WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   Säljes - Sida med god inkomst - Godistavlingar.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1058203)

creny 2013-06-10 21:29

Säljes - Sida med god inkomst - Godistavlingar.se

Vi säljer härmed vår tävlingssida Godistävlingar p.g.a att vi tillhandahåller ett flertal andra verksamhetsprojekt och tyvärr så räcker tiden inte till.

Godistävlingar startades hösten 2012 och har sedan dess vuxit för varje dag som gått. Sidan erbjuder godistävlingar, kampanjer, erbjudanden via partners och försäljning av ett tretal godisbrev som verkligen har visat sig vara väldigt uppskattat! Allt detta sker via hemsidan, Facebook & nyhetsbrev. Sidan innehar ett flertal inkomstkällor som gör tjänsten möjlig att framställa samtidigt som man även går i god vinst. Godistävlingar tjänar pengar från olika håll.

Inkomstkällor & intäkter (i nuläget):
Affiliate-program (Adsense, EuroAds & Adlantic) - 11 September 2012 - 10 juni 2013 - Ca 41 495 kr
Försäljning av Facebooktjänster till företag (Svenska likes via godistävlingar) - 11 september 2012 - 10 juni 2013 - Ca 11 000 kr
Försäljning av godisbrev 1 mars 2013 - 10 juni 2013: Ca 4300 kr
Sponsring/Annonsering: 11 September 2013 - 10 juni 2013 - Ca 1860 kr

Godistävlingars hemsida är kodad helt utav oss själva med HTML, HTML5, CSS & Javascript och väldigt många timmar är nedlagda på kvalité, SEO och andra marknadsföringssätt. Godistavlingar.se (hemsidan) är rankar t.ex topp 1 på sökord såsom *Godistävlingar * Godis tävlingar* *Godisbrev* *Vinn godis* m.m.

Försäljningen omfattar hela detta paket:
* Webbsidan Godistavlingar.se
* Facebooksidan Godis Tävlingar med ca 29 000 Svenska aktiva medlemmar
* All information, data, bilder, kontaktnät, e-post, administration, hantering osv
* Nyhetsbrev med över 3000 Svenska prenumeranter.
* Logotyp
* En kom igång text på 3 st A4 sidor i PDF-format

Hemsidan har sedan den startat haft totalt över 127944 besökare från Sverige och övriga Norden. Ca 500-1000 besökare per dag utan någon som helst annonsering, när vi länkar från FB-sidan kan det ibland komma upp till 2000 besökare.
Detta är verkligen något för dig som gilalr att hålla på med desas typer av Facebook/Rewardverksamheter.

PRIS: BUD!
Startbud: 6000 SEK
Lägg bud här på tråden. Budgivningen avslutas 18 juni 2013.
Betalning sker via banköverföring eller Payson.

creny 2013-06-10 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av creny (Inlägg 20471664)
Vi säljer härmed vår tävlingssida Godistävlingar p.g.a att vi tillhandahåller ett flertal andra verksamhetsprojekt och tyvärr så räcker tiden inte till.

Godistävlingar startades hösten 2012 och har sedan dess vuxit för varje dag som gått. Sidan erbjuder godistävlingar, kampanjer, erbjudanden via partners och försäljning av ett tretal godisbrev som verkligen har visat sig vara väldigt uppskattat! Allt detta sker via hemsidan, Facebook & nyhetsbrev. Sidan innehar ett flertal inkomstkällor som gör tjänsten möjlig att framställa samtidigt som man även går i god vinst. Godistävlingar tjänar pengar från olika håll.

Inkomstkällor & intäkter (i nuläget):
Affiliate-program (Adsense, EuroAds & Adlantic) - 11 September 2012 - 10 juni 2013 - Ca 41 495 kr
Försäljning av Facebooktjänster till företag (Svenska likes via godistävlingar) - 11 september 2012 - 10 juni 2013 - Ca 11 000 kr
Försäljning av godisbrev 1 mars 2013 - 10 juni 2013: Ca 4300 kr
Sponsring/Annonsering: 11 September 2013 - 10 juni 2013 - Ca 1860 kr

Godistävlingars hemsida är kodad helt utav oss själva med HTML, HTML5, CSS & Javascript och väldigt många timmar är nedlagda på kvalité, SEO och andra marknadsföringssätt. Godistavlingar.se (hemsidan) är rankar t.ex topp 1 på sökord såsom *Godistävlingar * Godis tävlingar* *Godisbrev* *Vinn godis* m.m.

Försäljningen omfattar hela detta paket:
* Webbsidan Godistavlingar.se
* Facebooksidan Godis Tävlingar med ca 29 000 Svenska aktiva medlemmar
* All information, data, bilder, kontaktnät, e-post, administration, hantering osv
* Nyhetsbrev med över 3000 Svenska prenumeranter.
* Logotyp
* En kom igång text på 3 st A4 sidor i PDF-format

Hemsidan har sedan den startat haft totalt över 127944 besökare från Sverige och övriga Norden. Ca 500-1000 besökare per dag utan någon som helst annonsering, när vi länkar från FB-sidan kan det ibland komma upp till 2000 besökare.
Detta är verkligen något för dig som gilalr att hålla på med desas typer av Facebook/Rewardverksamheter.

PRIS: BUD!
Startbud: 6000 SEK
Lägg bud här på tråden. Budgivningen avslutas 18 juni 2013.
Betalning sker via banköverföring eller Payson.

Hemsidan hittar ni på www.Godistavlingar.se
Trafikstatistik finns och se på: http://www.godistavlingar.se/firesta...051bc289073076

creny 2013-06-10 22:14

KÖP NU PRIS: 15 000 kr

Skinza.se 2013-06-10 22:33

STOR BLUFF! VARNING!
Läs mer här: http://bluffsidor.wordpress.com/

gusti 2013-06-10 23:13

Samtliga bilder är plockade från andra bloggar, enligt facebooksidan samt godistavlingar.se, så finns även en godisbutik, som inte går att nå.

Personer har klagat på att de inte fått sina vinster, och deras inlägg har blivit borttagna, och deltagarna har efter det blivit bannade från sidan.

Det har även påpekats för facebooksidans ägare att den typen av tävlingar de haft igenom tiderna inte är godtaget enligt facebooks regler, samt enligt lag, och även sådana inlägg har blivit borttagna.

Kort och gott, försäljning av sådan här bluff, borde vara olaglig.

Ni kan även läsa mer, på www.facebook.com/bluffsidor

gelki 2013-06-10 23:20

Josef som försöker att sälja hemsidan godistävlingar.se har även lurat annonsörer som har betalt och han har plockat bort annonser efter 1 vecka fast det var permanent köpta. Så han har blivit avstäng så han inte kan sälja mer likes via andra försäljningskällor, dessutom har hans affiliator kontrakt brutits när adLantic fick nys om att han bluffar både annonsörer och på facebook. Han heter Josef It**i och blir 16 år i år enligt vissa pålitliga källor. Så ja en Stark varning för honom borde man utfärda omgående. Jag har följt den kille sedan 2 månader tillbaka och kan bara bekräfta att han är ett stort skämt! En mindre roligt skämt dock för de personer som blivit drabbade. Jag hoppas verkligen att vi kan få slut på hans poppande webbplatser.

creny 2013-06-10 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av gelki (Inlägg 20471676)
Josef som försöker att sälja hemsidan godistävlingar.se har även lurat annonsörer som har betalt och han har plockat bort annonser efter 1 vecka fast det var permanent köpta. Så han har blivit avstäng så han inte kan sälja mer likes via andra försäljningskällor, dessutom har hans affiliator kontrakt brutits när adLantic fick nys om att han bluffar både annonsörer och på facebook. Han heter Josef It**i och blir 16 år i år enligt vissa pålitliga källor. Så ja en Stark varning för honom borde man utfärda omgående. Jag har följt den kille sedan 2 månader tillbaka och kan bara bekräfta att han är ett stort skämt! En mindre roligt skämt dock för de personer som blivit drabbade. Jag hoppas verkligen att vi kan få slut på hans poppande webbplatser.

Du är mer än ett skämt, du är en besvikelse i denna planet.
Jag kan inte mer än skratta åt dig som förföljer en grabbs liv i två månader.
Dina påhopp stämmer inte alla och jag köper de inte ens för 5 ynka ören!
Jag sålde ett tvåtal annonsplatser till företag, ja det gjorde jag men dock så var dessa aldrig permanenta och tyvärr så missupfattade annonsören detta och inget jag kan berättade hur det egentligen var och löste det med honom så kom inte och snacka en massa bullshit för du kommer ingen vart i alla fall med ditt jippo.
Jag brinner för webbutveckling och detta är utan tvekan absolut inget du kan stoppa mig för, så länge jag sköter min business och tjänar en otroligt massa pengar på't kommer jag alltid att härja med mina webbplatser. Om du inte gillar så skit it och bry dig, hatare kommer det alltid att finnas :).
Tattare

gelki 2013-06-10 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av creny (Inlägg 20471678)
Jag sålde ett tvåtal annonsplatser till företag, ja det gjorde jag men dock så var dessa aldrig permanenta och tyvärr så missupfattade annonsören detta och inget jag kan berättade hur det egentligen var och löste det med honom så kom inte och snacka en massa bullshit för du kommer ingen vart i alla fall med ditt jippo.
Jag brinner för webbutveckling och detta är utan tvekan absolut inget du kan stoppa mig för, så länge jag sköter min business och tjänar en otroligt massa pengar på't kommer jag alltid att härja med mina webbplatser. Om du inte gillar så skit it och bry dig, hatare kommer det alltid att finnas :).
Tattare

Nu är det så att jag har BEVIS för detta.
Det har jag alltid innan jag gör ett utlägg, som är så pass allvarlig.
Dessa bevis kommer jag att lägga ut i min egna forum då jag vill hålla tonen på rätt nivå på wn.

Skinza.se 2013-06-10 23:46

Citat:

Tattare

Och alla bluffsidor och påhittade tävlingar?

Skinza.se 2013-06-10 23:47

Citat:

Ursprungligen postat av gelki (Inlägg 20471680)
Nu är det så att jag har BEVIS för detta.
Det har jag alltid innan jag gör ett utlägg, som är så pass allvarlig.
Dessa bevis kommer jag att lägga ut i min egna forum då jag vill hålla tonen på rätt nivå på wn.

Skicka gärna dessa bevis som ett PM.

creny 2013-06-10 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av Skinza.se (Inlägg 20471681)
Och alla bluffsidor och påhittade tävlingar?

Men är du trött eller?
Vadå "alla bluffsidor"? Jag äger endast Godistävlingar på Facebook och den är fan inte på något sätt förknippad med oseriöshet, tänker du på fb-sidor som lottar ut elektronikprylar o dylikt så är det helt andra personer som ligger bakom dessa bluffsidor så anklaga mig inte för i helvete för något som jag inte har koppling till, bara ett fult och ointelligent sätt. På Godistävlingar har alla vinnare fått sina godisvinster och det kan man t.o.m se under kategorin vinnare på hemsidan. Och ni ska kallas för "webmasters", gå o göm er snabbt. Tack för att no förstörde tråden btw boys

creny 2013-06-11 00:03

Budgivningen avslutas. Admin lås tråden tack

gelki 2013-06-11 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av Skinza.se (Inlägg 20471682)
Skicka gärna dessa bevis som ett PM.

som sagt så återkommer jag med bevis när jag lagt ut dem på egna forumet. Och jag kommer inte att pm någon av den enkla anledningen att godistävlingar kan lika gärna ha en kompis, old account så jag Pm:ar till. Därför är jag försiktig. Men lita på mig Det finns skärmbilder, och så kan du alltid ringa själv till adLantic och fråga dem om ärendet. :)

makaflOw 2013-06-11 00:20

Citat:

Tattare

Om du är oskyldig till dessa anklagelser, varför bemöter du kritiken på detta sätt? Om du hade minsta seriositet i kroppen så skulle du åtminstone bemöta kritiken på ett professionellt sett.

Att köra utlottningar som du gör genom Facebook bryter både mot deras policy samt svensk lag. Otroligt att du kunnat hålla på i så pass många månader utan åtgärder.

Och du grabben, kom tillbaka och säg att du tjänar en otroligt massa pengar när du gör större pengar än drygt 60 000 kr på typ 8 månader... inga siffror som imponerar!

Hoppas verkligen att ingen köper de här av dig, bara en tidsfråga innan sidan blir nedstängd..

Att du ens kallar dig för webmaster, såna som dig som smutsar ner branschen.

gelki 2013-06-11 00:26

Citat:

Ursprungligen postat av creny (Inlägg 20471683)
Men är du trött eller?
Vadå "alla bluffsidor"? Jag äger endast Godistävlingar på Facebook och den är fan inte på något sätt förknippad med oseriöshet, tänker du på fb-sidor som lottar ut elektronikprylar o dylikt så är det helt andra personer som ligger bakom dessa bluffsidor så anklaga mig inte för i helvete för något som jag inte har koppling till, bara ett fult och ointelligent sätt. På Godistävlingar har alla vinnare fått sina godisvinster och det kan man t.o.m se under kategorin vinnare på hemsidan. Och ni ska kallas för "webmasters", gå o göm er snabbt. Tack för att no förstörde tråden btw boys

Nu vårdar vi språket här, okey.?
Fortsätter du att lura andra människor så är det naturligt att människor är arga på dig. Om du har som affärsidé att lura till dig saker så förstår du själv att det förr eller senare kommer fram? Vad är det i ditt dekadenta beteende du inte förstår?

Nyfiken 2013-06-11 00:46

Vilken härva! Den 3 juni efterlyste ju Godistävlingar någon till ett sommarjobb :-)
http://bluffsidor.files.wordpress.co...sommarjobb.png

creny 2013-06-11 00:49

10 förmodligen vuxna män mot en 16 årig grabb... Intelligens... Intelligens...
Vart är världen på väg

daniel.s 2013-06-11 02:30

Citat:

Ursprungligen postat av creny (Inlägg 20471690)
10 förmodligen vuxna män mot en 16 årig grabb... Intelligens... Intelligens...
Vart är världen på väg

10 personer påstår att du har gjort grova fel och du förstår det inte själv?

Skinza.se 2013-06-11 08:52

Citat:

Ursprungligen postat av creny (Inlägg 20471683)
Men är du trött eller?

Du borde kolla igenom: http://bluffsidor.wordpress.com/

gelki 2013-06-11 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av daniel.s (Inlägg 20471696)
10 personer påstår att du har gjort grova fel och du förstår det inte själv?

Josef från Godistävlingar har systematiskt blockerat på sin facebook bedrägerisida alla som blivit lurade av honom. Här kan han inte blockera någon. Och fortfarande vill inte inse att sanningen och verkligheten har hunnit i kapp han. Det är tragiskt. Jag hoppas att du Josef verkligen sover dåligt och mår dåligt för dina brott mot andra medmänniskor.

Jim_Westergren 2013-06-11 17:17

Stötte på denna tråden.

Denna sajt ligger på N.nu som drivs av mitt bolag. Det har inkommit andra klagomål mot denna sajt och jag är nu intresserad av att få in mer feedback gällande huruvida denna sajt bryter mot villkoren på N.nu: http://staticjw.com/n/html/tos-svenska.html och i så fall konkreta exempel.

DanielN 2013-06-11 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av Jim_Westergren (Inlägg 20471741)
Stötte på denna tråden.

Denna sajt ligger på N.nu som drivs av mitt bolag. Det har inkommit andra klagomål mot denna sajt och jag är nu intresserad av att få in mer feedback gällande huruvida denna sajt bryter mot villkoren på N.nu: http://staticjw.com/n/html/tos-svenska.html och i så fall konkreta exempel.

Säte i Bolivia?

Jim_Westergren 2013-06-11 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av DanielN (Inlägg 20471744)
Säte i Bolivia?

Stämmer. Jag och mina anställda sitter i Bolivia, vi har kontor med fin utsikt.

Nyfiken 2013-06-11 17:55

Räcker inte det?

Citat:

Stötte på denna tråden.

Inget om att man inte får lura sina besökare?

Skinza.se 2013-06-11 19:06

Citat:

Stötte på denna tråden.

Genom att använda bilder på godis, dvs. varumärken utan tillåtelse bryter de ju mot en punkt.

De bryter även mot lagen genom att inte visa upp fullständigt organisationsnummer (förmodligen är början av org-numret falskt)

Skinza.se 2013-06-11 22:54

Här är en sammanfattning om denna bluff.
http://bluffsidor.wordpress.com/2013...stavlingar-se/

Diverge 2013-06-12 10:47

Citat:

Ursprungligen postat av creny (Inlägg 20471664)

Vad har ni för organisationsnummer?

gusti 2013-06-12 11:17

Citat:

Ursprungligen postat av Diverge (Inlägg 20471780)
Vad har ni för organisationsnummer?

Jag har vaga misstankar om att TS, inte kommer att titta i tråden, då syftet med den var att sälja hela alltet, och avbröt försäljningen på sida 2, i och med ramaskriet runt denna fbsida och webbsida.

Misstankar finns även om att TS oavsett inte skulle ge ut organisationsnummer i denna tråd, då de inte ens vill ge skriva ut organisationsnummer på webbsidan.

Diverge 2013-06-12 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av gusti (Inlägg 20471781)
Misstankar finns även om att TS oavsett inte skulle ge ut organisationsnummer i denna tråd, då de inte ens vill ge skriva ut organisationsnummer på webbsidan.

Yeah, det var mina misstankar också men jag tänkte det var värt ett försök :)

Jim_Westergren 2013-06-12 16:45

Tack för mer information och jag har tittat mer på detta nu.

Hemsidan bryter punkt 12 + reglerna om upphovsrätt i våra villkor och vi på N.nu vill inte stå bakom en sådan verksamhet.

Hemsidan kommer att stängas av från N.nu på måndag och har fram tills dess att flytta/ta backup. Ägaren meddelas i separat mail.

mrmomeni 2013-06-12 19:23

Jag älskar WN

Dakota 2013-06-12 19:25

Så mycket idiotiskt denna kille sysslat med så borde han redan ha åkt dit för länge sedan. Minns när han ägde en sida där man kunde köpa godis och jag var en av de tusentals som köpte från hemsidan men inte fick någonting.

Vad jag kan minnas så vällde det redan då in klagomål. Dessutom kan jag bara hålla med om att detta smutsar ner branschen för alla hederliga. Jag hade i samma veva som hans bluff blev uppmärksammad nyligen startad en godissida och fick mycket skit och elaka mail från folk som trodde vi var denna Josef Itani.

Sjukt.

epik 2013-06-13 10:35

Citat:

Ursprungligen postat av Dakota (Inlägg 20471820)
Så mycket idiotiskt denna kille sysslat med så borde han redan ha åkt dit för länge sedan. Minns när han ägde en sida där man kunde köpa godis och jag var en av de tusentals som köpte från hemsidan men inte fick någonting.

Vad jag kan minnas så vällde det redan då in klagomål. Dessutom kan jag bara hålla med om att detta smutsar ner branschen för alla hederliga. Jag hade i samma veva som hans bluff blev uppmärksammad nyligen startad en godissida och fick mycket skit och elaka mail från folk som trodde vi var denna Josef Itani.

Sjukt.

Denna användare har även försökt sälja fbsidor och hemsidor genom andra nick, kom nyss ihåg detta: http://www.wn.se/t1055871.html, kanske borde IP bannas :)

Bruno.B 2013-06-13 16:43

Hej allesamman!

Vill tacka er för dels den här tråden, men även till de som har hört av sig direkt till mig efter att "godistävlingar" blev publicist hos oss.

Jag är den som väljer att ta beslut efter att ha hört båda sidor och uppenbarligen är de personerna som bedriver den verksamheten inte seriösa. Från deras håll har jag fått bristfällig info när jag ville undersöka saken närmare. Svara på telefon verkar de inte heller pigga på.

Vi hade ett kort samarbete som varade i knappt 3 dagar. Efter att ha fått flertalet mail samt telefonsamtal från folk därute valde jag att stänga av dom från vårt nätverk. Ohederliga typer hör inte hemma i den här branschen! Återigen stort tack WN och till er som informerade mig kring er personliga erfarenhet kring de här typerna.

Med vänliga hälsningar,

Bruno Berlafa
Publisher Manager

Skinza.se 2013-06-13 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av gusti (Inlägg 20471781)
Jag har vaga misstankar om att TS, inte kommer att titta i tråden, då syftet med den var att sälja hela alltet, och avbröt försäljningen på sida 2, i och med ramaskriet runt denna fbsida och webbsida.

Han har tagit bort org-numret helt från sidan som vi påpekade, så han sitter säkerligen och bevakar tråden :)

Skinza.se 2013-06-13 17:06

Citat:

Ursprungligen postat av Bruno.B (Inlägg 20471905)
Hej allesamman!

Vill tacka er för dels den här tråden, men även till de som har hört av sig direkt till mig efter att "godistävlingar" blev publicist hos oss.

Jag är den som väljer att ta beslut efter att ha hört båda sidor och uppenbarligen är de personerna som bedriver den verksamheten inte seriösa. Från deras håll har jag fått bristfällig info när jag ville undersöka saken närmare. Svara på telefon verkar de inte heller pigga på.

Vi hade ett kort samarbete som varade i knappt 3 dagar. Efter att ha fått flertalet mail samt telefonsamtal från folk därute valde jag att stänga av dom från vårt nätverk. Ohederliga typer hör inte hemma i den här branschen! Återigen stort tack WN och till er som informerade mig kring er personliga erfarenhet kring de här typerna.

Med vänliga hälsningar,

Bruno Berlafa
Publisher Manager

Klockrent!

Skinza.se 2013-06-13 23:39

Kan man anmäla till Google och Payson också tror ni?

John Adams 2013-06-14 09:15

Citat:

Ursprungligen postat av Skinza.se (Inlägg 20471946)
Kan man anmäla till Google och Payson också tror ni?

Och varför vill just du anmäla TS till google och Payson?

Jag tycker att TS har fått det ni tror att han förtjänar här, släpp och gå vidare nu, det finns viktigare saker att göra än att anmäla folk och hoppa på allt som man inte gillar.

Jag håller med alla som har bidragit till detta inlägg, men, snälla, låt inte WN bli den platsen där man måste ta och fundera en del innan startar en ny tråd.

Skinza.se 2013-06-14 12:39

Citat:

Ursprungligen postat av John Adams (Inlägg 20471954)
Och varför vill just du anmäla TS till google och Payson?

Jag tycker att TS har fått det ni tror att han förtjänar här, släpp och gå vidare nu, det finns viktigare saker att göra än att anmäla folk och hoppa på allt som man inte gillar.

Jag håller med alla som har bidragit till detta inlägg, men, snälla, låt inte WN bli den platsen där man måste ta och fundera en del innan startar en ny tråd.

Du verkar ha missat vad denna kille har gjort?
För att han blivit avstängd från ett affiliatenätverk så är det inte direkt tillräckligt för allt som han har gjort. Han kommer inte att sluta med det han håller på med på grund av den här tråden. Han har systematiskt satt i system att lura oskyldiga människor på pengar, något som jag har problem med ja.

Eftersom det i princip är omöjligt att sätta dit en internetbrottsling så är det enda man kan göra att göra det svårt för dessa att bedriva sin kriminella verksamhet.

Jag tror även att det ligger i Paysons intresse att stoppa brottslingar som tar betalt för varor de aldrig levererar. Google blir nog inte jätteglada de heller.

John Adams 2013-06-14 12:53

Jag håller med dig, jag har läst i prencip allt jag kunde om detta ärende, både här och på andra ställen.

En sådan person kommer säkerligen hitta på ett annat sätt att försätta med det han gör, att ha problem med denna typ har vi alla, men, det jag menade är om man har lagt upp det man vill ha sagt så bör man låta bli att hacka på samma person och samma ärende om och om, ts kommer inte lära sig något här, en varning för hans verksamhet uppskattar alla ju.

Detta är min uppfattning, ni gör precis som ni vill ;)

Mvh

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson