![]() |
Gratis .nu domäner
.NU firar 15 år med at ge bort domännamn, varsågoda och slå till :) http://nunames.nu/gratisnamn/
|
Gött!
Synd att inte formuläret fungerar bara... Jag får "Du måste välja en registreringsperiod", men det går inte att välja i period. |
Kan man regga en domän och föra över den till ett annat registrar med tanke på att nunames tar dubbelt så mycket som alla andra?
Och finns det någon avgift i att föra över .nu domän från nunames till en annan leverantör? |
Citat:
|
Detta står med på deras avtal:
Genom detta avtal förbinder du dig att inte föra över din domännamnregistrering till annan registrator under de första 60 dagarna efter registrering. Länk: https://www.nunames.nu/about/terms_SV.cfm |
Citat:
|
Halvt off-topic: när ska IIS börja ta över hanteringen av .nu? Borde vara snart?
|
Jag lyckade registrera en domän nu, men nu verkar det inte gå att köpa fler...
Man kan bara välja två år som minst och det kostar hela 60 euro vilket är sjukt dyrt även om det är två år. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Nu har dom begränsat antalet gratisdomäner till 15 per kund. Imorse registrerade jag över 100 domäner, haha. 020.nu och cb.nu är två fina :)
|
Citat:
OBS: Two-character names can be registered for a price of 2.500 kr per year. |
Citat:
Knappast då iis.se tar över i september, kommer även vara gratis att göra domännamnsöverlåtelser. |
Tackar.
Jag registrerade avenyn.nu :) |
Citat:
Transform.nu passade perfekt för en blogg där jag kommer omvandlas under 1 månadstid. Tack för den som tipsade om detta erbjudande, där slapp jag betala 100kr för .nu domän :D Grymt! |
Citat:
Riktigt schysst erbjudande! |
Efter exakt 74 domäner fick jag texten där det står att jag inte kan skapa fler. :)
Fick med några riktigt bra, många LL.nu och flera stora amerikanska sidor med alexa rank under 100 som .nu domäner. Riktigt nöjd. |
Citat:
|
Det är bara att byta IP och köra igen :D :D :D
|
Citat:
|
Citat:
|
"This special offer is only valid for customers who were existing nunames customers prior to 3 June, 2013"
Nunames.nu = retards. De plockade bort både min 020.nu och cb.nu samt ett par till bra. De lämnade bara skräpet. DDos nästa! Så är du kund sen tidigare hos nunames kan du nu regga cb.nu gratis, först till kvarn... Jävla pissföretag hoppas dom dör. Jag har ju kvittot, borde jag inte ha rätt till domänen då? Jag har ju köpt den för 0kr. |
Av 110 registrerade domäner har jag nu 82 kvar. De lär väl plocka bort resten också tills jag har 15 kvar, hahaha.
Nåja, det var ju för bra för att vara sant ändå. |
Citat:
|
Känns som om jag spammar tråden men vill bara påpeka att jag hara fått alla mina domäner raderade och släppta. Måste väl ha brutit mot någon regel eller nåt. Kan logga in på mitt konto men alla domäner är väck. *asg*
Ingen annan som har samma problem? Sist jag mejlade nunames tog det en vecka för dom att svara, dom kan fara åt helvete. |
Citat:
Lyckades dock ha dem parkerade cirka 30h vilket var tillräckligt för att samla lite information om typeins. Lyckades hitta på en tvåtecken domän som hade sjuka mängder med typeins som jag nu gick in och köpte för 2500 under ett år eftersom den blev borttagen. |
Citat:
|
Efternamnet på den kände man igen i alla fall då det stog på nästan alla LL som reggades (och togs borts), hela släkten involverad? ;)
|
Detta är inte längre fulspel, detta är systematiskt bedrägeri som ska polisanmälas och uppmärksammas i relevant media. Rekommenderar er övriga som blivit drabbade att polisanmäla nunames också. Man ska inte bli tvingad att köpa ett domännamn man har lagt ner arbete på i vetskap om att domänen är ens egen.
|
Jag förstår inte riktigt. Jag är kund sedan tidigare (haft konto där i många år). Registrerade 3 domäner. De är nu borttagna igen och fria att registrera. När jag försöker registrera tillbaka dem via kampanjen så står det "Alternativet du valt är begränsat till 1 per kund". Visst okej, jag kan bara registrera 1 då, men jag kan ju registrera 0 nu. Vad är det här för trams?
|
Citat:
"RÄTT TILL AVSLAG. Vi reserverar oss rätten att, efter eget behag, avslå ansökan om registrering av domännamn; eller andra tjänster, och radera ditt domännamn inom det första trettio dagarna efter mottagande av betalning för dessa tjänster. I de fall vi avslår din ansökan om registrering eller tjänster, eller i händelse av att vi raderar ditt domännamn inom de trettio första dagarna, går vi med på att återbetala de avgifter du betalat. Du går med på att vi inte ansvarar för den förlust eller skada som följer av vår vägran att registrera ditt domännamn eller låta dig använda våra andra tjänster, eller av vårt raderande av ditt domännamn." |
utskänkningen slut nu?
|
...ville de bara veta vilka domäner som var intressanta för folk att registrera så de kan göra något med dem innan .SE tar över eller? Hann regga många bra som alla i olika batchar dragits tillbaka - till slut inte en enda domän kvar från detta erbjudande *Grrr*
Kan tillägga att jag registrerade med både gammalt och nytt konto så det gjorde noll skillnad |
Citat:
|
Jag reggade 9(varav 4 två-teckensdomäner) domäner och jag har alla kvar.
Det är kanske inte alltid så smart att hamstra överdrivet många, speciellt inte fler än vad det står som högsta antal. |
WHAT?!
Citat:
Det är väl bara att föra över domänen till någon vettig registrar då isf. |
Tidernas sämst genomförda domänkampanj? Inget snyggt överlämnande till .SE :)
|
Citat:
|
Det är gratis de första dagarna att ändra dns pekningen
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:56. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson