommer du få några pengar någon gång i framtiden. Se inte detta som ett försvar av företaget.
Jag tycker illa om ickeseriösa företag, dock så har de inte gett ett seriöst intryck någon gång enligt mig; se på grundarnas bakgrund, den verksamheten är inte superseriös. |
Hej! Vi skulle föreslå att berörda publishers läser det informationsbrev vi har skickat ut angående de senaste månaderna på affelix
Mvh Affelix |
Fick precis brevet men av någon anledning kunde jag inte lägga in det i denna tråd.
|
Pga pågående rättslig process och de inblandade personers integritet så ber vi er att inte posta brevet här på WN.
Om ni gör det ändå, se till att alla namn blir censurerade Mvh Affelix |
Citat:
Mailar info@ för att reda ut vad som händer med mitt konto! Tack för (om sen) info! Lägger upp brevet med censurerade namn nedan Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
På vilket sätt påverkas utbetalningarna av det juridiska kring de avskedade personerna?
|
Citat:
|
Citat:
Ja, det var dumt att skriva ut de f.d. anställdas namn i brevet, det ska man som arbetsgivare aldrig göra, man kan hänvisa till polisens-/åklagarens-/domstolens- referensnummer så får den som är nyfiken hämta uppgifterna därifrån (domstolen är offentlig och domarna är offentliga). Om arbetsgivaren hänger ut personalen så blir det en partsinlaga i en intern tvist. detta är inget som angår vare sig kunder eller leverantörer, utan är en intern/facklig fråga, alternativt en polis/domstolsfråga om det är brottsligt. Det kan visserligen blir störningar i kund/leverantörs-processer men identiteten på de berörda har inget att göra i offentligheten. Det riskerar att bli långdragna förtalsprocesser och kan åsamka onödig skada för de inblandade (och blir då skadeståndsberättigat, oavsett om det är riktigt eller inte). Att hänga ut sin personal på det sättet är något som skrämmer bort potentiella anställda, ingen vill jobba för en arbetsgivare som offentligt hänger ut sin personal, oavsett om det är någon som fått en P-bot, läckt affärshemligheter eller är krigsförbrytare. Arbetsgivaren måste alltid skydda sin personal gentemot offentligheten, internt vet alla ändå vad som hänt. Internt "kan" det vara bättre att vara öppen med vilka det är, så kollegorna inte oroas i onödan, utan får korten på bordet. Jag har jobbat på en arbetsplats där en person avskedats p g a knarkaffärer och arbetsgivaren mörkade det hela för personalen men jag fick på omvägar (genom andra kollegor) veta vad som hänt ändå. Det var otäckt att vara så nära en person som oförklarligt bara förvinner från en dag till en annan. detta var en personlig vän/kollega som jag tippade stryktips med. Personligen tycker jag det hade varit bättre om arbetsgivaren/min närmsta chef förklarat vad som hänt för alla i personalen på en intern fikarast, så hade alla orosmoln skingrats på en gång. I stället uppstod en massa rykten och spekulationer; Om han blir mördad, SÄPO hade gripit honom för spioneri.... ja ni vet, rubbet... |
Hej,
vi ber er att fortsätta denna konversation på Affelix officiella tråd, se även där för svar på era frågor: http://www.wn.se/t1041013-15-24.html |
Fan - jag får inte ihop det hur jag än läser.
Efter ha kontrollerat i "allaBolag" om företaget finner jag att det finns ca 6-7 anställda. Om X, Y, Z och A slutar/avskedas blir det inte många kvar. Hur ska bolaget överleva?? Vidare undrar jag då över hur ett sådant litet bolags ägare inte har märkt något under 8 månader då de har handplocka och rekrytera Affelix bästa kunder till den egna verksamheten?? Har ni inte sätt något i faktureringen, försäljningen m.m. Allelix skriver; Under utredningen visade sig att X och Y som hade hand om den totala driften av Affelix hoppat över att markera en del av fakturorna som inbetalda och därmed har det inte utlöst en del utbetalningar till publicister. Detta gjorde de för att skydda och prioritera sina egna löner. De är ett ekonomisk brott och skall polisanmälas omgående och vidare skall en advokat begära hos åklagare/domstol att X och Y privata och företags konton skall spärrar vilket är tillåtet i Sverige och det kan ske på 2-3 dagar om åklagare/domstol finner befog för påståenderna från Affelix. Fan - Jag får inte ihop det och jag vet inte vem som har rätt eller fel i denna soppa. |
Citat:
Tycker det är riktigt fult gjort av de berörda. Antar att Affelix står inför svåra beslut. De bör dock betala ut ersättningar till publicister då de inte har något med detta att göra. |
Affelix är lika oseriösa som alla andra affiliates. Jag förstår inte att så många fortsätter förlita sig på att få betalt från dem...
Att de inte betalat ut till er är antagligen ett bevis på att de har likviditetsbrist och försöker suga ut så mycket de kan innan de ansöker om konkurs. Räkna inte med att få betalt. |
Citat:
|
Vem är VD för Affelix AB ??
Vem/vilka är aktie ägare till Affelix AB ?? Jag har hittat flera saker som säger mig att "Bajsar Björnen i skogen" |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:23. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson